Inlägg från: Sirling |Visa alla inlägg
  • Sirling

BF Januari :-) del 3

Underbara ungar skrev 2009-11-24 10:10:50 följande:

Knut? Ne... Det finns inte på kartan. Fy så elakt..
    Knut är ju jättesött!
  • Sirling

Underbara ungar skrev 2009-11-24 11:00:55 följande:

Jag vet inte ens om det finns Det va bm som sa att jag skulle gå dit o kolla...
    Okej, men det är hur som helst klart värt att kollas upp! Man ska ju vara lite aktsam med vätskedrivande för fostervatten som jag har förstått, men ett naturte borde ju vara lugnt.

Vi har Agnes som tjejnamn nr 1 och killnamn har vi inte diskuterat lika mycket men där ligger Erwin och Didrik bäst till. Personligen gillar jag Lukas och Isak, men vi är ju två som ska bestämma...
  • Sirling

Ska alla ha mellannamn till sina barn? Jag och syrran har bara ett förnamn så jag fundrar på bara ett namn till lillen också...

• Sirling

Ja just ja, jag frågade om babyskydd förut men vet inte om jag fick svar eller inte, vad är det för något?

• Sirling
    Theannapanna skrev 2009-11-24 11:31:14 följande:
    Jo... minns inte vem du frågade men babyskydd är första bilbarnstolen... den kallas så..
    Aha, då vet jag, sån har jag ju redan införskaffat!
  • Sirling

Min svåger heter Ole-Herman och hans bror Leif-Arne...men dom är norrmän också...även där är dubbelnamn mindre vanligt numera...

• Sirling

Asereht: Ja det finns jättefina norska namn verkligen med fin lite fornnordisk klang...

• Sirling

Jucea: Varför vill dom sända dig på flera glukosbelastningar? Var du nära gränsvärdena sist? En skön sockerkick och några timmars vila låter väl underbart! Kräv att få testa på pepparkaksdeg om dom vill göra några fler!

• Sirling
    Euphoria85 skrev 2009-11-24 13:20:27 följande:
    klockan 05:18 kom ettan ut och klockan 05:31 kom tvåan nu är jag mamma :) vi mår bra och killarna kämpar på, ettan andas själv och jag är så, ja jag vet inte, lycklig och totalt slut :)) det var en upplevelse! dom är så söta, och har en massa mörkt hår :) vikten ligger på ca 1.5 kg och det är det ända dom mätt änsålänge, resten checkar dom av de närmsta dagarna :) dom fick stanna till fulla 31 veckor i magen så sängläget har ju verkligen gjort susen :))
    Håhåhå, grattis!!! Fanfarer och hurrarop!!!
  • Sirling
    jeng skrev 2009-11-24 16:53:52 följande:
    men då... nu har jag börjat läcka mjölk också. bhn dyngsur på ena bröstet... var det inte nog att jag pissade på mig på väg till dagis förut? jag måste verkligen vara den mest positiva gravida kvinnan som någonsin levat!
    Haha, ja ibland känns det tungt!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3