Löpartråden 11
Ja, nu känns allt bra och tryggt igen. Ska ägna morgondagen åt att ladda inför söndagens tävling. Har 1.40 som egentligt mål, men 1.45 som reservmål. Hoppas att det inte blir för kallt.
Ja, nu känns allt bra och tryggt igen. Ska ägna morgondagen åt att ladda inför söndagens tävling. Har 1.40 som egentligt mål, men 1.45 som reservmål. Hoppas att det inte blir för kallt.
kattstugan; hoppas att det bara blir en liten futtig förkylning, det är ju så stressande att inte kunna träna inför ett lopp.
Waimea; vilken härlig upplevelse du hade i skogen då! Och bra kilometertid!
Jag sprang mina 20 km idag i strålande sol och 20 grader, helt perfekt. Vi var bara 17 startande i klassen, herrar och damer (4 damer). Första 5 km kändes, som alltid, jobbiga, jag är inte så noggrann med det där med uppvärmning... Men sen gick det lättare. Vi sprang två varv där ca 3 km i slutet på varvet var i terräng och det var det skönaste bitarna på hela loppet, skönt med skugga och skönt att vila lederna från stötig asfalt. Kollade klockan vid 12 km och låg på ca 55 minuter då, så jag sprang på och sprang t o m om ett par herrar, och hoppades såklart kunna hålla tempot för att nå målet på 1,40. Det gick!
Jag var först av damerna och när jag kollade tiden i skretariatet sa de att tiden var 1.35 nånting, så jag sa att det verkade fort och då började de kolla sina klockor och slutligen fastställdes min tid till 1.40.48 (tror jag). Hurra!
När vi kom hem väntade barnvakten (mamma och pappa) med sovande barn, spagetti och köttfärssås. SÅ gott!
Waimea; maken var också duktig, han kom in på 1.37 nånting, nästa år tar jag honom! Visst verkar vi ha ett harmoniskt äktenskap?
Vad bra att du tar Växjö maraton nästa år, då kanske jag också är mogen att ta steget!
Grattis Kjempejente! Vilken romantiker till man! Vilken fantasi!
Nu är jag ju fasligt nyfiken på hur allas LL-form artar sig? I både kropp och huvud. Det ska bli SÅ spännande att läsa om era bravader. Lycka till!
Själv dras jag med en gigantisk blåsa som jag ådrog mig under sunnerboloppet. Den sitter på stortån och jag har punkterat den flera gånger, men den bara fylls på och den gör lite ont. Tror att merparten sitter under nageln, så jag kanske ska strunta i att punktera den och bara vänta på att den försvinner.
Åh vad ni har varit duktiga Kattstugan, Isold och Waimea! Så inspirerande!
Var det någon oprövad sportdryck de bjöd på eller brukar din mage vara känslig Kattstugan? Härligt med kantarelljakt! vet du hur det går med björnbären söderöver? Funderar på att prova lyckan igen snart!
Waimea; vad kul att läsa din positiva berättelse. Kanske kan jag jaga dig nästa år!
Waimea: Äsch! *rodnar*
Äntligen har mina blåsor lagt sig och jag var ute på en skön liten sväng på 8 km, härligt! Tror minsann att jag har gått och blivit omvänd de senaste veckorna; SÅ härligt att springa i terräng! Tack Isold och Kattstugan för att ni fick mig att ge skogsstigarna en chans.
Och så lite OT:
Har för övrigt haft någon månad av hårt arbete hemma med ett styck trotsig treåring. HUGA! Men, efter en lång pratstund med honom (bl a "Hur känns det när du är såhär arg och bråkig hela tiden? -Inte så bra. Det är lite jobbigt mamma." -Där fick jag en liten tår i ögat.), så har det hela blivit mycket bättre. Underbar harmoni råder i vårat hem! Tralala!
Nää, vad jag blir avis på Kattstugan och Isold som träffas sådär titt som tätt. Inte för att jag är helt övertygad om att intervaller med er vore så bra för mig, men det känns ju lite som att vi är vänner här i tråden... Jag vill också vara med!
Det börjar bli riktigt kallt att springa ute om kvällarna nu ,och mörkt! Letade upp en reflexväst jag köpte för ett par år sedan och slet upp den ur plastförpackningen (märkt "medium") bara för att upptäcka att det var en felmärkt barnväst. Lappen i sidan inuti västen upplyste om storlek 140 cl. Liite trångt, men den dög.
Stackars Snillis, hoppas att din envisa förkylning snart ska ge med sig så att du åtminstone får må bra även om träningen kanske måste bli haltande ett tag (i alla fall löpningen).
Vilket pass ni fick till kattstugan och isold, låter ju som att du fick kämpa lite isold!?
Har ni tjockare tights när ni springer under den kallare delen av året eller tar ni på underställ under? Eller inget av ovanstående alternativ? Tycker att jag kan springa rätt länge i högt tempo och ändå är låren kalla när jag kommer hem igen, det blir så svårt att stretcha ordentligt då.
"Brunstiga Greta" verkar ju vara en riktig kämpe. Precis som sin husse (säger man så om hästägare?).
Vad härligt det låter med en veckas semester Rövardotter, det ks abli kul att läsa om dina framsteg med joggingskorna på!
kattstugan, vad härligt att läsa att även du springer lite kortare rundor ibland! jag tyckte det var blåsigt här i helgen, men i söndags begav vi oss till min bror i Lomma, och där var det hel storm. Duktigt av dig att ge dig ut trots blåst, antar att äppelpajen blev extra lyckad efteråt?
Har hamnat i jobbkoma. TRE dagar på en vecka, är det verkligen meningen att man ska orka så mycket?! Såklart är alla dessutom förkylda. Igår fick jag följande kommentar under en tur med vagn och trehjuling "Snor är gott för tungan mamma". Fram med hushållspappret, snabbt.
Har i alla fall varit ute på några smårundor men planerar nu att lägga om träningen lite för att mer anpassa den efter säsong:
Ett pass bodypump per vecka.
Ett terräng/intervall eller snabbare pass per vecka.
Samt ett lite längre pass; 15-17 km.
Tidigare under året har det gått fint att bara springa iväg när lusten fallit på, men nu faller lusten på lite mer sällan när det är så mörkt om kvällarna, så nu ska jag följa ovanstående plan. Hoppas att genom den kunna hålla hyfsad form fram till våren. Kanske till och med bli lite starkare i ryggen.
Rövardotter; vad du är aktiv då! Låter superkul med så varierad träning som du fått till de senaste dagarna! Och den där löpningen med regelbundna överraskningar längsmed vägen låter ju oerhört effektiv. Undrar om jag skulle kunna motivera mig själv att göra något liknande...?
Kattstugan; hur gick det idag? Hoppas att du har en skön känsla i kroppen som håller i sig tills du får tillbaka resultatet. Får man fråga vad du pluggar?! Ser fram emot att läsa rapport från ett riktigt långpass nu när tentan är ur världen.
Jag har varit småförkyld ett par veckor nu, idag bestämde jag mig för att strunta i det och sprang en sväng och det var så skönt. Det kändes tungt, men gick fort. Nu sitter jag här och ska ta mig för att söka lite nya jobb. Får se vad jag hittar...
Waimea; vilket tempo du håller nuförtiden! Kanonbra jobbat! Själv blir jag inte alls motiverad av siffror på en display, jag kommer bara i ofas och blir alltför fokuserad på tekninken och tappar koncentrationen på löpningen. Har du någon ny tävling att träna inför?