• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • rövardotter73

Näe, det blev ju inte det. Kom hem först åtta från terränglöpningen och då skulle sonen nattas, äldsta sonen hämtas i stan och dottern drivas in i duschen och i säng. Sen var jag bara tvungen att ta ner tvätten och vips var klockan nio och jag hamnade vid köksbordet med en kopp te istället.
    I morgon ska vi till badhuset så då blir det nog simma istället. Fast jag är ju mer sugen på att springa...

Dottern kom tvåa förresten, sprang bättre än hon gjort förr och hade en fin tid på 2,5 km.

• snillis

Var och tränade idag för första gången på en månad. Gud så skönt det var.
    Men löpningen lär det dröja med för jag får ont i skenbenen så fort jag ens småspringer lite med barnen. Segt!

• Kattstugan

Hej!
    Idag är jag riktigt glad och nöjd! Har varit och tävlat på förmiddagen: 4,7 km, mest på skogsvägar med ganska grovt underlag, men ändå en hyfsat "snäll" bana. Under 4.00-tempo var planen, och det gick så bra så. Höll 3.51-tempo i snitt och gick i mål på 18.06. Fick en kokbok i pris.

Underbart väder

• LillLisa

Bra jobbat Kattstugan! Ställer mig frågan om jag skulle orka springa en enda kilometer i det tempot.

Skönt att du kunnat aktivera dig igen Snillis. Antar att förkylningen äntligen gett med sig då?

Själv har jag tagit det lugnt i helgen. Var ute på en lång promenad (1h 45min) med två slöa barn i vagnen, så ikväll struntar jag i att springa även om förutsättningarna egentligen är helt optimala vädermässigt.

• Waimea

Hejhej!

Här har det varit stiltje riktigt på träningfronten i veckan. Började veckan med en grym träningsvärk efter helgens snabba runda, blev en skogspromme med grannen och alla barn på måndagen.

På tisdagen bar det av till kiropraktorn och jisses, vad hon bände och töjde. Fick stränga order om att vila bort träningsvärken och låta hennes justeringar 'sätta sig'. Det var inte svårt att följa råden eftersom jag har varit trött som ett djur och det har varit mkt med barnen. Onsdagen blev ingenting, torsdagen blev det skogspromme med lillan i vagnen och en hopplektion, massvis av hinder på medellinjen, en 5 ½, ett par studsar och en oxer på slutet. Superskoj.
    Fredagen fick jag ta med mig grannens hund på skogspromme, tillsammans med lillan, medan stora killen fick stanna hos grannen och leka med sin bästis..

Lördagen blev det dressyrspecial och sitsträning utan stigbyglar, och jesus, vilken träningsvärk jag har idag. Idag har det blivit en skogspromenad och äntligen, en långsam skön runda tillsammans med grannens hund. Km-tiderna blev skrutt eftersom jag fick stanna och kalla in hunden och leka lite emellanåt, men det blev elva sköna kilometer. Mmm. Det här var sista gången det fick gå en hel vecka mellan passen! Känner mig helt förslappad.. Men det var en kanonrunda, sprang utmed en sjö, en runda jag bara gått tidigare, helt ljuvligt!

• Waimea

Isold: Fy vad orättvist. Huu. Jag vill också fara till NY nån gång!

• Waimea

Förresten, jag var och badade med grabben igår och passerade således start och mål för Växjö marathon. Oj, vad jag kände suget. Nästa år, LillLisa, nästa år är vi där också! Åtta varv runt Växjösjön..

• Kattstugan

Waimea: är du återställd efter kiropraktorbesöket nu då?

LillLisa: tack

Dricker glögg och äter pepparkakor En riktig tjuvstart...

• rövardotter73

För mig blev det simning i fredags. Dagen på jobbet var fruktansvärd så jag var rätt slut men fick ihop 1000 m i alla fall. Sen blev det taimat och fredagsmys. Igår var jag med dottern på terränglöpning. Sprang hela 700 m med min 3 åring som stolt tog emot sin första pokal efter avslutat lopp. (Isold, nu sprang han utan mutor )
    Sen hem och laga mat till kvällen. Bjöd familjen på trerätters middag och mysig dukning.
    I dag har jag städat och umgåtts med min mamma men när gubben kom hem från jobbet åkte löparskorna på för en underbart skön runda i perfekt höstluft.
    Längtar till nästa runda!

• stockholmspingla

lägger till i favoriter och återkommer när jag är piggare.

Svar på tråden Löpartråden 11