BF Januari :-) del 3
Nu har jag BF 31/1 och då vill jag definitivt inte ha en 09:a
Gaah, mina papper om omplacering som ska skickas med som bilaga till HP-ansökan ligger på någons skrivbord och väntar på underskrift tydligen. Och så får jag inte tag i personen heller .
Det känns som om det börjar bli aningens brått att få iväg den där HP-ansökan nu, men så resonerar inte min arbetsgivare tydligen. Jag är ju ändå sjukskriven till 30/11.... Och sen tänkte jag att jag skulle få HP från 1/12.
Nu får jag väl ringa till barnmorskan och försöka ordna en läkartid så det inte blir något glapp någonstans.
Idag var jag till aurora, det här besöket gick bättre än förra... Jag lyckades få fram att jag inte kunde tänka mig att vänta på en spontan förlossning. Så de alternativet vi kom fram till var kejsarsnitt eller en igångsättning med snittkontrakt om jag känner att det inte går. Så jag(vi) ska få fundera lite och känna vad jag(vi) tycker känns bäst...
jucea: låter inte bra alls...
Men suck, när jag lämnade papprerna om HP till min chef sa jag flera gånger att jag ville få tillbaka dem och så kunde jag skicka in dem. Jag ringde och efterlyste dem igår, men min chef visste inget för hon hade lämnat ifrån sig dem till en annan för underskrift.
Idag får jag hem ett brev från FK om att de fått in omplaceringspapper, men att de saknade ansökningsdelen från mig.
Gaah! Nu måste jag gissa mig till vad min arbetsgivare skrivit! Förra gången fick jag tillbaka omplaceringsansökan och så kunde jag skriva samma sak, tycker jag ser bättre ut...
jucea: Enfärgat vid fönsterpartier låter jättefint!
Försäkringskassan alltså... Jag fick ju ett brev där det stod att jag skulle ansöka om HP och med det var det bifogat en ansökan och då hade fk fyllt i de uppgifter de hade, men de hade ju skrivit fel deltidsprocent! De hade tagit den gamla som jag jobbade när jag väntade Alice Så jag blev lite nervös och ringde kundservice som inte visste någonting om vart det kom ifrån. Så nu får jag väl se om någon som jobbar med havendskapspenning ringer upp mig.
Krångel, krångel....
Undra om de inte ganska ofta kollar efter så bebisen är av okej storlek när man gör UL, om de inte är superstressade.
Förra gången gjorde jag ganska många UL och då kollade de storleken några gånger...
Jag är trött idag, vi har en liten sjukling hemma, symtomen stämmer in en del på RS-viruset och förkylningen liknar ingen annan dottern haft så... Men jag vet inte, det kan ju vara precis vad som helst, men inte svininfluensan.
Drömde i natt att jag fick en dotter och jag blev sååå förvånad över att det var en dotter... Knasigt. Jag har inte haft några drömmar tidigare den här graviditeten om bebisen så jag undrar om mitt undermedvetna slappnat av nu efter aurorabesöket...
Jag går med kryckor, fast jag behöver de inte jämt... Men går jag utan kryckor och stödbälte utomhus kan jag inte gå normalt, första biten går bra, men sen är det en enda kamp att gå. Kryckorna hjälper mig hålla balansen och gå "normalt". Jag går som vanligt ungefär med kryckorna.
Idag var jag hos barnmorskan, allt ser så bra ut, hjärtat pickar på och maggen växer, precis lika stor som förra gången . Fick en ny läkartid också, för att förlänga sjukskrivningen...
Fast, visst är det jobbigt när de ändrar hit och dit, men skulle allt vara genomforskat innan vi får vaccin skulle det väl dröja tills nästa år innan vi skulle få vaccin....
Fast om man jobbar på lördag eller söndag får man ta ut föräldrapenning då, eller tillfällig föräldrapenning.
Jag har frågat kassan om det...
Vet inte alls hur vi ska göra med vaccination, jag avvaktar tills det kommer ut information och det verkligen är bestämt att de får vaccineras. Det måste ju finnas vaccin och tidpunkter när de små ska vaccineras också. Här vaccineras ju man via åldersgrupper och föräldrarna ansvarar för att barnen från 3 upp till 18 år blir vaccinerade. Man vaccinerar sina barn samtidigt som man vaccinerar sig själv alltså...