• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • LabLover

Ingen som kan tipsa om bästa (prisvärda) löparbrallorna?

Snopet Rövardotter!

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • LillLisa

LabLover
    jag tycker att alla tajts med så få sömmar som möjligt är bra. Sjäv använder jag Nike och Gore, olika längder. Om det är lite kallare ute använder jag Dobsom vindställ ovanpå Craft underställ. Inte så snyggt, men funktionellt och bra pris så vitt jag minns (det har några år på nacken).

• LabLover
    LillLisa skrev 2009-10-13 20:14:12 följande:
    LabLoverjag tycker att alla tajts med så få sömmar som möjligt är bra. Sjäv använder jag Nike och Gore, olika längder. Om det är lite kallare ute använder jag Dobsom vindställ ovanpå Craft underställ. Inte så snyggt, men funktionellt och bra pris så vitt jag minns (det har några år på nacken).
    Tack! Det är alltså underställ och vindställ som gäller. Finns det särskilda vindställ att springa i? Känns som det kan bli prassligt och otympligt. Blir nog en vända på Stadium och Intersport på lunchen imorgon...
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • isold2003

Rövardotter, vilken otur! Lite synd att de missat att tajma inlämningen av korten med älgjakten.

LillLisa, skönt att du är bättre efter en sån seg förkylning!

LabLover, jag pringer i tights året om, aldrig vindbyxor. Är det minusgrader tar jag underställ under. Hm, det känns som att jag redan har svarat på den här frågan, förlåt om jag upprepar mig här

Igår trotsade jag förkylningen och sprang en kort morgonrunda för att känna efter (det kändes flåsigt men annars ok) och sen var det löpteknik med klubben på kvällen. Det var så himla kul! Blandade småhopp och balansövningar som definitivt kändes som bra övningar och sånt man kan träna hemma ockå. Jag blev jätteinspirerad och längtar redan efter nästa teknikpass

Nu packar jag och maken för fullt, imorgon bär det av till New York!

• Kattstugan

Isold: hoppas ni får en jättetrevlig semester!!

Vilka framsteg Waimea!

Tack för påhejandet till tentan, tyvärr sket det sig ändå med ett par futtiga poäng. Buuu. LillLisa: jag pluggar på SLU, Alnarp.
    Blev inget sprunget varken i måndags eller igår eftersom jag hade ont i halsen. Idag däremot har jag varit ute på en sväng i skogen. Frostigt och fint. Gillar inte heller riktigt att springa i skogen under jaktsäsong, men mitt på dagen en onsdag känns rätt ofarligt även om jag hörde både skott och hundar i morse.

• isold2003

Vad trist med tentan Kattstugan! Hoppas att dagens fina löppass hjälpte lite. Håller med om att det är härligt att springa i skogen just nu

• rövardotter73

Synd Kattsstugan. På´t igen bara.
    Håller inte riktigt med dig om när det känns tryggt att springa i skogen. Mitt på dagen är nog då jag skulle känna mig som räddast, det är ju då de skjuter. Mot kvällningen tycker jag det är rätt OK, då får de ju ändå inte skjuta eftersom jägarna måste vara säkra på att hinna ta reda på djuret innan det blir mörkt.
    Man kan ju ta kontakt med jaktlaget där man bor och höra efter när de jagar för älgjakten sker ju oftast som gemensam jakt och under kontrollerade former och är det ingen sån så är det ju egentligen inte värre att springa i skogen under dessa veckor än annars under året. Den övriga jakten pågår ju från september till mars så då skulle man ju inte springa alls i skogen utom på sommaren.

Jag gjorde något för mig lite mer exotiskt igår: Jag sprang på asfalt i skenet av gatlampor. Det ni! Jag passade på att springa under dotterns slalomträning och gu så skoj det var.

Ska snart köra dottern på terrängtävling. Får se om det blir nåt springa för mig ikväll. Suget finns där.

• Tjoflöjt
    LabLover skrev 2009-10-13 16:14:48 följande:
    Ingen som kan tipsa om bästa (prisvärda) löparbrallorna?Snopet Rövardotter!
    Jag har en del Soc-kläder från Stadium, funkar bra och bra pris. Nästa inköp blir dom tjockare vintertightsen med vindskydd på låren.
  • Kattstugan

Rövardotter: du har säkert rätt om jakten, jag har ingen särskild koll på det! Kul att du känner "suget" Hur gick det för dottern?

Har varit på klubbens träning ikväll. Idag blev det 10 riktigt snabba 400-ingar med nästan ingen vila alls. Ovant och lite obehagligt med så mycket kyla ner i luftrören, men annars gick det bra. Mina ben har varit ovanligt pigga och snälla på sistone så det gör ju att det känns lite roligare.

Nu ska jag snabbt in i duschen medan potatisen kokar på spisen. Dödshungrig!

• LillLisa

isold; det var jag som frågade nästan samma sak för några dagar sedan, så du hade skrivit samma sak innan, men till mig.

Har varit ute en timme i rask takt. Härligt med frasande löv runt fötterna, men precis som Kattstugan tycker jag att man blir lite rosslig i rören av all kalluft. Känns som att vi verkligen fått till det rent tidsmässigt nu med träningen, jag och min man. Vi har bestämt att vi turas om att träna om kvällarna men man får sticka iväg först när ett barn lagt sig. Då behöver inte den andra förälderna sitta hemma och känna sig sur för att man får ta allt slit hemma. Då är det ju bara att mysa på med ett barn.

Blev det något springa av för dig ikväll Rövardotter?

Svar på tråden Löpartråden 11