Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Hittade hit

jeng skrev 2009-10-09 10:33:27 följande:
    Har ni andra shoppat mycket?Jag brukar ju hålla igen med shoppingen!! Men sen hade jag en kass dag och muntrade upp mig med att shoppa bebiskläder på tradera! Nu har det hållt i sig, shoppingbehovet! Så nu är det massa söta kläder hemma här!! Har senaste veckan hittat en del till Ted också, vilket är skoj. Tycker annars det är så dåligt till äldre barn, om det inte är riktiga märkeskläder som jag inte är så intresserad av.Nu måste jag börja sortera och ta fram de gamla bebiskläderna! Sortera efter storlek och lite sånt, så man vet vad man har! Ihhh så gulligt!
    Jag har faktiskt inte shoppat en enda pinal... Måste gå igenom allt sonens gamla o se vad som kommer funka innan + att min mor o syster redan fyllt upp hela behovet av första storleken med rosa o blommiga kläder... haha... Men jag är såååå sugen!!! Måste nog gå o köpa ngt bara för att köpa ngt snart
    Har fullt upp med vinterkläder till sonen nu
    Underbara ungar skrev 2009-10-09 10:54:28 följande:
    Jag har full uppsättning av både tjej o pojk kläder så jag har bara handlat overall och BB-kläder. Sen blev det ju vagn o babyskydd också då vår gamla vagn hade sagt upp sig Så nu är det "bara" mössa o en vantar kvar att köpa till "bulan".Har ni andra något smeknamn på magen??Vi kallar ju våran för "bulan"
    Våran heter Bönan. I alla fall för mig, maken säger tjejen oftast. Han är ingen smeknamnskille Sen säger vi bebisen så mkt vi kan för att sonen ska fatta.
    jeng skrev 2009-10-09 10:43:09 följande:
    Ang shopping.Vi har ju köpt riktig säng till Ted. Men han sover ju fortfarande i spjälsängen. Jag är inte så sugen på att köpa ny spjälis till lillen, eftersom Ted troligtvis kommer byta säng snart!! Hur skulle ni ha gjort?Jag tänker som så att i nya huset finns inga trappor osv, så där kommer Ted kunna sova i sin vanliga säng utan att man behöver oroa sig. Dock kommer han väl komma upp om nätterna om han vaknar till... jag tror att han får ha kvar spjälisen ett tag till, och så kör vi lillen i vår säng (vi hade Ted i vår säng ca 2 månader) och sedan i resesängen.
    Går i samma funderingar som du, sonen blir 1 år o 9 månader idag o sover inte bra på nätterna som det är så jag vill gärna ha honom kvar i spjälisen ett tag till. Mina föräldrar har köpt en växa-säng till honom som jag egentligen gärna skulle vilja introducera, är lite kluven. Vi sover dock på övervåningen så det gäller att man aldrig glömmer grinden sen...

Daniel sov mellan oss i 2-3 månader först, sen har jag en jättefin norrlandsvagga som vi använde en del men ska försöka använda mer till kommande bebisen. Men en spjälsäng på hennes rum skulle jag ändå vilja ha för att få det komplett... Åååå vet inte alls hur jag ska göra...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    EMTP skrev 2009-10-09 21:14:42 följande:
    Wow - innan den här tråden "går ut", så har vi nog en hel drös med bebisar!
    det stämmer!

Samma dag som denna går ut fyller min prins 2 år - hoppas att tjejen blir en vecka efter eller så i alla fall, kanske blir bland de första i tråden som följer
  • Theannapanna
    johannajois skrev 2009-10-11 17:48:54 följande:
    Hehe...här är det full fart i sänghalmen när vi hinner. Jag får ont emellan benen efteråt, känns svullet och så men då tar jag en varm dusch efter så tycker jag det blir bättre. Men som andra sagt, det finns andra saker man kan ägna sig åt som oxå är tillfredsställande. 92 dagar kvar till BF! Vi har det lite jobbigt i familjen just nu, precis fått veta att sonen på 5 år har diabetes typ 1. Så vi är inlagda på sjukhus och lär oss allt om detta..börjar bli nervös inför den tredjes ankomst, hur man ska hinna med allt osv.
    Vad tråkigt med såna besked! Men när man lär sig leva med det blir det lite vardag o allt fungerar ok.

Vi har fullt upp konstant med vår son. Ibland undrar jag hur det ska gå med en till. De problemen han har av sina missbildningar har vi lärt oss leva med men det kräver en del att alltid komma ihåg när han sist gjort nr2 o ge lavemang osv. Måste hålla dagis uppmärksamma på det samma så de får meddela hur det varit på dagen osv. Nu har vi precis kommit hem från sjukhuset, 3.e helgen i rad på akuten med hans öroninflammation mm. Samtidigt har vi tider löpande som vi springer på med hans kontroller av nacken (då han ska sövas) samt tarmsköterskan osv.
    Jag är ordförande i vår brf's styrelse o har precis kommit fram till att det inte funkar, allt ligger o släpar o jag känner att inget sköts snyggt så jag måste prata med mina "kollegor" nu o släppa bomben att jag avgår... då jag inte hinner med nu när jag är hemma o är sjukskriven ens, hur ska det då gå sen med 2 barn? Stressar mig sönder o samman just nu...

Sex ja... det händer när det hinns med o finns ork, har inga jätteproblem mer än mina fogar så man känner sig inte helläcker när man ligger där som en klubbad säl men jag tror nog maken är glad att det funkar överhuvudtaget...
  • Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 12:25:55 följande:
    Jag ar lite orolig nu faktiskt.. Min mage verkar inte ha vaxt ett dugg de senaste tre veckorna och jag ligger fortfarande pa 72 kg (viktokning pa 2 kg sen inskrivning). Jag kanner Jayden sparka och leva runt i magen hela dagarna sa jag tvivlar inte pa att han mar bra men tycker det kanns lite orovackande att jag inte okar ett dugg om magen eller i vikt. Vi ska till kliniken pa torsdag och funderar pa att be dom om ett UL och se sa att Jayden vaxer som han ska iaf...
    Känner inte heller som att magen växer ett dugg o jag har fortfarande bara gått upp 0.5-0.8 kilo i vikt... Men vi har ju gått på kontinueliga ultraljud o bönan växer som hon ska. Har ett till på måndag sen kanske jag inte får se henne mer förrens det är "på riktigt". Fast du är mkt smalare än mig så din lille har kanske inte lika mkt att ta av heller...
  • Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-10-12 12:32:26 följande:
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 12:25:55 följande: Jag tror inte att du behöver oroa dig! Men kolla upp det för att lugna nerverna är alltid det bästa Okej så alla andra gravida är alltså inte superkåta och sexar runt i sängen hela dagarna. Känns bra att man inte är ensam.
    Haha... nej, superkåt är jag sällan nuför tiden, känner mig som en strandad val... men under täcket i mörkret kan man kanske låtsas i alla fall...
    Nej, det lät illa men det är mer vilja än lust just nu...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-10-12 13:06:07 följande:
    Åhh, jag skulle gärna ta en vecka utan viktökning! Stod troligtvis för mycket upp i helgen, för vågen säger fina 3 kilo upp sedan i fredags! Ja och det märks ju på svullna fötter osv också att jag hade dragit på mig vatten... BLÄ! Hoppas att det försvinner en del av det igen!undrar hur det blir med mitt sf-mått nu om bebisen har lagt sig tillrätta. då brukar ju magen sjunka och sf-måttet börjar avta... jag har ju bara hunnit med att mäta en enda gång...
    Ja... jag har inte mätt alls än... förstår inte hur BM räknade men jag ska till henne först i slutet av oktober igen... Har inte vart där sen inskrivningen.

På måndag har jag som sagt mitt nästa ultraljud så vi får ju se att bönan mår som hon ska i alla fall... I går var jag enormt orolig. Hennes mest aktiva tid är på kvällen, då sonen somnat så jag sitter stilla i soffan men det var helt dött! Jag drack kallt o sött o surt o buffade o hoppade... inget hjälpte. På kvällen bölade jag som en snorvalp innan jag somnade o sonen har öroninflammation så det är sjukhus hit o dit också... blev lite för mkt. Men vid 01 när jag skulle upp o ge sonen medicin så hade hon vaknat - med råge! Sen var det full rulle hela natten o hela förmiddagen, blev lugnt vid 11 igen ungefär... nytt sömnmönster här emd andra ord, ska bli intressant att se hur det fortsätter...

BM sa att man skulle kontakta förlossningen för koll så fort man känt av bebisen mindre totalt sett under ett dygn o jag var fast besluten på att ringa dem då jag vaknat men det behövdes ju inte. Som tur var... Vad man kan oroa sig!
  • Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 13:15:39 följande:
    Jag ska nog be om ett UL bara for att stilla nerverna..
    Tycker jag du ska!! Kan inte vara bra med orolig mamma för bebisen heller!!
  • Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 13:22:41 följande:
    Ar det nagon som har borjat bli virrig? Jag ar verkligen superglomsk Gjorde den klassiska igar, vi satt i soffan framfor tv'n och jag reser mig for att ga ut i koket for att hamta nagot. Nar jag val ar i koket sa har jag ju givetvis totalt glomt bort vad jag skulle hamta, star en stund och forsoker komma pa vad det var men far ga tillbaka till soffan och fundera en stund. Kommer pa igen vad det var och gar ut i koket igen och glommer IGEN!  Richard undrade vad jag holl pa med nar jag kom tillbaka tomhant flera ganger, det slutade med att jag sa till honom sittandes i soffan vad det var jag ville ha och sa fick han ga och hamta det...skrammande
    Haha! Shit jag har varit lite extra glömsk men inte så låter ju rätt skoj om du ursäktar mig... vad din kille måste undra...

Jag är däremot fumlig som bara den, händerna gör inte alls det jag vill o jag har svårt att hålla i saker eller greppa. Det där berömda pincettgreppet man ska få då man är under 1 år någonstans är lååångt borta för mig nu. Tappar verkligen allt hela tiden. Det är lite jobbigt...
    Ngn annan som har så?
  • Theannapanna

Jag ska göra mitt 4.de ultraljud på måndag... sen har min BM flaggat för att om jag inte gått upp 6 kilo (totalt) i vecka 30 (tror jag det var) så måste jag göra tillväxt-ultraljud (?????)... Är i vecka 25 nu o är upp 0,8 ca... Men om jag gör ett ultraljud nästa vecka - i vecka 26 o allt ser bra ut o tjejen har vuxit som hon ska - ska jag behöva göra ett tillväxt-ultraljud om 4 veckor då bara för att inte JAG gått upp???
    Tar sin tid att ta sig till sjukhus osv för att få dem gjorda. Visst - skulle det va knas så vill jag ju att de kollar...

• Theannapanna
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-12 20:29:27 följande:
    men man brukar väll bara göra tillväxt om det är av-vikelser på sf måttet har aldrig hört attman gör det pga vikten
    Eller hur! Hon sa till mig utan att blinka att har jag inte gått upp 6 kilo så ska man göra ett extra ultraljud... O då är jag inte underviktig direkt...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3