Theannapanna skrev 2009-10-16 11:52:39 följande:
Oooo... som om min början på dagen inte vore nog... Vi var till sjukhuset med sonen den 15/9 o sövde honom o röntgade hjärna, ryggrad, ryggmärg o nacken. Han har missbildade nackkotor (alla 8) o de sa att de skulle kalla oss efter ett par veckor för att gå igenom reslultatet. Jag har ännu inte hört ngt så jag ringde sjukhuset för att kolla... Sköterskan läste från datorn o säger - Ja... ni skall till en A.B. ser jag...Hon förklardade att han var överläkare o den som opererade kotor o ryggradar osv... Ni står i kö dit för att avgöra angående eventuell operation av kotorna... ????Mer kunde hon inte säga o snacka om att jag är orolig nu för att de hittat ännu värre saker!!!!!! Tidigare har det varit sagt att vi skall röntga var 6.e månad (eller 3.e) för att se så inget växer sämre... En operation kan inte göra honom bra men kan bli nödvändig om allt inte växer någorlunda bra för att inte göra honom jättesned eller att han ska få ont... De röntgade även hjärna + ryggmärg denna gången...Nu är jag nog körd tills vi får den där tider... Farao... vart ska jag vända mig?Har man tur så står det bara så o han bara ska berätta vad de ser men det är ju svårt att låta bli att tänka... Är inte så sugen på att operera om kotorna på honom med alla nerver o allt + all rehabilitering... Vill bara att han ska må bra!!!! Utan all skit... Har eventuellt hittat en benämning på hans missbildning också, skall tala mer med dem om det sen... Iom den så skulle det inte vara så konstigt att han är så liten heller... 2-3 barn föds / år i sverige med det syndromet... Men man ska inte rope hej (då)... Med den följer ofta missbildningar på hjärna o ryggmärg också så då förstår jag varför de röntgade dessa delar nu också... Sen funderar man ju om man kommer ha tid/ork med ett barn till... tänk om det blir en stackars liten tjej man inte hinner med alls... Hoppas jag inte tagit mig vatten över huvudet...Sorry... var tvungen att skriva av mig ngnstans... Det blev ni som fick lida...
Jag förstår att det måste kännas väldigt tungt just nu. Men jag lovar att allting kommer bli bättre och det behöver inte vara så illa som man först tror.
Det var ganska klantigt av sköterskan att säga A men inte B om du förstår vad du menar. Nu står du med 1000 frågor och inga svar.
Jag håller tummarna för att det löser sig för er, och oroa dig inte för lilltjejen du kommer ha tid åt henne också :)