Inlägg från: Sirling |Visa alla inlägg
  • Sirling

BF Januari :-) del 3

AmandaBrun skrev 2009-12-21 18:54:06 följande:
    Julstökar ni för fullt allihopa? *dödstyst i tråden*
    vi väntar på bf bara!

Var hos bm idag som var så förbryllad över att jag inte hade diabetes när jag tappat flera kg i vikt o nästan blivit av med karpaltunnelsyndromet o mkt vätska... Hade däremot högre blodtryck o spår av äggvita, så jag ska in för nytt test imorgon...
  • Sirling

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 19:02:21 följande:

Hon menade på att du borde ha diabetes med dom grejerna?
    ja, jag har haft mkt vätska sen tidigt i graviditeten så det borde inte börja släppa förrän efter förlossningen. Kissar mer nu o är törstig men det är ju normalt i slutet av graviditeten.

Är det ngn mer som har mörk urin?
  • Sirling

LTK: Jobbigt med njursten mitt i alltihopa med graviditeten! Hoppas det blir lite bättre!

• Sirling

Malin Guinn skrev 2009-12-22 07:21:29 följande:

God morgon! Sitter och bladdrar i svenska online tidningar och vill bara saga att var forsiktiga nar ni ger er ut och kor. Idag ska jag pa mammorgrafi. Ar riktigt nervos faktiskt. Har kant en klump i vanster armhala ett tag nu, kan vara en mjolk-kortel (?) ocksa men ar anda orolig.. malinofsweden.blogspot.com
    Lycka till idag! Den kan också vara ofarlig. Jag har en hormonstyrd knöl i mitt bröst som jag inte hann ta bort innan jag blev gravid.
  • Sirling

Usch vad jag blev illa berörd sv nyheterna idag om han som dömdes för att ha slagit sin sambo i magen under hela graviditeten...själv får jag ångest av att gå in i ngt av misstag med magen el när vi har sex...nej usch, 90000:- i skadestånd är inte mkt pengar för ngt sånt där!

• Sirling

Dagens värden var inte bra, skyhögt blodtryck o +3 i äggvita, så nu sitter jag här hos bm o väntar på maken så åker vi in till Huddinge...så det kan gå, blir nog ingen 10:a helt enkelt...

• Sirling
    AmandaBrun skrev 2009-12-23 11:26:31 följande:
    Någon som vet när Sirling hade BF? Hittar inte henne i bebistråden och hon har ingen registrerad graviditet på sin profil.
    Jag hade bf 2 januari, så min moderkaka är på undersökning! Pyret är inom normalkurvan fast på gränsen o är pigg på alla sätt.

Jag hade tur med en nitisk bm som noterade 90 i vilotryck o +1 i äggvita. Hon gav mig en ny tid i tisdags o då hade jag plötsligt 150/105 i blodtryck o +2-+3 i äggvita. När vi kom till Huddinge visade sig ett av mina blodprov tecken på en allvarligare typ av havandeskapsförgiftning där levern hade lättare skador o ngt i blodet höll på att förstöra sig självt, så läkaren sa att jag hade tur som hade blivit upptäckt så snabbt. De kunde inte vänta på att sätta igång vaginal förlossning då jag riskerade att bli för dålig. Det blev akut snitt o lillpyret var ute så snabbt, så snabbt! Som tur är har mina blodprover blivit bättre hela tiden o nu har vi flyttats till bb-avdelningen. Pyret har mått toppenfint hela tiden vilket har kännt så skönt att veta!
  • Sirling
    Theannapanna skrev 2009-12-24 06:36:15 följande:
    Sirling - ska bli intressant att höra vad som gått knasigt. Tur ändå att allt gått så bra då!! Här var det väckning från bebis 04.00 o sedan 04.15 vaknade sonen med 39 graders feber, snor o slemhosta. Ser ut att bli en skojjig julafton... Tror inte riktigt min svägerska m familj vågar sig hit nu o svärmor har jag ju redan på släp så inte perfekt läge... Inget blir ju bättre o bättre här direkt. Bönan har försökt vända tillbaks sig hela natten tror jag, shit vad hon tar i, låt det bara gå vägen snart.
    det kan också vara ärftligt, jag vägde 3 kg som fullgången o min kusin 2.5 kg men det ska bli intressant att se vad proverna säger.
  • Sirling
    LilaRos skrev 2009-12-24 07:31:10 följande:
    Grattis till bebisen Villken tur di hade att de handlade så snabbt. Att förloppet han gå såpass snabbt från att man visar tecken tills det blir riktigt brottom.. Lite skrämmande faktist! Hur mår du nu efter snittet då?
    ja det kan utveckla sig på bara några timmar visst o i mitt fall ett dygn innan proverna blev så kraftigt försämrade. Jag mår visst oförskämt bra efter snittet enligt barnmorskorna. Det är klart det har gjort ont, men det förbättras rätt snabbt o jag kunde upp o gå utan hjälp redan igår. Det onda man upplever under vaginal förlossning får man som snittas istället efteråt antar jag...

god jul på er!!! Lillsnutten ligger nyammad i famnen o drömmer lite tror jag, så fin!
  • Sirling

Jag kände inget i måndags o i tisdags hade jag som ett band runt magen rätt högt upp, men det hade nog inte varit ngt jag reagerat på om jag inte hade vetat vad testerna indikerade. Enligt läkaren hade jag inte hunnit utveckla symptomen än då det gick så fort sjukdomsförloppet.

God jul på er alla blivande o nyblivna föräldrar! Bara vi som får "fira" på bb?

• Sirling
    AmandaBrun skrev 2009-12-24 10:34:22 följande:
    GOD JUL ALLA GOA BRUDAR! Sovit hyfsat, men får ont i svanken när jag ligger på rygg och när jag lägger mig på sidan så får jag ont i höften suck. Och ligga på mage...ja...ni förstår. Vad gör man??? Vänt mig ca 2000 ggr inatt iaf. Sirling: Där ser man. Jösses vilken action. Härligt att bebben är pigg o glad , det är ju det viktigaste! Ska bli spännande o se om proverna visar nått. Kände du att du mådde dåligt på nått sätt en tid innan eller var det bara som en blixt från klar himmel alltihopa?
    ang tillväxten har jag haft det i bakhuvudet sen rul i somras då vi blev framflyttade en vecka pga att fostret var för litet o jag var stensäker på sista mensen. De senaste veckorna har bm sagt att min sf-kurva har stagnerat lite så jag var inte helt överraskad över att han var liten, men trodde att han skulle väga runt 3 kg åtminstone.
  • Sirling
    FrökenSara skrev 2009-12-24 12:36:56 följande:
    God jul allesammans! När jag vaknade imorse hade jag lite sammandragningar som vanligt men inte mycket. Vi åkte iväg och åt frukost och när vi var på väg till bilen igen så fick jag en rejäl värk, fick stanna och huka mig och andas igenom den. Sen åkte vi hem, väl hemma fick jag 3st värkar som gjorde ännu mer ont i tät flöljd. Men sen har det varit rätt lugnt, fortfarande lite sammandragningar men inga fler värkar. Vill helst inte ha en julaftonsbebis men lite orolig blir jag allt!
    oj då, hur har det gått idag? Lugnade det ner sig?
  • Sirling
    FrökenSara skrev 2009-12-26 14:21:12 följande:
    Jag tror min lilla Skrutt är på G, men det går väldigt sakta. Sen i lördags har jag haft mer eller mindre "mensvärk" och i torsdags (julafton) fick jag 3st värkar eller ordentliga förvärkar inom loppet av 20 min. Igår tror jag en liten bit av slemproppen lossnade, en genomskinlig, slemmig liten klump som en tumnagel ungefär men sen dess har det inte kommit nåt mer. Idag har jag mycket värre "mensvärk" än innan och mår lite illa, fick 2st värkar eller ordentliga förvärkar inom loppet av 20 min men sen har det varit lugnt. Jag vill träffa min Skrutt nu!
    Så spännande, hoppas skrutten sätter igång snart då!
  • Sirling

Inga fler bebisar på några dagar nu???

Vi hade ju bf nära nyår så vi har inga planer heller. Nu vill vi bara vara hemma o mysa med lilla Caesar. maken kom hem med att par humrar idag o vi ska få kalixlöjrom från mina föräldrar så kvällen blir nog kanonmysig!

Imorgon till BVC, amningsmottagning o hörseltest.

• Sirling

Grattis till er tre(?) som har fött smånuttar sen sist!!! Jag kikar in i tråden men har problem att svara i den från min Iphone, som bara kickar ut mig hela tiden...

Här har vi det mysigt, jag och Nicke är båda totalt nyförälskade i lilla Caesar och spenderar mycket av vår tid i  sängen liggandes gosandes och ammandes och kollar på film. Det är sååå mysigt och nu börjar han också kunna amma bra, i början hade han inte riktigt tekniken inne. Vid invägningen på bvc för nästan en vecka sen hade han gått upp till födslovikt och på tisdag när vi ska dit igen hoppas vi ha michelinat på honom lite till, han är ju fortfarande så liten och delikat, men äter som ett litet monster och sover bra också. Nu har han börjat vara vaken någon timme då och då och det är så härligt att bara ligga och kika in i hans stora, visa ögon. Vad tänker han på egentligen?

Jag saknar gravidmagen litegrann ibland, men tycker samtidigt det är skönt att vara lite mindre, väger nu 3 kg mindre än när jag blev gravid, kan få på mig flera av mina skor, böja mig ner för att knyta vinterkängorna och får snart på mig vigselringen igen!

Svar på tråden BF Januari :-) del 3