Inlägg från: Sirling |Visa alla inlägg
  • Sirling

BF Januari :-) del 3

Ingen aning, jag surfar från Mozilla, men jag tror inte det har med saken att göra. Jag borde städa lite inna Beck, men soffan håller mig i ett hårt grepp!

• Sirling
    Litenkatt skrev 2009-11-28 22:13:50 följande:
    sitter å velar om huruvida jag ska sjukskriva mig eller ej min sista arbetsvecka, varför är det så svårt att ta ett sånt beslut? varför vill jag vara så duktig? vet att mina arbetskollegor kommer få jobba jättemycket om jag inte är där. suck. jag har inga problem med fogarna, förutom i fötterna då, utan det är mest att jag inte pallar de långa stressiga arbetsdagarna, blir supertrött och gråtfärdig. min BM säger att jag ska sjukskriva mig. måste verkligen inse mina begränsningar och lyssna på min kropp, men får sån ångest.
    Lyssna på din kropp, det är för värdefullt och stort att få barn för att vara duktig flicka!
  • Sirling

Hedebris: vi har samma bf-datum ser jag, 2 januari för mig med!

Ang rakning har jag inte gjort det under hela graviditeten, har kännes konstigt att hålla på med hyvel vid bebben territorium o nu är det nog lite svårt, magen tar emot. Jag såg ut som en strandad val när jag skulle ta mig upp från golvläge när jag målade väggar här hemma idag, det var inte lätt att ta sig upp!

Ang svullna fötter är det högt läge o stödstrumpor som gäller!

Alkohol dricker jag aldrig så det dilemmat slipper jag.

• Sirling
    jeng skrev 2009-11-30 08:21:44 följande:
    Jag hade ju 2 jan innan UL. Den här gången visste jag dock att det kunde vara fel, för jag hoppade över en mens, och hade inte stenkoll på ÄL för kände den inte alls trots att jag alltid brukar det annars. Min kropp har aldrig hoppat så förut, så det kändes jätteskumt! Jaja, nu börjar jag bli rädd att de har räknat fel på UL igen (de räknade ju trots allt 3 veckor fel på mitt förra UL då jag faktiskt var säker på vilken dag han blev till!!!) och att jag plötsligt riskerar en 10:a!! Det skulle ju säkert också då göra att han inte ser så stor ut på UL, vilket innebär att de säkert inte tycker man ska sätta igång osv osv osv... Det blir nån dominoeffekt i mitt huvud. MEN eftersom jag har både ett tidigt VUL och ett UL som säger samma datum oberoende av varandra, så när som på en dag, så känner jag mig rätt säker att det är jag som har fel den här gången. Jag har ju utgått från när min senaste mens "borde ha kommit" dvs om den hade varit regelbunden som normalt. Jag hade ju ingen mens så det är ju itne så konstigt om jag har fel lixom ja, då har jag panikat klart för idag då... ingen januaribebis här inte
    Jag är stensäker på min sista mens och enligt den skulle vi föda 25 december men blev framflyttade efter ul:et så man vet ju aldrig... :)

Angående julbord och sånt ska jag på stor skaldjursbuffé imorgon kväll med hummer, ostron och kalixlöjrom bla...ska bli härligt! Onsdag-torsdag drar jag och mamsen till Ullared av nyfikenhet och bebisshopping.
  • Sirling

Licens To Kiss skrev 2009-12-01 07:33:24 följande:

Ni som ska ha  i sena Dec-början på Jan har ni fått teckenblödning? Jag hade i vecka 36 eller 37+ nånting med dottern. Tänkte att den kommer tidigare om man är omföderska.
    Nej, jag har inte fått ngt sånt ännu i alla fall... Kolla upp det så du slipper oroa dig!

Ang sömn känner jag oxå att jag sover mindre än vanligt, har framför allt problem med att komma i säng i tid. Det känns ju lite kontraproduktivt innan födsel, men det verkar vara mer regel än undantag när jag har hört efter med andra mödrar...
  • Sirling

Har varit vaken sen 05:30 nu med ihållande mensliknande kraftig värk som började i sidorna på magen för att vandra mot ryggen o nu sitter värken rätt högt upp i ryggen...visst låter det som förvärkar? Lilleb har hållit på hela tiden lite vildare än vanligt.

Blir lite nojjig över havandeskapsförgiftning, men testade urin utan anm o blodtryck 120/85 för bara ett par dagar sen...

• Sirling

Jucea: det låter tryggt o jag känner igen den vandrande känslan, bara lite segt att den är så ihållande nu 2 timmar även om det var värre i början!

Ang alkohol kan ni alltid pm:a mig om ni känner att ni behöver stöd eller har frågor. Jag är nykter alkoholist sen 7.5 år tillbaka o det är ju en problematik med många gråzoner, väldigt vid psykologisk problematik o förknippat med många fördomar som inte stämmer... :)

• Sirling

Ja, jag vet ju att du har haft mkt problem med det o jag förstår verkligen att det måste kännas segt - jag klagar som en liten bäbis efter ett par timmar bara!

Det är ju så sjukt vanligt, alla känner ju ngn/ngra med problem. Det gäller ju bara att hitta en väg som funkar för sig själv, alla är unika. Jag valde bort alkohol helt då jag inte litar på mig själv o idag känner jag bara sån tacksamhet över att slippa det, svårt att förklara, men det förändrade mitt liv så totalt. Visst jag levde ett utåt sett coolare liv då, jobbade framgångsrikt som sångerska, gick på hippa fester, kände en massa folk men inuti var det så tomt. Allt det yttre var en kompensation på ett trasigt inre...ingen förstod att jag hade problem, allra minst jag själv!

• Sirling
    Litenkatt skrev 2009-12-06 12:00:49 följande:
    oj många nykterister här, blir lite förvånad faktiskt. (alltså nyktra när ni inte är gravida). jag drack heller inte så ofta innan innan bebben i magen. vilket är väldigt ovanligt för en tjej i 30-årsåldern som bor i sthlm och jobbar inom mediabranschen. folk tror att man är gravid så fort man tackar nej. suck. däremot så tror jag att många av våra föräldrar rökte/drack när de var gravida med oss. jag drack några klunkar lättglögg för ett par veckor sen och dum som jag var berättade det för BM, herregud vilken utskällning jag fick, var nära gråten där.
    en del barnmorskor verkar ju vara lite överspända tycker jag faktiskt, så ta det lugnt du. Jag är i 35-årsåldern o märker stor skillnad i alkoholkonsumtion bland mina vänner mellan 30 o 35. Jag har många kompisar med högpresterande jobb som helt enkelt inte fixar alkohol lika mycket som när de var yngre.

Djäklarns vad jag är trött i mage o rygg efter nattens värkarbete, känns som ngn mix mellan träningsvärk o blåmärken i magen. Känner ni med långa förvärkar så dagen efter?
Svar på tråden BF Januari :-) del 3