• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • trollmamma76
    vermilion skrev 2009-10-16 09:47:11 följande:
    Det är normalt ju. Jag har hört det förut iaf, man kanske blir medveten om allt ju fler barn man har? Eller är jag ute och cyklar nu? Så känns det lite för mig iaf, med sonen var jag aldrig direkt orolig, nu tänker jag på vad som kan hända mycket mer än förra gången.
    ja men så är det ju,oroade mig inte alls så mycket förr nu helt nojig.
    men som sakt man ska väl inte läsa sådant när man är så känslig själv kommer väl vara som ett hök när bebisen är född.
  • trollmamma76

Måste bara skriva snabbt innan jag ska iväg till BM:

Min dotter igår kväll somnade (vart lite gnällig sen jag hämtade henne)
    Helt plöstligt vaknar hon och bara gall skriker,helt hysteriskt och inget hjälpte henne för att trösta

Tänkte om hon hade ont i magen skulle känna men fick inte göra det och hon bara skrek,gjorde så ont i mitt hjärta när en liten skriker så hårt och man inte vet riktigt vad det är.

Så började jag tänk om det är blindtarmen och skulle klämma och känna,för det är fraligt för dom små att få det,det brister fortare än för oss vuxna.

Efter en halvtimme somnade hon snyftandes och fick ligga bervid oss men jag blir så förvirrad och rädd när man inte vet riktigt vad det är och maken började packa väskan fall vi får åka in och så sa han ring dagmamman och fråga fall hon hade bajsat idag,brukar alltid fråga det men glömde just igår att göra det.

Allt lugnade ju sig och hon fick ut lite gaser men stackars dom små när man ska ha så ont och dom själva inte vet varför.
    Hon är 2 år.

• EMTP

Tänkte förresten höra med er som kanske vet:

Igår hade jag sjuka sammandragningar. Det lade sig aldrig riktigt, men var värre eller bättre i perioder. Jag var och handlade på väg hem från jobbet och gick och hängde över kundvagnen då jag inte kunde gå upprätt på grund av att det gjorde så ont (som början på en rejäl magknip). När jag kom hem gick jag och lade mig, men varje gång jag bytte ställning kom sammandragningarna tillbaka. När jag klev upp ställde jag mig i duschen och sammandragningarna lade sig på en gång och har inte kommit tillbaka ännu.

Ska/kan det vara så när livmodern övar sig inför förlossning, och gör den det redan i vecka 30?

• Theannapanna
    trollmamma76 skrev 2009-10-16 09:58:26 följande:
    Måste bara skriva snabbt innan jag ska iväg till BM:Min dotter igår kväll somnade (vart lite gnällig sen jag hämtade henne)Helt plöstligt vaknar hon och bara gall skriker,helt hysteriskt och inget hjälpte henne för att trösta Tänkte om hon hade ont i magen skulle känna men fick inte göra det och hon bara skrek,gjorde så ont i mitt hjärta när en liten skriker så hårt och man inte vet riktigt vad det är.Så började jag tänk om det är blindtarmen och skulle klämma och känna,för det är fraligt för dom små att få det,det brister fortare än för oss vuxna.Efter en halvtimme somnade hon snyftandes och fick ligga bervid oss men jag blir så förvirrad och rädd när man inte vet riktigt vad det är och maken började packa väskan fall vi får åka in och så sa han ring dagmamman och fråga fall hon hade bajsat idag,brukar alltid fråga det men glömde just igår att göra det.Allt lugnade ju sig och hon fick ut lite gaser men stackars dom små när man ska ha så ont och dom själva inte vet varför.Hon är 2 år.
    Usch vad hemskt! På så sätt ser man fram massor till när de kan berätta direkt vad som är fel!
    Har så med sonen ibland, o oftast beror det på just magen...
    Hade hon ngn feber? Hur mår hon idag?
    vermilion skrev 2009-10-16 09:44:35 följande:
    Så där blir jag med. Om jag har varit stressad och låtit lite grinig på sonen fast han inte alls förtjänar det så är jag på väg att böla när jag lämnar honom på dagis, man känner sig så usel. Fast jag brukar klara mig hem innan jag börjar tjuta!
    Inte bara jag då... ser faktiskt fram emot då jag inte är gravid längre... av flera andledningar iofs men mkt pga slippa de där j*a extra hormonerna... de behövs verkligen inte
    trollmamma76 skrev 2009-10-16 09:35:48 följande:
    Tror att jag håller pån att tappa vetet..Har fyra barn sen innan och har faktiskt aldrig oroat mig så mycket om plöstligt spädbarns död inte haft någon babyvakt eller andningslarm..Men nu,nu är jag helt nojig att något ska hända,fan man ska inte läsa andras berättelsen om förlorat barn mm när man blir så här..
    Är också mkt mkt mer nojjig denna gången... men försöker absolut låta bli att läsa om tråkigheter! Försök låta bli dumma saker nu!

Jag har börjat få så j*a svårt att andas... Har som ett tryck över skuldrorna o lungorna o tar pyttesmå andetag hela tiden... det är sååå jobbigt. Blir helt slut o snurrig i skallen av det, är som om jag hyperventilerar nsätan - konstant...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    EMTP skrev 2009-10-16 10:05:36 följande:
    Tänkte förresten höra med er som kanske vet:Igår hade jag sjuka sammandragningar. Det lade sig aldrig riktigt, men var värre eller bättre i perioder. Jag var och handlade på väg hem från jobbet och gick och hängde över kundvagnen då jag inte kunde gå upprätt på grund av att det gjorde så ont (som början på en rejäl magknip). När jag kom hem gick jag och lade mig, men varje gång jag bytte ställning kom sammandragningarna tillbaka. När jag klev upp ställde jag mig i duschen och sammandragningarna lade sig på en gång och har inte kommit tillbaka ännu. Ska/kan det vara så när livmodern övar sig inför förlossning, och gör den det redan i vecka 30?
    Så har jag sååå ofta nu, de släpper lixom aldrig. Jag är i vecka 25...
    Jag frågade min BM o hon sa att så länge de inte är regelbundna o släpper då man vilar så är det inget konstigt... Men mina kommer lika väl då jag ligger helt stilla o har gjort det under en tid. Då sa BM att jag skulle lämna urinprov för att kolla så jag inte har UVI....
  • Aalexandra

Enligt bm är det ingen fara så länge de släpper när man tar ett varmt bad/varm dusch/vid vila.
    Men obehagligt är det..

Tänkte förresten höra med er som kanske vet:Igår hade jag sjuka sammandragningar. Det lade sig aldrig riktigt, men var värre eller bättre i perioder. Jag var och handlade på väg hem från jobbet och gick och hängde över kundvagnen då jag inte kunde gå upprätt på grund av att det gjorde så ont (som början på en rejäl magknip). När jag kom hem gick jag och lade mig, men varje gång jag bytte ställning kom sammandragningarna tillbaka. När jag klev upp ställde jag mig i duschen och sammandragningarna lade sig på en gång och har inte kommit tillbaka ännu. Ska/kan det vara så när livmodern övar sig inför förlossning, och gör den det redan i vecka 30?
  • Madge
    Tänkte förresten höra med er som kanske vet: Igår hade jag sjuka sammandragningar. Det lade sig aldrig riktigt, men var värre eller bättre i perioder. Jag var och handlade på väg hem från jobbet och gick och hängde över kundvagnen då jag inte kunde gå upprätt på grund av att det gjorde så ont (som början på en rejäl magknip). När jag kom hem gick jag och lade mig, men varje gång jag bytte ställning kom sammandragningarna tillbaka. När jag klev upp ställde jag mig i duschen och sammandragningarna lade sig på en gång och har inte kommit tillbaka ännu. Ska/kan det vara så när livmodern övar sig inför förlossning, och gör den det redan i vecka 30?
    Sammandragningar är inte farliga, men de ska inte göra ont, de ska inte komma regelbundet och man ska inte få för många per dag fick jag lära mig när jag väntade Alice. Fick jag åka till förlossningen och få bricanyl när jag var i v. 26...
  • Theannapanna
    Madge skrev 2009-10-16 10:16:32 följande:
    Sammandragningar är inte farliga, men de ska inte göra ont, de ska inte komma regelbundet och man ska inte få för många per dag fick jag lära mig när jag väntade Alice. Fick jag åka till förlossningen och få bricanyl när jag var i v. 26...
    Mina gör också ont... BM sa att de kan visst göra det men ska sluta vid vila...

När du fick Brickanyl i vecka 26, hur länge stannade hon kvar därinne sen då???
  • Sirling

Så det är här i nya tråden ni gömmer er!

Koll hos BM idag. Mitt järnvärde har sjunkit från 129 till 117 på tre veckor. BM sa att det var dessa veckor som värdet försämras mest på, men det gör mig lite fundersam. Jag får nog börja tvinga i mig lite mer kött även fast jag inte tycker särskilt mycket om det...hur ser era järnvärden ut?

Svar på tråden BF Januari :-) del 3