• Madge

BF Januari :-) del 3

Har handlat en del, om jag springer på något billigt... Mest bodisar och några sparkbyxor och pyjamasar. Känns som om vi inte hade så mycket kläder som jag trodde efter dottern, men också att bebis födds i januari och då behövs det mer kläder än till dottern född i augusti. Plus att bebis kommer väl vara med mera.
    Ursäkter, ursäkter

• Madge

Skulle jag köpa en ny overall skulle jag nog köpa den i 56 (det har jag ju faktiskt gjort vid närmare eftertanke), men jag har även en overall/åkpåse i 50 köpt på second hand. Dock har jag ingen tjock vinteroverall, men jag tvivlar på att det behövs. Jag vill ju inte att bebisen ska drunka i kläderna... Fast det köper jag med tanke på att dottern var 49 cm när hon föddes och jag räknar med att nästa bebis blir i ungefär samma storlek.
    Jag var på bytardag idag, det blev en del som slank ner, mest till bebisen, fast dottern fick iaf en vinteroverall i storleken större, utifall att hon skulle växa i rekordfart (vilket hon aldrig gjort, men man vet ju aldrig...). Jag hittade ett mammalinne och en mammablus .

• Madge

Såklart blir dottern sjuk dagen innan jag ska på vattengympa första gången! Nu kommer jag må helt kasst imorgon för jag har svårt att sova när dottern snurrar runt. Hon är bara förkyld, men ändå... Just nu halvsitter hon i soffan och sover.
    Ja, ja... Bättre massa förkylningar nu än nästa år när vi har en liten bebis.

• Madge

Jag hade såna mysko flytningar någon eller några dagar förra veckan, det bara kom och sen försvann. Hann aldrig med att ringa till BM, men ska fråga henne på fredag (om jag kommer ihåg....)

• Madge

underbara ungar: fy, vad jobbigt! beklagar sorgen

yarija: hoppas det blir ett bra samtal och att du får snitt beviljat. Jag hoppas också på snitt...

På torsdag ska jag träffa arbetsterapeuten för få andra kryckor och ev. prova ut en nattskena. Varför räcker det inte att bli handikappad av foglossning? Måste man få karptaltunnelsyndrom också?

• Madge

Alice var fixerad tidigt och länge, fyra dagar innan förlossningen startade var jag till BM, då var hon ruckbar ! Sen när jag var in på första kollen på förlossningen låg hon förvisso djupt fixerad igen, men så häpen jag blev.

Inte stå still var det enda min BM sa när jag hade problem med blodtrycksfall under förra graviditeten. Fortsätta gå på platsen liksom, hur fånigt det än känns.

Järn ska man inte äta i onödan, det är farligt för kroppen, det har forskats kring det. Jag äter inte järntabletter mer än vad som finns i multivitamintabletter just för jag har så bra järnvärde i grunden. Just nu vet jag ifos inte hur det ligger för ett var ett tag sen jag kollade, men det brukar ligga på runt 130 i normalfallet. Får väl veta det värdet på fredag antar jag.

• Madge

Förlåt, min dator strulade visst...

Jag fick högt järnvärde när jag väntade Alice och det var ingen fara med det heller sa BM. Det var bara för jag åt järntabletter... Och visst Alice föddes frisk, så det var ju ingen fara på så vis. Men jag har dessutom många i min släkt med blodproppshistorik vilket BM visste så det hade lätt kunnat sluta sämre.
    Det var först efteråt jag läste det här om att det är farligt med högt järnvärde.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3