-
Om en vecka går vi in i tredje trimestern. Så, 27+0 då...Theannapanna skrev 2009-10-25 20:52:29 följande:Jag känner mig så j*a efter men NÄR är det tredje trimestern börjar? Vecka 28+0??
-
Bärsjal ja, det använde jag till dottern och har tänkt använda det igen. Vi har en nerpackad och ska köpa en till hade jag tänkt. Plus att vi har en ringsjal och en ergonomisk bärsele (ergo) som vi också tänkt använda.
-
Glömde det om sjukskrivningen, fk godkänner inte för långa sjukskrivningar, saker och ting kan ju ändras fram och tillbaka.
-
lindaha: Till Alice hade vi en Minimundus trikåsjal och sen köpte jag en MobyWrap, också trikåsjal. MobyWrapen är den vi har kvar, minimundusen sålde jag, tyckte MW var mycket bekvämare att bära i. Vävd sjal testade jag några gånger, men blev aldrig kompis med dem.
-
Oj, vad ni grejar. Här är det packning som gäller för fullt! 5 veckor kvar till flytt...
-
Jo, men det skulle vara mysigare förbereda för bebis... Men snart så
Om ni använder mammabyxor med hög mudd, har ni tröjan innanför eller utanför mudden då? Jag har den utanför och det är det jag alltid sett, men nu när jag går på vattengympa har jag sett en tjej som drar upp mudden ovanför tröjan. Sen har hon ytterligare en tröja utanpå. -
Har sett dem på nätet också på webshopar. Sök på typ gravidbh tror jag du får några träffar.Mamma Tes skrev 2009-10-26 14:08:58 följande:Vart kan man köpa dom?
-
Jobbigt!FrökenSara skrev 2009-10-27 05:55:12 följande:Inatt har jag knappt sovit en blund. Det har varit den absolut värsta natten hittills. Alla ställningar var obekväma, bullade upp med kudde mellan benen och det hjälpte en hel del. Lyckades i alla fall somna, men vaknade nästan varje timme för att det gjorde ont i kroppen; ryggen, benen, bäckenet, blygdbenet etc. Fy säger jag bara!
Jag kände mig riktigt höggravid igår. Jag vet inte vad bebis gjorde, men den låg nog allt och tryckte högt uppe i livmodern.
Och sen var det sparkar, kullerbyttor och jag vet inte vad när jag skulle sova. Sen att dottern krånglade i sängen gjorde ju inte saken bättre heller. -
Nu är jag nyvaccinerad
-
På vattenträningen verkar de flesta gravida ha bikini istället för bakdräkt...