Inlägg från: Euphoria85 |Visa alla inlägg
  • Euphoria85

BF Januari :-) del 3

idag när jag satt i väntrummet hos bm så kom där in en liten flicka med sin mamma, efter ett tag så hör jag hur hon berätta för sin mamma att jag är jätte tjock om magen varpå mamman börjar förklara lite tyst att det är nog snart dax för  mig att få bebis:)
    haha satt där och log lite för mig själv, 3 månader kvar ca ju!
    mätte magen idag med (27+6) sf måttet var 33 cm så nog märks det att det är två där inne!

tvillingarna beräknas komma till oss den 25 januari!
  • Euphoria85

just det glömde ju skriva att jag gjorde min glukosbelastning idag... fy vad räligt.
    fick 8.8 och måste göra om det igen den 17e.... blä å tviii å fyy

• Euphoria85
    Madge skrev 2009-11-02 17:40:19 följande:
    Jag ska göra min belastning imorgon. Jag tvärvägrar att sitta rakt upp och ner på en stol i två timmar (och dessutom kan jag inte pga. fogarna) så jag tänker slinka förbi arbetsterapeuten någon gång under tiden jag sitter där. Fast det är knappt någon meter att gå dit...
    jag hade med mig en bok, men tyckte tiden kröp fram iaf.
    får leta upp en annan bok att ta med nästa gång!
  • Euphoria85
    Sirling skrev 2009-11-02 21:51:59 följande:
    Så skumt, jag fick 8 och damen på mitt vc sa att det var bra och att gränsen för när det inte är bra gick vid 12. Finns det olika tester, eller tolkar de resultaten så olika?
    dom sa att det inte var någon fara så länge det inte låg över 10, de vill nog bara se om det förändras åt det högre nästa gång eller håller sig på samma eller lägre och om dom isåfall(vid högre) måste hålla koll så det inte utvecklas gravid diabetes.
  • Euphoria85

sitter själv här och håller tummarna för att knottarna får stanna inne tills efter års skiftet!
    jubileumsår i släkten då femmor och nollor så det står härliga till!
    min mormor f - 45 = fyller 65
    min mamma f - 65 = fyller 45
    mina mobröder födda 80 = fyller 30
    jag f - 85 = fyller 25

jag kan berätta att det är inte sådär jättekul att fylla innan löning i januari heller, fast det är bara ur paket synpunkt :))
    jag har varit en såndär som är bland dom äldsta i klassen men ser yngst och minst ut :)
    detta med att se liten ut hänger fortfarande kvar,
     vart iväg i våras med min yngsta syster som gick i 5an då, hon var med i en tävling som sträckte sig upp till 9an, iaf hon skulle stajlas och fotograferas och vågade inte gå själv så snäll som man är så följer man ju med!
    när hon fotats färdigt så säger dom till mig att nu är det min tur....haha å fniss
    lite kul tycker jag!

• Euphoria85
    LilaRos skrev 2009-11-04 10:29:28 följande:
    Ska till ullared på söndag så då blir det väl till att innhandla en del av julklapparna iaf. Måste ju ta det nu.. Kommer nog inte orka springa på stan i december i jul ruchen höggravid
    vi tar en runda dit på fredag, hoppas där inte är för mycket folk.
    sambon tyckte vi sulle gå runder med munskydd så vi inte fick svininfluensan {#lang_emotions_wink}
  • Euphoria85

har varit iväg och köpt lite bebiskläder idag :)
    det var riktigt mysigt (om man bortser från att där var någon som gick runder och var riktigt dålig i magen, blä vad det stank)
    köpte lite i strl 50-56 (det är väll vanlig nyfödd strl?) men även vars 2 sett i strl 45 om det skulle bli tidiga bebisar:)
    känns skönt att ha lite sånt med:)
    riktig bebis känsla!!
    och bebisarnasrum är snart färdigt med, skall bara upp lister och sen in med möbler!!möblerna är förvisso inte införskaffade än men iaf!
    ohh idag har varit en sådan dag då allt bara känns bra:)

• Euphoria85

har haft konstanta sd sen igår, idag känns det som molande lätt mensvärk, ihållande men starkare under sd..
    är det detta som är förvärkar?
    det blir jobbigare hela tiden...

• Euphoria85
    jeng skrev 2009-11-08 13:37:29 följande:
    sansad, japp. ett tydligt tecken på att förvärkarna KAN göra nytta (måste inte) är just den där molande mensvärken mellan värkarna! har du tajmat dom så du vet hur långa de är och hur ofta de kommer? är de regelbundna? och hur långt kvar till bf nu? kanske värt att ta reda på lite siffror och ringa fl för att se vad de säger!
    tagit en panodil och en varm dusch nu, ska hålla koll resten av dagen och blir det inte bättre får det bli ett samtal till förlossningen.
    mitt bf är ju inte förren den 25 januari så förhoppningvis är det bara "magträning" men man blir nojjig.
    vill att mina killar ska stanna i magen ett par veckor till.
  • Euphoria85

panodilen och duschen tog bor den värkande känslan vilket var skönt!
    sd har jag fortfarande men det har återgott till "normalt"
    ska iväg på tul på onsdag och tänker ta upp detta med läkaren då!
    hoppas bara det håller sig lugnt tills dess.

vi tog tid på dem ett tag, dock efter jag duschat och tagit pillret, de höll sig i 30 sek - 1 min och kom var 5-10 min men lugnade sig efterhand då så det var skönt, vi blev lite rädda där ett tag.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3