• Madge

BF Januari :-) del 3

det finns bebisar som vänder sig under förlossningen, så säker kan man aldrig vara. Dottern gick från att vara fixerad sedan läääänge till ruckbar sista barnmorskekollen fyra dagar innan hon föddes... Fast på förlossningsdagen var hon djupt fixerad igen.

Pratade just med min lillebror, mamma ligger inlagd över natten, de misstänker något med levern . Vad himla frustrerande att mina föräldrar bor 40 mil bort alltså, kan liksom inte göra något...

• Madge

Ohh, vad spännande jucea! lycka till!

här händer inte så mycket, jag försöker ta det lungt, men det är jättesvårt för jag vill ju göra en massa saker så vi kommer i ordning i lägenheten...

Och så är jag toksugen på julmat, sill, julskinka och julmust särskilt. Och jag inget av det har jag hemma

• Madge

jucea: åhh, vad härligt det låter! Grattis till Tage!!

• Madge

Fast stor mage behöver inte betyda stor bebis lika lite som liten mage betyder liten bebis, men visst ger det en fingervisning ändå för det mesta....

• Madge

Från en dag till en annan har magen blivit tung och klumpig, jag får ont i ryggen så allt värker....

Nu håller jag på och tvättar bebiskläder

• Madge

Nu har jag massa bebiskläder på tork Mysigt!

• Madge

annaomasse: fy, vad jobbigt du har det! hoppas sonen blir bättre snart och att det inte är svininfluensa.

Här är livet också pest, allt är en pina, bara sitter och tittar på allt som behöver göras och som jag inte kan göra. Resa sig upp, gå och böja mig ner för fylla på kattmaten är jobbigt. Jag började gråta bara för jag missade bussen idag, skulle på lussefirande på dagis och hade bara någon minut tillgodo och bussen kör förbi mig på vägen. Hade jag kunnat gå utan kryckorna och aningens fortare hade jag hunnit med bussen.
    Dessutom ligger mamma på sjukhus med allehanda magproblem... Det gör ju inte livet bättre direkt.

• Madge

Usch, idag vill jag bara gråta för varje steg jag tar... Gör så ONT!

• Madge

Tror bara man har lättare till tårarna när man är gravid, jag gråter också för minsta lilla...

Tvätta strumpor i tvättpåse är mitt hetaste tips mot udda strumpor (iaf barnstrumpor), förut gjorde vi jämt det, nu gör vi det ibland...

• Madge

Oj, har underbara ungar fått en bebis nu? Stort grattis!

Svar på tråden BF Januari :-) del 3