Löpartråden 11
Tråd nummer 11 för oss som löptränar.
Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!
Tråd nummer 11 för oss som löptränar.
Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!
Trollens mamma: har ju glömt att fråga - vad i hela friden är Batuka? Och var det roligt?
Kjempe: tack! Göteborgsvarvet nästa
Waimea: nästan lite synd att det är ett helt år kvar till nästa Lidingölopp va? Bra gjort, otur att du ramlade (låter som att du gjorde en riktig kraschlandning
), men jag gissar att du kommer att satsa hårdare nästa år
Var ligger förresten Karins backe? Har aldrig hört det namnet.
Har faktiskt mindre träningsvärk än jag brukar kunna få, men vaderna är ganska onda. Ikväll har jag bara varit ute på en hastig kantarelletarpromenad i skogen med yllemössan nerdragen över öronen (lite förkyld och regn och rusk) men det hann bli så skumt så det var nästan lögn att kunna se en kantarell bland alla gula löv så skörden blev inte så stor. Rätt mysigt ändå, hade längtat ut i skogen hela dagen.
Åh vad ni har varit duktiga Kattstugan, Isold och Waimea! Så inspirerande!
Var det någon oprövad sportdryck de bjöd på eller brukar din mage vara känslig Kattstugan? Härligt med kantarelljakt! vet du hur det går med björnbären söderöver? Funderar på att prova lyckan igen snart!
Waimea; vad kul att läsa din positiva berättelse. Kanske kan jag jaga dig nästa år!
Waimea: Äsch! *rodnar*
Äntligen har mina blåsor lagt sig och jag var ute på en skön liten sväng på 8 km, härligt! Tror minsann att jag har gått och blivit omvänd de senaste veckorna; SÅ härligt att springa i terräng! Tack Isold och Kattstugan för att ni fick mig att ge skogsstigarna en chans.
Och så lite OT:
Har för övrigt haft någon månad av hårt arbete hemma med ett styck trotsig treåring. HUGA! Men, efter en lång pratstund med honom (bl a "Hur känns det när du är såhär arg och bråkig hela tiden? -Inte så bra. Det är lite jobbigt mamma." -Där fick jag en liten tår i ögat.), så har det hela blivit mycket bättre. Underbar harmoni råder i vårat hem! Tralala!
Kikar in från kursvecka i Malmö. Det har blivit ett par morgonrundor än så länge och jag hopas jag orkar kliva upp och springa imorgon bitti också. På torsdag väntar intervaller med Kattstugan
LillLisa, vad skönt att du och sonen har löst trotsproblemen. Mycket roligare när man är sams! Kul att du blev lite terränginspirerad också! Du ska se sen i vinter hur fint det är att springa genom skogen i glittrande nysnö med rimfrost på träden så kommer du aldrig vilja återvända till asfalten
Waimea, vad roligt att läsa om ditt lopp! Härligt jobbat! Jag önskar att jag kunde säga detsamma, att backarna inte var så tunga som förväntat,men jag var tyvärr av en helt annan upfattning
Kattstugan, härligt med kantarellpromenad! Jag var klok den här gången och tog med mig en vindtät träningsjacka, för det blåser verkligen konstant här i Malmö, men vantar fick jag gå och inhandla idag..
Nää, vad jag blir avis på Kattstugan och Isold som träffas sådär titt som tätt. Inte för att jag är helt övertygad om att intervaller med er vore så bra för mig, men det känns ju lite som att vi är vänner här i tråden... Jag vill också vara med!
Och jag blir avis på alla som kan träna öht.
Har nu haft ont i halsen i exakt två veckor - så där ont så att jag nästan får panik när jag sväljer, värsta rethostan på nätterna och allmänt risig.
Lägg till det en hemsk benhinneinflammation på vänster ben.
Det känns som att jag aldrig kommer att kunna träna igen
LillLisa, jag bjuder glatt in alla från tråden till Lund imorgon Jag vet inte vad jag har gett mig in på själv eftersom jag inte bara ska träna med Kattstugan utan ska vara med på hela hennes klubbs träning.. Jag håller med om att det hade varit kul att träffa alla i tråden någon gång
Snillis, usch vad trist Hoppas att benhinnorna hinner lugna ner sig medan du tillfrisknar från förkylningen! Krya på dig!
Det blev en morgonrunda idag igen. Det har kännts aningen bättre för varje dag. Jag som brukar avsky morgonrundor tyckte t o m att det var riktigt skönt imorse
Isold: Åh, jag blir så sugen på att springa när du skriver om dina morgonrundor! Hur gick klubbträningen med Kattstugan? Intervaller, antar jag
Ridlektionen igår gick skitkass, första dåliga för terminen. Kändes som om jag glömt hur man gör när man rider. Skulle jobba lösgörande och i låg form, min pålle gick med utsträckt hals och mulen i sågspånet och sket fullständigt i mina tygeltag. Struntade tom i galopparbetet, insåg att om jag inte får kusen dit jag vill i skritt, ja då är det ingen mening med att fräsa runt i galopp.
Nya tag ikväll, då är det hoppspecial och den här gången har jag gett mig den på att ösa på! Inget mesande här inte.
Lisa: Du och jag får väl bilda en smålandsfalang och åka på träningsläger hos Kattstugan?