Inlägg från: Sirling |Visa alla inlägg
  • Sirling

BF Januari :-) del 3

trollmamma76 skrev 2009-12-06 17:11:49 följande:
    Jag är så torr i halsen och vet inte vad man kan göra åt det.. några tips??
    Mitt bästa tips är en sked ren olivolja, inte gott men det smörjer halsen finfint!
  • Sirling

Vermilion: Gud så duktigt att lägga av!

Jucea: inte mysigt! Hoppas det går fort över!

Bm idag: Allt såg normalt ut, vikt +11kg, blodtryck 80/130, glykos finfint men järnvärdet har doppat rejält till 106, så hem o käka blodpudding o fler järntabletter!

• Sirling
    FrökenSara skrev 2009-12-07 10:59:29 följande:
    Är det någon mer som har svårt att andas? Jag är astmatiker så jag tar medicin tre gånger om dagen men igår blev det värre. Gör liksom ont bak i övre delen av ryggen, typ vid lungorna. Gör skitont idag och känns extremt obehagligt!
    Jag vet inte vilken vecka du är i men när jag gick in i v 36 sjönk magen o det blev lättare med andning o matsmältning...
  • Sirling

Underbara ungar skrev 2009-12-07 09:30:36 följande:

Fint att allt såg bra ut Det är alltid skönt o få höra det.
    hmmm, skrev inlägget när jag väntade på doktorn då bm kände sig lite osäker på hur babyn var vänd o attans typiskt ligger lillen med huvudet uppåt! På torsdag ska jag till Huddinge för vändningsförsök annars är risken stor för kejsarsnitt tyvärr...
  • Sirling
    AtroCious skrev 2009-12-07 15:50:27 följande:
    Usch, jag är rädd för vändningsförsök. Jag tror jag skulle köra på kejsarssnitt på en gång om bebisen lagt sig fel.
    Jag har ingen aning om vad det innebär riktigt, men doktorn tyckte jag hade rätt bra med plats för barnet att vända sig om lillen inte glidiit ner för långt redan. Vi får la se...
  • Sirling
    lindaha skrev 2009-12-07 17:19:18 följande:
    Det är samma här, min bebis ligger också med huvudet neråt *suck*Gör hon det nästa vecka också så kommer de boka in en vändningsförsök, jag ber till gudarna att det ska lyckas. Jag vill verklien inte ha kejsarsnitt :/
    Jag antar bara att du menar uppåt... Nej, jag vill verkligen inte heller snittas, men det som sker sker ju, bara lillen kommer ut hel så är jag glad.
  • Sirling

Emtd: Ja, det känns lite surt faktiskt, men det beror nog oxå på alla hormoner som spökar omkring. Det känns som min kraft inte är på topp, men som du säger så vänjer man sig alltid vid allt så det blir nog superbra i slutändan.

Trist med leverproblem! Jag hoppas det inte är allvarligt!

• Sirling

Iya Akintunde skrev 2009-12-07 20:52:53 följande:

Är det bara jag som har svamp? Haha.. vad roligt det lät! Nej men allvarligt, under hela denna grav har jag haft mycket flytningar och när man typ vänjt sig vid det så har det plötsligt slutat och nu är det jäkla svamp istället BLÄÄ! Kommer ihåg att det var liknande med sonen också de sista 4 veckorna ungefär, muttan känns som det ska ramla av eller något och det gör ju inte saken bättre att det känns som att ungen trycker ner huvudet i musen så fort jag sitter ner. Usch jag är en riktig gnälltant nu och min man han bara tittar på mig och ler och säger bara 31 dagar till älskling.... Som att det skulle kunna muntra upp mig. Det är ju en evighet!
    Oh yes, den kommer och går men är inte extrem i alla fall...lite kliigt och vitt ibland...
  • Sirling

Underbara ungar skrev 2009-12-07 22:18:00 följande:

Vad typiskt!!!! Min låg i säte i v 32 i v 34 låg den med huvudet ner och i morgon får vi helt enkelt se... Min chefs första barn vände sig samma natt som förlossningen startade... Så bebbarna kan om dom vill
    Vi får sätta igång med ngn köldchock eller liknande mot magen så den snurrar lite då!
  • Sirling
    AlexaF skrev 2009-12-08 00:50:09 följande:
    Du kan prova att lysa med ficklampa pá magen. Gör det när det är mörkt i rummet. börja där huvudet är och vandra nerát till undre delan av mage. Din partner ska även prata direkt dit och locka bebisen. Det var min barnmorskas tips när min bebis lág fel och det funkade. Efter ca 2 mituters bök och stök hade hon vänt sig :)) En nyfiken flicka.
    Om hon har ärvt sin fars nyfikenhet borde ditt tips funka på nolltid! Vi får köra en sejour i morgon kväll helt enkelt!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3