johannajois skrev 2009-10-20 09:23:35 följande:
Jag har svårt att bestämma vad jag ska göra med vaccinet. Så här kommer lite frågor till er som tagit det. Är det sant att man får skriva på ett papper där man avskriver sina rättigheter ifall något går fel? Hur lång tid går det emellan doserna? För visst ska man ta två? Okej..kom inte på fler just nu. Jag hörde att en kvinna i Norge dött några dagar efter förlossningen pga att hon fått svininfluensan?! Någon annan som läst det? Sedan har jag läst att vaccinet inte går över till fostret utan bara antikropparna. Allt annat tar kvinnans kropp hand om. Fy vad jag är velig..och samtidigt är sonen i en liten riskgrupp helt plötsligt och måste kanske ta och då känner jag nästan att jag "måste" ta för kan han så måste väl jag kunna?
Nej något sådan papper har jag inte skrivit på. Var har du hör det?
Det ska vara 3 veckor mellan sprutorna men dom vet inte säkert ännu om man ska ta en dos till. Det disskuteras ju så om 3 veckor ska jag höra av mig till min MVC för att höra vad dom fått för info.
Barnet får antikroppar av mamman vilket är jättebra. Då har bebisen också lite skydd för influensan mot för att den föds och mamman inte har vaccinerat sig. Då är barnet helt oskyddat från influensan och det vill itne jag utsätta mitt lilla liv för så jag har vaccinerat mig.