Aalexandra skrev 2009-10-17 11:53:08 följande:
Här ä det 80 dagar kvar. Jissus vad tiden går akta, men ack så fort en gått. 200dagar är ju redan avklarade.. Tror också mer på en 09a än en 10a. Men jag hoppas på en 10a. Hade varit så försmädligt att ligga på bb över jul. Är helt slut, det blev en sen kväll (allt efter 21.30 är sent) och en tidig morgon (allt innan 7.30 är tidigt) Har precis bakat chokladbröd och brysselkex. Mannen fyller år imorgon så måste ju ha ngt att bjuda på. Kanelbullar, fyllda äppelbullar, muffins, chokladbröd o brysselkex får räcka. Eventuelt att jag slänger ihop ngn mjuk kaka imorgon. I stil med kärleksmums eller ngt dyl som går FORT. Helt orkeslös är jag, brukar ju tycka att det är kul att baka. Men icke sa nicke, hade helst legat på soffan heela dagarna. Min man skämtade häromdagen o sa det att "åhh vad härligt det skall bli med frukost o paket på sängen" Så jag funderar på att fixa just det. Men då krävs det väl att jag slänger ihop ngt bröd också. Alt. gå ut i ösregnet för att handla bröd i affären. Njae, får nog bli brödbak. Även där ngt som går FORT. Förstår inte vart all min energi tagit vägen. Försvann den i takt med solen kanske. Har så många projekt i huvudet som jag verkligen vill sätta i verket och tiden rinner iväg. Jag vet ju hur allt annat än att sitta o snusa på bebisen känns oviktigt så fort dom är ute
oj vad duktig du är som bakar en massa!!
och att räkna kärleksmums som något som går snabbt att baka det måste betyda att du är en riktig jäkel på att baka.
själv är jag stolt över mig själv när jag orkat baka lite matbullar ller slängt ihop några muffins och där snackar vi sånt som går snabbt att baka