Inlägg från: Sirling |Visa alla inlägg
  • Sirling

BF Januari :-) del 3

Jag har som tur var sluppit hemorojder so far, men hade en spricka där nere för några år sen när jag stressade för mycket på ett för mig negativt arbete. Då provade jag Alcosanal och den var väldigt bra för mig, smärtlindrande och reparerande...

• Sirling

Licens To Kiss skrev 2009-11-24 18:24:38 följande:

Jag känner inga sparkar längre, däremot en jävla massa bök. Känner ni fortfarande sparkar?
    Nej, sparkarna kommer sällan nu, mest bök, det börjar bli trångt för lillen...
  • Sirling

Ska nog på premiärtur till Ullared ett par dagar nästa vecka. Är det ngn som har en lista eller tips på lista över bebisgrejor man kan behöva så jag kan ta med den och se vad jag hittar?

• Sirling

Jag röstar oxå för att vi ska göra slut på den här tråden först.

Är det bara jag som känner mig mer o mer inåtvänd nu i slutet? Känns som jag lever i en egen liten bubbla o är rätt ointresserad av livet utanför o jobbet känns jobbigt att engagera sig i trots att det annars är min favoritsysselsättning...lite bomullsaktig i huvet...

• Sirling

Licens To Kiss skrev 2009-11-25 11:31:08 följande:

Nu har jag varit hos BM. 13 kg upp sen inskrivningen. 143 i hjärtljud (bebisen sparkar ordentligt på BM`s hand) Äggvita +1 Livmoder 30 cm. 120/70 i blodtryck. 116 i järn så de har stigit från 108 till 116. Bebisen har som jag har misstänkt åkt ner och jag kommer inte gå över tiden. Hon sa att jag troligtvis inte ens går tiden ut. Jag är enligt BM fortfarande väldigt rörlig i kroppen.
    oj då, skönt att få veta sånt i alla fall så du håller dig beredd!
  • Sirling

Jucea: Usch!

Litenkatt skrev 2009-11-25 19:51:57 följande:
    jaha nu har min kropp börjat svullna, eller om det är vatten, har korvfingrar och så buktar det ut lite här å där på handlederna och vristerna. känner mig verkligen ursexig. som barbamamma. köpte stödstrumpor på apoteket som jag ska testa imorrn. tror jag kommer få panik i dom.
    Tro mig, stödstrumpor is da shit! Det är så skönt att komma hem på kvällarna och inte känna sig som en svullen barbamamma!

Jag har också haft en skum dag. Min mage brukar vara rätt lugn och mysböka omkring, men idag har det gjort ont och nått ställen där buffarna inte tidigare nått...konstig känsla i kroppen liksom...
  • Sirling
    Rosen123 skrev 2009-11-25 21:26:23 följande:
    Hej! Har ni börjat fundera lite grann på det här med gudföräldrar och faddrar? Välja det ena, det andra eller båda? Samt om man skall välja familj eller vänner?
    Vi frågade våra bästa vänner rätt snart när vi fick veta att vi var gravida, så det är fixat redan...

lille08: Usch, vilken sits, men det måste samtidigt kännas skönt med inplanerat snitt och vetskapen om att lillen kommer att må bra!
  • Sirling

Min man hastade upp kl 8 för att bli färdig med bebbens rum och jag har ägnat mig åt att måla ett gästrum. Djäklarns vad segt det börjar bli att böja sig nu i v 36 och lite segt att måla med. Jag var tvungen att vila lite emellanåt. På måndag börjar hon som ska ha mammavik för mig i företaget och det känns såååå skönt att få börja lämna över företaget lite i andras händer delvis i alla fall. Längtar efter lite ledig tid och lugn och ro. Jag har så mycket vadd i hjärnan att dom skrattar åt mig på jobbet ibland för jag ser så borta ut...och det är jag med...inte lätt att vara chef just nu...vadd, vadd och åter vadd...

Svar på tråden BF Januari :-) del 3