Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

BF Januari :-) del 3

Euphoria85 skrev 2009-11-16 14:42:13 följande:
    såg ni diskuterat födselställningar här innan idag,har fått veta att jag inte har så jättemycket att säga till om i den frågan utan dom sa att du får föda i gynställningen, du får inte bada, detta för att dom ska kunna övervaka hela proceduren,dom sa även att dom helst såg att det inte tog mer än 20 min mellan killarna att komma ut... och att ligger tvåan i säte så får du föda han i säte...jaha okej, jag vill ha gott med smärtlindring iaf när det är dax :))kan även berätta att min lunch var super idag, kåldolmar :) mumsigt!visst inte lika gott som hemlagad köttfärslimpa (jucea- det lät riktigt gott) men mycket bättre än pyttipanna :))
    Åh vad gott! Här på östra i gbg fick vi nån skaljdjurssås och ris. Är så himmla mycket fisk här, 5 ggr förra veckan Absolut ingen höjdarmat. Hur mår du då?
  • Mamma Tes
    Euphoria85 skrev 2009-11-16 15:43:00 följande:
    jag mår bra, är trött fast det är ju för att man är uttråkad och stilla liggande :)hur mår du?
    Jag mår ganska bra. Inga sammandragningar och inga infektioner så bebis lär då bli kvar till imorgon iaf. om inget urakut händer. Visst är det ganska långtråkigt men tack gode gud för internet och dator!!!!! Utan den vet jag inte vad jag hade gjort. Tröttnar väldigt fort på att läsa.
  • Mamma Tes
    Euphoria85 skrev 2009-11-16 16:04:09 följande:
    det var ju skönt det:) själv har jag sdr var 10 min ca, fast inga som är direkt jobbiga :)jo vet precis vad du menar med läsningen, jag kämpar dock på , fast det blir inte många sidor innan man går över till att stirra ut genom fönstret, prata i telefon eller glo på tv, jag har det ändån bra för jag har eget rum och fått in tv :)
    Nåååååh!! Lyckliga du! Eget rum! Jag är ensam just nu men det är bara för att min granne åkte över till förlossningen tidigt imorse. Lär inte bli själv länge till. Har inte haft tv på 8 dagar men min granne hade en liten som dom körde ut då hon åkte ut. Frågade sedan efter den, sa att jag gärna ville ha den ifall hon inte hade fått den med sig. Det hade hon inte så NU har jag tv!! Finns jättefå som har det, tycker det är riktigt dåligt faktiskt. Dom borde ha lika många tv-apparater som patientplastser tycker jag. Vilket kanal-utbud vi har här då. Vi har 1:an, 2:an, 4:an och kanal 6. Wiiihooo. Hahhahaha!
  • Mamma Tes
    lille08 skrev 2009-11-17 21:24:34 följande:
    Nej, det är inget roligt besked jag fått... Men mer exakt vad det hela handlar om kommer jag förhoppningsvis få reda på i morgon och vad som väntar med behandlingar och dylikt framöver.
    Hoppas att dom hittar DEN behandlingen så du kan besegra den där skiten!!!
  • Mamma Tes
    väntar4an 2010 skrev 2009-11-17 23:25:20 följande:
    läste precis din blogg =) man får ju en o annan uppfattning om hur våra småttingar har det egentligen och hur "stora " dom faktiskt är men än dock pyttisar..
    Hur menar du nu? Halvligger här i min sjukhussäng och börjar bli pömsig så hjärnan är lite som tuggummi

Menar du att fullgågna "normalstora" är "stora"?  Som jag syftade lite på. Åhh, ni skulle sett den där lilla plutten jag skrev om. Ska bli så spänande att se vad vi har för en liten plutt i min mage!
  • Mamma Tes
    jeng skrev 2009-11-18 10:25:08 följande:
    Tesan,Hihihiiii!!! Bebisar verkar inte gillar ctg:er! Min bebis hade ju inte rört sig ordentligt på typ 4 dagar, men i samma sekund som vi satte oss i ctg:n och allting var inställt och bra, så fick han fart på sig och bankade så att elektroderna for iväg över magen hahaha! Likadant igår på kollen. När jag hade legat i 20 minuter så var kurvan så hackig och hög så de började bli oroliga, men sen precis då så lugnade han ner sig och fick 10 lugna minuter i ctg:n också!

Hahaha! Vilken liten karate kid ni har! Våran bebis brukar ju vara lugn, FÖR lugn då CTG:t ska tas. Det går inte maskinen med på heller!

• Mamma Tes
    vermilion skrev 2009-11-19 10:06:48 följande:
    Åh, köpte så söta grejer från Lundmyr. Barnvagnsgrejsimojs (!) och nappar som det står "pytteliten" på.
    Vad söt den var! Var kan man hitta den?
  • Mamma Tes
    Euphoria85 skrev 2009-11-19 22:54:45 följande:
    ja jag gillar dom inget vidare alls :)är v 30+2 idag, blev inlagd på 29+1 så vi är glada för den tiden vi lyckas hålla dom inne :) varje dag räknas!har ju legat med värk avstannande dropp och fått nån bricanylspruta (en senast idag) skulle dom komma nu så är chansen att dom inte klarar sig inte lika stor som innan och både jag och K är övertygade om att våra två små e ena riktiga kämpar som kommer klara detta galant :)hoppas dock på ett TUL snart så man kan se vad dom ligger på i vikt just nu:)
    Det är klart att ni kommer klara det galant, småkillarna!!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3