Inlägg från: chasmin |Visa alla inlägg
  • chasmin

BF Januari :-) del 3

Licens To Kiss skrev 2009-10-09 19:02:31 följande:
    Vad har ni för madrass i spjälsängen? På ikea har dom allt från 99:- till 799:- Är sugen på den för 399:-
    Den har vi köpt. Kändes lagom.
  • chasmin

Nyligen hemkommen från barnmorskan   Allt såg bra ut. Jag är nu i vecka 29. Har gått upp 3.6 kilo sedan inskrivningen. SF-mått 27 och blodvärde 118 (måste käka järntabletter nu)

• chasmin
    Euphoria85 skrev 2009-10-17 13:56:45 följande:
    haha jo fortfarande lila, har dock en mörkbrun färg hemma nu som skall i håret inom snar framtid! kan inte se ut såhär... fniss
    Lila är ju en höstfärg Hoppas att du blir nöjd med de nya färgen!

Var inne på graviditerskalendern nyss och såg att det är 80 dagar kvar tills pyret beräknas komma ut...härligt! Nu har tiden rullat på lite tycker jag! Tycker vi kan hoppa över november och gå direkt på december med julmys och bäbisväntan
  • chasmin
    Licens To Kiss skrev 2009-10-25 17:38:04 följande:
    Har ni tips på lock för oronen? Har varit utan en vecka men nu slog de till igen. Skit irriterande. Funkar inte att knipa näsan och skjuta ut luft.
    Revaxör och fetvadd över natten, kan vara vaxpropp.
  • chasmin
    AmandaBrun skrev 2009-11-06 15:01:04 följande:
    Var precis ute på min dagliga långpromenad, men det var ganska obehagligt då det tryckte och stack till en hel del därnere, kändes som att jag skulle kissa på mig några gånger och även lite ont längst ner fram straxt över blygdbenet. Vet inte vad han pysslar med därinne. Men skönt var det inte!
    Har samma problem här. långpromenaderna är inte så trevliga längre. Magen blir stenhård, liksom drar ihop sig tills jag stannar, och det trycker på nedåt. Jag har inga problem med fogar, rygg och så annars utan det är just när jag går långt.
  • chasmin

Nu har jag varit på besök hos barnmorskan igen   Allt såg bra ut, går in i v.33 idag!
    SF-måttet  följde kurvan , 30, och hjärtljuden låg på 138. Nu ligger pyret med huvudet nedåt!

• chasmin

Jag måste förresten också göra glukosbelastning. Inte pga dåliga värden utan för att mamma har diabetes. Gjorde en gång i början och skulle tydligen ha gjort i v 38.. men det hade BM glömt! Det var jag som tog upp ämnet!

• chasmin
    MeAndMyBoys skrev 2009-11-18 20:26:00 följande:
    har ni slutat jobba än? jag har BF den 11 januari coh är helt slut, sover hela tiden, tok täppt i näsan och har ont i kroppen. Vad kan jag kräva av min arbetsgivare tro? jag har sagt till i tid för att gå hem den 21 dec, men jag kommer ärligt inte att palla sååå lång tid till.
    Jag har BF 5 januari och hoppas på att jobba till 18 december då det är jullov (jobbar som lärare). Man börjar bli ordentligt trött nu.. men jag hoppas verjkligen på att få må okej så jag klarar det! Vill avsluta med barnen.. prata med arbetsgivaren tycker jag, det är ju viktigt att du har krafter kvar till förlossningen sen!
  • chasmin

VUL+RUL v.12 pga blödning (I Frankrike under semestern...)
    RUL v.18

Här görs annars bara ett RUL i v.18. That´s it.

• chasmin
    EMTP skrev 2009-12-16 04:24:56 följande:
    Oh, så nervös jag är! Bebis om bara några timmar! Aaaah!! *lycklig*
    All lycka! Kommer att gå strålande, snart har ni bebben hos er! {#lang_emotions_flower}
  • chasmin
    Ester W skrev 2009-12-18 16:16:43 följande:
    Har jobbat min sista dag i dag, oj vad sorgligt det var att säga hejddå till alla elever. Har precis lämnat maken på puben, men han ska hämtas redan kl:18.00, man vet ju aldrig vad som kan hända här hemma !
    Samma här..kändes vemodigt att lämna eleverna men oj vad skönt det ska bli att få vila lite innan pyret anländer! Lite svårt att greppa att man inte ska jobba på så lång tid
  • chasmin
    Yariija skrev 2009-12-18 21:57:56 följande:
    Hej! Nu har även vi vår lille prins hos oss! "Pyret" såg världens ljus kl. 08.44, vägde 3360 gr och var 50 cm lång. Vi é precis hemkomna och väldigt trötta men lyckliga =) Han é jättesnäll och även om amningen inte fungerar ännu så går allt bra. Förlossningen var en enorm upplevelse i många aspekter och jag ska försöka få till en förlossningsberättelse när vi kommit lite tillrätta. Grattis till din lilla Molle EMTD!
    Ett stort grattis!!!!!!
  • chasmin
    Rosen123 skrev 2009-12-26 16:50:44 följande:
    Hej! Vår lilla/lille är beräknad att födas den 28 januari och jag skulle behöva lite råd om vilken storlek man skall satsa på vad gäller overall? Vi kommer troligtvis få en ganska normal eller kanske lite liten bebis och jag funderar på om man skall köpa storlek 50 eller 56? Vill kunna använda den direkt, men samtidigt skall den inte för liten efter bara någon vecka. Vad hade ni köpt? Vilken stolrke har ni annars köpt på kläder?
    Vi har köpt en overall i storlek 56 utan ben (påsmodell) och har BF 5 januari
  • chasmin

Har också varit iväg på årets (och förhoppningsvis denna graviditets) sista bm-besök.
    En lång promenad dit i 25 graders kyla så nu är jag lite mör minst sagt! Allt såg dock bra ut.

V.39+1
    Hjärtljud: 144
    SF-mått : 35
    Vikt +6 kg totalt

Min bästa kompis fick barn igår! Hon hade tid 16 januari, jag skulle ju vara först ju! Hoppas dock på att avvakta tills nästa år

• chasmin
    vermilion skrev 2009-12-29 21:14:24 följande:
    Jahaja, jag blir igångsatt på fredag jag. Min "lilla" flicka beräknas då väga strax över 5 kg. Hur fan ska jag få ut henne?! Börjar bli rädd nu, vi har legat på förlossningen nu över natten, fick välja på att bli igångsatt nu/imorgon eller efter nyår så vi åkte hem en liten sväng till först. Går upp ungefär 1 kg om dagen nu. Helt sanslöst. Håll tummarna för oss, att jag får ut henne och att vi kommer må bra.
    Håller tummarna för er! All lycka!
  • chasmin
    HannaoNicko skrev 2009-12-31 09:25:58 följande:
    oj ja jag vet inte de va min pappa som sa att han tittat i almenackan o sett att de va fullmåne den 30e, men han kanske såg fel :-P schatzilein: hoppas att bebisen kommer ut snart då så du slipper ha ont. är de första barnet?? jag hade värkar i över 50 timmar med första barnet, latensfasen höll på i över48 timmar, de va de abslout jobbigaste med hela förlossningen, men när jag väl öppnat mig tre cm gick de jättefort istället kan jag ju trösta med!
    Såg att det är fullmåne den 31:a... så vi sparar oss till efter tolvslaget
  • chasmin
    AnnaH skrev 2009-12-31 09:50:59 följande:
    Ja, ikväll räknar jag med att jag inte är ensam om att springa i trappor, färdknäppa, dricker häxbrygder och yla mot månen. Om inte det hjälper kanske smällarna kan skrämma ut den lille.
    Haha jag är med!
  • chasmin
    Utopia skrev 2010-01-02 09:33:36 följande:
    Uppdatering från Utopias make. Tilia föddes efter tre timmars värkarbete. Ingen EDA, bara lustgas. Hon kom 07.45 och var 45cm lång och 2450g lätt.
    Grattis!!!!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3