Löpartråden 11
Tråd nummer 11 för oss som löptränar.
Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!
Tråd nummer 11 för oss som löptränar.
Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!
Fiafria: jag fick ett set med top och mamelucker av maken i julklapp förförra året - av märket Houdini. Skitbra! Vet inte vem som saluför dem men någon sportaffär!
Tack snillis! Precis vad jag letat efter!
Isold: Kul att läsa reportaget.
Waimea: Vad du har utvecklats mycket under tiden jag varit "borta" från löpartråden. Kul!
Var har stenfalk tagit vägen?
Jag har sprungit (eller stapplat runt) 2 varv på elljusspåret ( sammanlagt 5 km). Benen var stumma och tunga och underlaget blött och sugande. Skitdrygt var det. Ändå kändes det bra efter 2 varv och jag tänkte att jag nog skulle orka ett varv till fysiskt sett men mentalt orkar jag bara 2 varv på detta urtrista dryga spår. Km-tiden var heller inte sämre än vanligt trots att det kändes som om jag sprang med gipsade ben i tapetklister.
Hur lång tid lägger ni på att stretcha efter en löprunda?
Blä, varken Intersport eller Stadium har fått in sina 'vinterlöparset' ännu Knasigt och det tyckte personalen också!
Grattis Kattstugan till segern igår!!
Rövardotter, känner igen känslan med de tunga benen.. Ofta tycker jag att det hänger ihop med att man faktiskt har sprungit snabbare än vanligt men inte upptäcker det förrän efteråt. Ang stretching så lägger jag knappt en minut på det, borde stretcha mer förstås.
Waimea, härligt med sånt flyt, pers på pers hela tiden! Superbra jobbat!
LabLover, så var det förra året också, helt omöjligt att hitta långärmade tröjor trots att det var senhöst/vinter redan! Konstigt att såna kläder kommer in så sent.
Nu har jag varit ute på dagens runda också, 14 km med trevligt sällskap. Toppen!
Rövardotter: Tack, tack. Det är verkligen skitroligt att springa just nu. Stenfalk är kär, har inte tid att hänga med oss längre.. Kul att du är igång igen!
Jag stretchar ca 5-7 min efter varje pass, vader/baksida lår/framsida lår/höftböjare/säte och lite rygg. Det är spinninginstruktören i mig som inte klarar att fuska med stretch, ändå är jag så vansinnigt kort i baksidans muskler.
Jag köpte löpartights igår (ofodrade) och då hittade jag fodrade varianter och nån slags jacka på Stadium.. Fast jag springer helst med en underställströja och något varmare över, vid behov, så gjorde ingen större marknadsundersökning. Är en svettlort som typ inte klarar av att springa med vare sig mössa eller vantar oavsett väder, på gott och ont. Löpartights var ju grymt skönt i alla fall. Passade på att lämna lilltösen hos farmor idag och gav mig ut på en gammal beprövad 11.3-kmrunda, kuperad sådan i terräng. Jovisst, sju minuter snabbare än sist det begav sig. Det verkar som om jag parkerat strax under fem min/km i marschfart. Kul.
rövardotter: så väl beskrivet av hur det känns emellanåt...
Isold: tack snälla du (Efter lite funderande så var jag faktiskt ganska nöjd också
) Vad roligt att läsa att du är igång igen! Fin liten artikel i tidningen - bildtexten sa väl allt
Vanlig lugn distans idag. TRIST väder, sjöblött runt fötterna och stillastående regn i luften, men UNDERBART vackert i skogen, så det var allt så att jag småsmilade lite ändå.
Isold; vilket fin reportage! Kan inte tänka mig att medlemsökning uteblir efter den bildtexten. Man måste ja vara totalkall för att inte bli taggad av den!
Har varit ute på några sköna rundor senaste veckan. I lördags 15 km i ösregn, men det var ändå skönt och det doftade gott ...av höst antar jag... i skogen. När jag kommit hem och gjort mig i ordning sov vi middag ihop, hela familjen. Skönt!
Ännu har jag inte kommit igång med mit bodypumpande, kanske blir det på torsdag, men jag har fått ett litet uppsving igen med löpningen och då är ju det skojigare, eller hur!?
waimea; vad kul att det går så bra för dig, jag blir riktigt inspirerad och har bestämt mig för att absolut inte tappa löparformen denna vinter, det är ju annars lätt hänt! Tänk vad skönt att springa 12-15 km på juldagen när alla andra trycker i sig aladdinchoklad fast de redan är knökamätta! Åh vad jag ska känna mig självgod då!
Förresten Kattstugan, var det gott med glögg? Jag är en riktig glöggoman, men riktigt så tidigt som du har jag nog aldrig haft premiär!