• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • väntar4an 2010

Du är på dag 197 av 280. (70,4%).
    Du är i vecka 29.
    Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
    Du är i 7:e kalendermånaden.
    Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Sön 10 jan 2010
    Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.

jeng skrev 2009-10-19 10:48:00 följande:
    väntar 4an, men GUUUUUD!! va??? så om maken är på jobb och nån annan skjutsar och hjälper en in, ja då får inte maken komma in sen? så idiotiskt!! vilket sjukhus var detta på? så kan jag inte tänka mig att de skulle göra här,. och skulle de göra det, ja då skulle jag åka hem, och sen komma in igen!
    nej ingen annan får komma in då får den som kör in en säga hejdå i dörren o låta dig gå in själv det är strängt förbud bara en är välkommen nu pga svininfluensan och smittan
  • trollmamma76

väntar4an 2010 skrev 2009-10-19 10:58:13 följande:

Du är på dag 197 av 280. (70,4%).Du är i vecka 29.Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).Du är i 7:e kalendermånaden.Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]Du är i trimester tre.Beräknat förlossningsdatum Sön 10 jan 2010Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.

nej ingen annan får komma in då får den som kör in en säga hejdå i dörren o låta dig gå in själv det är strängt förbud bara en är välkommen nu pga svininfluensan och smittan
    Blir kul och se vem får först du eller jag
  • väntar4an 2010
    trollmamma76 skrev 2009-10-19 11:03:54 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-19 10:58:13 följande: Blir kul och se vem får först du eller jag
    japp om denna kommer lika beräknat som killarna så kommer hon den 11:e eller på bf

2an kom 12timmar efter bf
    3an kom 6 timmar efter bf

med 1an blev jag igångsatt pga havandeskap på bf-17
  • jeng

väntar4an 2010 skrev 2009-10-19 10:58:13 följande:

ja jag ska till bm imorrn så jag får väl fråga vad som gäller här. inte för att jag lär bli skjutsad in av nån annan visserligen, men man är ju oroad över att de inte ska få vara med eller vad som gäller på bb osv. jag tycker att man borde få komma in om man har vaccinerat sig!
  • Jerre

Vecka 29 idag!! Snart kan nedräkningen börja!! ,-)

Jag vaccinerade mig i fredags. Nästa vecka börjar de ge på bvc, så nu ska här bokas en tid till mina småttinger oxå!

Är hemma med sonen idag som har 39 graders feber, inte kul när barnen är sjuka...

• LilaRos

jucea, i början av graviditeten när jag var hos gyn berättade hon att det är dom som blir rullstolsbundna pga foglossning som inte ens får bevilljat från fk "graviditet är inten sjukdom".
    Det är ganska kasst.. Men hoppas det går bra för dig :--)

• LilaRos

jucea, i början av graviditeten när jag var hos gyn berättade hon att det är dom som blir rullstolsbundna pga foglossning som inte ens får bevilljat från fk "graviditet är inten sjukdom".
    Det är ganska kasst.. Men hoppas det går bra för dig :--)

• väntar4an 2010
    jeng skrev 2009-10-19 11:28:11 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-19 10:58:13 följande: ja jag ska till bm imorrn så jag får väl fråga vad som gäller här. inte för att jag lär bli skjutsad in av nån annan visserligen, men man är ju oroad över att de inte ska få vara med eller vad som gäller på bb osv. jag tycker att man borde få komma in om man har vaccinerat sig!
    de har gått ut med att bara en anhörig får medverka
    både på mvc ,bvc ,förlossning och bb

här hittade jag lite info om mitt sjukhus
    www.orebroll.se/uso/page____14820.aspx
  • trollmamma76

I morgon dska jag få min spruta.

I dag var jag hos läkaren och blev fortsatt sjukskriven tills havendeskapspengar betalas ut..
    Jag har inte haft probvlem med f kassan ang sjukskrivning blev beviljad direkt.

Alltså detta är sjukt med f kassan att dom är så hårda mot vissa,samt med havenskap är dom lika..
    Min vän fick inte havendeskap beviljat pga att hon jobbade på ica och min anfra på dagis,NEJ blev svaret rakt i ansiktet..

Hon på ica behövde inte ta tunga lyft enligt f kassan och kan sitta i kassan,hon på dagis har inte så ansträngt jobb kan vila mellan åt samt sitta mycket..

Svar på tråden BF Januari :-) del 3