Löpartråden 11
Tråd nummer 11 för oss som löptränar.
Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!
Tråd nummer 11 för oss som löptränar.
Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!
Vad ni är snälla och vad mycket inspiration ni ger!!!
Igår en timme spinning + en timme poweryoga. Imorse vanliga morgonyogan här hemma (jag är helt fast, om jag missar en morgon fattas det verkligen nånting). Nu ska jag precis cykla ner på gymmet och köra mitt eget Styrka-2-pass. 10 min uppvärmning på CT, 40 min styrka för bröst, triceps, rumpa o ben, 10 min cardio på löpband (powerwalk i rejäl uppförsbacke). Sen är det HELG och vilodag från träningen imorgon lördag! Ska fira Halloween med pumpasoppa, pumpapaj o trevlig samvaro på torpet med min man, mina barn o mina föräldrar (=lycka). Söndag hoppas jag att det blir en lång skön löprunda, bad i badtunnan efteråt och min helg är fulländad!
Ha en härlig allhelgonahelg!
K
Kom och visade mig här i tråden förra veckanmen har nu råkat få en dunderförkylning som satt sig på luftvägarna. Kan absolut inte springa... Vis av erfarnehten vilar jag helt tills det är borta. Har fått pleurisy tidigare då jag var sjuk, helt ovetandes om att det var röda hund, och fortsatte träna eftersom jag hade en halvmara på gång.
En dumhet jag icke gör om, hehe.
Hoppas det är borta nästa vecka iaf!
PS. Krya på er alla som är krassliga. Själv vaccinerade jag mig mot nya influensan igår och har rejält ont i armen idag... hoppas slippa den lindriga variant av sjukdomen som man kan få av vaccinet.
K
Tjena hej och OJ vad alla tränar och står i! Superkul att läsa om er. Fick 'eftertidningen' från Lidingö idag och småflinar lite när jag ser att två av er var med i den avkortade resultatlistan.. Det är till att ha ambitiösa löparvänner.. *skrattar*
Själv har jag besök av min pappa, jättemysigt! Vi har suttit och löst korsord och pysslat lite.
I onsdags persade jag igen - 8 km-runda i skogen härhemma (fick gå undan när pappsen var barnvakt) på typ 38.40. Kapade två sekunder till på medelkilometertiden igen, nu måste jag snart ut på en långsam, lång skogsrunda..
Igår var det hoppspecial, och det började som en mardröm, en flinande ridlärare som förkunnade att nu minsann, nu ska vi hoppa studs. Utan stigbyglar. Och utan tyglar. Aaaaah! Mes-Waimea höll på att ge upp, men det var bara att bita ihop och jäklar, vad roligt det var! Och vad bra sitsen blev när man inte kunde ta spjärn i stigbyglarna. Vi körde på en studsserie med sex hinder från start, så det blev jusom fullt ös. Jag vågade inte sträcka ut båda armarna åt sidan, men den ena åtminstone, den andra låg mot hästens man, mest. Gissa om jag är trött i mage, insida lår och rumpa idag?
Idag instruerade jag ett spinningpass, lite snuvig, men det gick bra och var skitkul. Det är teknikvecka på min anläggning och en av mina uppgifter var att kora den kund som hade bäst teknik, det var roligt att verkligen fokusera på tekniken hos kunderna. Tjejen som vann flinade till lite (vinsten var en påse bilar ..) så det tog där det skulle.
LillLisa: Jag ska gå på kvartalsutbildningen för nästa BodyPump-release, har inte tränat BP på år och dar så jag måste komma igång igen. Ska inte instruera, dock, vill bara hålla igång så att jag inte tappar min licens.
Jag är så jäkla klen i överkroppen så det liknar ingenting. Har en yogamatta och ett BP-set hemma och typ 10 pass på CD/DVD men det är så svårt att motivera sig till att köra ett pass, så mycket annat man vill träna och så lite tid över...
Kaya: Ge det lite tid så kommer förbättringarna, jag lovar. Du har ju inte sprungit så mycket ännu!
Krya på er Monstrig och qd girl! Hoppas det inte blir långvarigt!
Waimea, låter läskigt men kul med hoppningen! Nästa helg ska jag hämta hem min lilla guldklimp och det känns riktigt spännande! Efter det hoppas jag att det kommer lite ridrapporter från mig också Du krossar dina gamla pers hela tiden! Så himla starkt!!
Kaya, du är verkligen värd en vilodag imorgon!
Jag sprang ett 8 km pass i förmiddags, hade tänkt det som ett lugnt vilodagspass men det blev lite kort om tid och benen kändes pigga så det gick undan ändå. jobbar inatt men hoppas orka upp och springa med klubben imorgon förmiddag. Inget långpass tyvärr den här veckan trots mina fina ambitioner men nu känner jag iaf att jag har kommit igång ordentligt igen Känner mig mycket starkare efter bara en veckas lite hårdare träning, kanske är det mest mentalt men det gör inget
Hoppas att alla har en mysig helg
Själv började jag helgen med ett 18 km pass med klubben efter 3½ timmes sömn.. Imorgon blir det vilodag från löpningen men dagen ska penderas på jobbet tyvärr.
Isold; du är min hjälte!
Själva har jag sån enorm träningsvärk att jag kan knappt minnas att jag känt något liknande sedan jag på impuls blev medlem i den lokala boxningsklubben för några år sedan... (Är inte längre medlem. Hade inte riktigt rätta virket... ) Triceps svider så fort jag tänker på dem, biceps likaså. Bröstmuskulaturen fick sig visst också en omgång och tror ni inte att jag har lite ont i in- ut- och bakdsida lår också! Måste nog gå och pumpa regelbundet nu, för uppenbarligen var detta vad mina arma lekamen behövde.
kan inte skriva mer nu, det gör ont. På riktigt.
Isold: Ser fram emot ridrapporter.. Och vilken omstart du fått till med löpningen. Kul!
Lisa: Det var aldrig så att du tog samma vikter igår som du hade när du körde BP regelbundet?? Det brukar generera sån där våldsam träningsvärk *skrattar*
Idag har det bara varit vila och kurering av förkylning.. Bubbade ved i trekvart i alla fall, skönt med frisk luft!
Har förresten hittat 'min' mara nu.. Sätermaran! Den brukar gå i slutet av april, är jag i form då så far jag upp. Pappa brukar se löparna från sin uteplats, så vi började prata om det igår.