• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • Mullemonster

Hej!
    Ny här.

Har sprungit mycket innan, b l a London Maraton och låg alltid på en träningsnivå motsvarande halvmara. Blev gravid och födde en dotter i dec förra året. Fick känningar och slutade springa v 6 (!) och fick grov foglossning sedan. Är tillbaka och springer men ha nu en gräns på 7 km, sen säger bäckenet ifrån.
    Lullar omkring på den här nivån, tränar ju inte för några lopp m,en har insett att kroppen nu har sina begränsningar.

Har en stooooor schäfer som lullar med mig i spåret.

Någon annan som lyckats komma över bäckensmärtor?

• Waimea

Monstrig: Jag har känt av mitt bäcken hela sommaren, i princip, men nu verkar det vara borta.

Jag gjorde ungefär som med foglossningen jag hade under graviditeten - testade, när jag kände av det så vilade jag lite, testade igen - sen ska väl inte förnekas att det blev mer än en runda trots känningar, men smärtan minskade hela tiden så jag vågade fortsätta. Så mitt något flummiga råd är att känna efter, testa och backa när det känns för mycket!

Kattstugan: Njae, jag är vansinnigt kort i baksidan och är vänstervriden hela jag, så jag vet inte om jag kan säga att det är bättre, men jag är medveten och gör vad jag kan för att förbättra. Jag har inte så mycket nackont längre, dessutom har jag börjat gå mer på framfoten a la POSE och sträcka på mig, så jag tror att lite av mina tidsförbättringar beror på det. Kiropraktorn sade att mitt frånskjut blir bättre och då går det ju säkert lite snabbare. Blir nog en ny tur till henne snart.

Rövardotter: Ah, se där då, nu är du tillbaks i gammal skön form! Vad glad jag blir för din skull!

• LillLisa

waimea, ja visst blir det kul nästa höst! Vi kanske kan fixa ett gemensamt vätskebord med egen hejarklack såklart. Alla som vill ställa upp och springa med oss eller heja i Waimeas och min hejarklack anmäler sig innan siste september 2010.

Monstrig; välkommen hit. vad det låter skoj med London maraton. En vacker dag ska även jag springa det loppet. Har tyvärr (eller tack och lov) inga råd ang. bäckensmärtor till dig.

• isold2003

Hej! Tillbaka i Sverige igen efter en fantastisk långhelg i New York! En hel del turistande förstås och massor med shopping blev det Tyvärr blev det inga springattiraljer inköpta eftersom resesällskapet inte var lika sugna på sportbutiker som jag men jag behövde väl eg inte så mkt träningsgrejer heller så det kanske var bra. En löprunda blev det men tyvärr inte utomhus för vi bodde inte i närheten av någon park och med rödljus i varje kvarter blev det för segt, jag fick nöja mig med löpband på hotellet. Vi kom hem igår och det blev en runda igår eftermiddag också. Ikväll blir det ett pass med klubben.

Monstrig, välkommen hit! Det enda tips jag har mot bäckensmärtor är bålstyrketräning. Jag håller med LillLisa om London marathon, det vore häftigt at springa det någon gång. Hoppas att bäckenet blir bättre snabbt nu!

Stockholmspingla, välkommen du också!

Kattstugan, grattis till kanontiden på tävlingen!

• Kaya

Jag vill vara också med här! Om jag får... Har varit med i tråden lite tidigare men "tappat bort" er...

Tränar som en tok, äter om en häst, har som mål att bli SNABBARE (är redan envis o uthållig så det räcker).

Återkommer!

K

• Kattstugan

Kaya: jag kommer ihåg dig Välkommen tillbaks!

Hej Stockholmspingla och Monstrig!

Tack Isold! Vad roligt att er lilla tripp blev lyckad. Vad gjorde ni för turistgrejer?

Waimea: det låter ju iallafall som att du har en bra kiropraktor. Och det bästa är väl om man själv kan göra förändringar som hjälper på lång sikt (som du verkar göra!).

Nästa år ska jag minsann joina dig och LillLisa i Växjö

Ah, nu glömde jag nästan att skriva in dagens träning. Blev bara en kortis, skulle ut i mörkret och testa min nyinköpta pannlampa. Trodde att det skulle kunna funka att springa på mina vanliga små myrstigar i skogen, men det gjorde det inte, så det blev bara lite trist springande fram och tillbaks på närmsta lilla skogsväg. Nå, nu vet jag det, så nästa gång det blir pannlampelöpning så får jag väl ge mig ut på vägarna istället.

• isold2003

Kaya, jag tror inte jag hade hittat hit när du tappade bort tråden. Jag blir supernyfiken på din träningsdagbok när du skriver "tränar som en tok och är uthållig och envis så det räcker" Alla tips och inspirerande träningsredogörelser är välkomna!

Ikväll blev det ett drygt 15 km pass med VLK, det gick rätt tungt men skönt nu efteråt.

• Waimea

Kattstugan: Känner igen känslan.. Jag har varit ute ikväll och sprungit precis överallt där det finns gatlysen här i min by. Blev dryga milen, bara asfalt, kanske inte roligast i världen, men kallt och gott väder och en enormt vacker stjärnhimmel gjorde sitt för att muntra upp mig. Grannarna lär tro att det slagit helt slint i alla fall, det blev tre varv på min runda och jag sprang så länge jag såg nåt. Funderar på pannlampa, jag också, har ju riktigt breda och fina skogsvägar att springa på, ska klura lite till. Får väl önska i julklapp..

Cool, då blir vi tre stycken om ett år, då. Åtta varv. Men aja, jag ska väl inte klaga, hur många varv sprang du i Hallsberg, Isold?!

Låter läskigt gottigt med NY-weekend. Löpband är väl inte skitkul, men vad gör man inte?

• isold2003

Waimea, du är så härligt entusiastisk! Tack för att du är en sån inspirationskälla! Jag tror det blev 93 varv i Hallsberg..

Kattstugan, jag glömde svara ang turistandet. Vi var uppe i Rockefeller center, traskade runt i central park, tittade på frihetsgudinnan, åkte massa tunnelbana, shoppade på 5th avenue, minglade på times square, stoppade taxibilar ute i gatan, åt middag på en fantastisk restaurang och partajade på den klubb där Brittney Spears firade sin födelsedag. Med mera

• qd girl

Hej! Hänger gärna med här då jag så smått kommit igång med löpningen igen efter graviditet. Sprang rätt mycket innan men en graviditet tar kraften ur en. Men känns hur skönt som helst att börja springa igen.

Svar på tråden Löpartråden 11