• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • trollmamma76

Licens To Kiss skrev 2009-10-19 16:11:36 följande:

Idag lämnade jag in moderskapsintyget till FK. Kommer ta ut föräldrapenning 30 dar innan BF så jag har pengar till blöjor när han kommer.
    varför ska du ta ut 30 dagar innan,ingen havendeskaps penning för?
  • jeng
    trollmamma76 skrev 2009-10-19 16:17:48 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-10-19 16:11:36 följande:
    varför ska du ta ut 30 dagar innan,ingen havendeskaps penning för?
    det är ju väldigt få som har möjlighet till hp, däremot har ju alla rätt att gå hem 60 dagar innan bf och ta ut fp. så fick jag göra sist.
  • Ester W

Jag vaccinerade mig i går, har otroligt ont i armen, men annars har jag inga problem än!

• Malin Guinn
    Har ar en bra grej jag hittade online for att klocka varkar nar vi val ar vid det stadiet.
    Den akte in under bokmarken direkt
  • trollmamma76
    jeng skrev 2009-10-19 16:22:30 följande:
    det är ju väldigt få som har möjlighet till hp, däremot har ju alla rätt att gå hem 60 dagar innan bf och ta ut fp. så fick jag göra sist.
    jo men det vet jag,men undrade fall hon har sökt eller inte.
    För jag skulle inte vilja ta ut f penning innan barnet är född om man har planerat vara hemma till en vis tid.
    Men ibland är det ju ett måste..om inget annat funkar..
  • jeng

Malin Guinn skrev 2009-10-19 16:24:21 följande:

Den hade vi sist. det finns en annan också, men jag minns inte vad den heter nu.... var iaf 2 olika som ALLA i min augustitråd använde typ jag använde den för att klokca mina förvärkar som kom alldeles för ofta för att vara bra. när det satte igång på riktigt sen så hade jag dock NOLL ork med det där fast många säger att det är skönt för att man får nånting att gå upp i och fokusera på, istället för att tänka på det onda. men jag var för trött
  • Malin Guinn
    jeng skrev 2009-10-19 16:28:17 följande:
    Den hade vi sist. det finns en annan också, men jag minns inte vad den heter nu.... var iaf 2 olika som ALLA i min augustitråd använde typ jag använde den för att klokca mina förvärkar som kom alldeles för ofta för att vara bra. när det satte igång på riktigt sen så hade jag dock NOLL ork med det där fast många säger att det är skönt för att man får nånting att gå upp i och fokusera på, istället för att tänka på det onda. men jag var för trött
    Min man blev helt exalterad nar jag visade honom den  han vill sa garna vara delaktig och hjalpa till och fragar mig hela tiden om jag vill ha hjalp med nagot och nar vi pratar forlossning sa ar han sa engagerad helt sot.
    Sa nar jag sa att han kunde klocka varkar online ist for med klocka sa blev han lite uppspelt, sakert for att det enda han egentligen behover gora ar att trycka "Space"-knappen nar jag sager start och sen igen nar jag sager stop och upprepa enkelt och bra
  • jeng

Malin,
    Ja, men det är väldigt enkelt!! När jag hade förvärkarna så var det jätteskönt att ha bra siffror att säga till dom när jag ringde in. Hade förvärkar med ca 2.5 min mellanrum 3 dagar innan han kom ut tror jag... alldeles för aktivt med andra ord.

min man tog mer på sig rollen som springpojke han for till ica och fyllde på godisförrådet och köpte den maten jag ville ha, såg till att jag åt och drack saft mellan värkarna osv Men det var skönt. Jag hade nog inte orkat någon som satt bredvid och coachade värktimern tyckte han inte var alls intressant. när jag använde den i början av de riktiga värkarna så låg han istället och SOV bort hela dagen för att "det är ju bra om en av oss är pigg iaf!"

• AmandaBrun
    trollmamma76 skrev 2009-10-19 16:07:29 följande:
    F kassan ringde Ibland ä dom snabba eller jag har egentligen aldrig haft några problem med dom.Hon ringde och sa att havenskapspenningen är godkänt from 23/11 eftersom jag är sjuskriven till den 22:andra..
    Perfekt! Va härligt. Jag inväntar fortfarande mitt svar.
  • Asereht

Jag vaccinerade mig också igår och jag har en öm bula på armen och jag har mått illa sedan igår kväll. Har knappt kunnat göra nåt på hela dagen, konstant illamående. Fast jag vet ju inte med säkerhet att det är pga sprutan.

Här har vi inte fått några instruktioner om en andra dos, det verkar som om man avvaktar info om huruvida det räcker med en dos eller om man ska behöva ta två. Övriga familjemedlemmar har inte fått några kallelser än, bara riskgrupp ett än så länge.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden BF Januari :-) del 3