• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • Waimea

Hej på er!

Vet inte om någon redan öppnat en tråd, men jag blir liksom nervös när jag inte vet var jag ska ta vägen..

• snillis

Skönt med folk som det är ordning på

• LillLisa

Ja, nu känns allt bra och tryggt igen. Ska ägna morgondagen åt att ladda inför söndagens tävling. Har 1.40 som egentligt mål, men 1.45 som reservmål. Hoppas att det inte blir för kallt.

• isold2003

Tack Waimea, jag missade helt att tråden höll på att stängas! Jag sprang en 13 km runda igår men idag har jag bara stressat runt, ingen träning. Jag kan inte bestämma mig hur långt jag ska springa imorgon med tanke på Lidingöloppet om en vecka. Runt 20 km kanske blir lagom. Det blir tidig morgonträning hur som helst för sen är det storstädningshelg på dagis och sen fest i Vaxholm men därimellan ska vi lämna barnen hos barnvakt i Mariefred, en liten nätt omväg på drygt 10 mil..

LillLisa, jag hinner nog inte in på internet imorgon så jag får önska dig lycka till på söndag redan nu. Hoppas att det blir ett roligt lopp och att benen känns pigga!

• Waimea

Jag ska heja ända frånVäxjö, LillLisa!! Åh, vad sugen jag blir..

Jag var ute en runda nu, 13 km. Gottigt, i solnedgång och allt. Såg till och med en älgkalv som brakade ut ur skogen framför mig. Mäktigt.

Hade med mig grannens hund som sällskap, jättetrevligt. Det enda som blev lite tokigt var att vi träffade en terriervalp vid en stuga längs vägen som väldigt gärna ville följa med oss. Det slutade med att vi fick stanna och vänta ett par minuter tills husse kom i kapp (och herreminje vilken syn.. Skelögd, lördagsgroggen innanför västen, klädd i enbart skjorta, kalsonger och tofflor kommer han stolpande på en skogsväg, vresig som tusan på sin hund som inte brydde sig ett skit.. Jag flinade rätt stort när jag såg honom) så tiden blev sådär - men jag insåg att om jag inte hade stannat hade jag tagit rundan på en kilometertid kring 5 min/km utan att direkt förta mig. Najs!

• rövardotter73

Tack Waimea för att du skickade länken.
    Jag har förståss åkt på förkylning som alltid när jag komer igång att träna. Vågade inte springa igår som jag planerat utan cyklade en runda på 3,5 mil istället. Skönt det med.
    I kväll åker jag till Norrköping och kommer hem sent på tisdagkväll så nu blir det väl inget mer. Har som mål att åtminstone hinna med en prommis innan kvällen.
    Förstår att många av er laddar inför LL. Jag är inte ett dugg avundsjuk

• isold2003

Vilken otur Rövardotter! Men det lät som en mysig cykeltur. Krya på dig!

Waimea, det måste ha sett riktigt roligt ut Kul att rundan kändes så bra!

Jag tog en drygt 24 km runda igår morse, det kändes riktigt bra Idag blir det ingen löpning, vi har precis kommit hem från Vaxholm och maken ska jobba inatt så han sover nu..

• Kattstugan

Isold och Waimea: det låter som att ni båda är i fin form inför Lidingöloppet! Kul!

Själv är jag förkyld och har inte kunnat springa sen i torsdags. Med tanke på att det inte är många dagar kvar nu till LL så känns det ju lite halvruttet. För att inte säga helruttet. Blä.

Nyfiken på hur det har gått för LillLisa idag

• LillLisa

kattstugan; hoppas att det bara blir en liten futtig förkylning, det är ju så stressande att inte kunna träna inför ett lopp.

Waimea; vilken härlig upplevelse du hade i skogen då! Och bra kilometertid!

Jag sprang mina 20 km idag i strålande sol och 20 grader, helt perfekt. Vi var bara 17 startande i klassen, herrar och damer (4 damer). Första 5 km kändes, som alltid, jobbiga, jag är inte så noggrann med det där med uppvärmning... Men sen gick det lättare. Vi sprang två varv där ca 3 km i slutet på varvet var i terräng och det var det skönaste bitarna på hela loppet, skönt med skugga och skönt att vila lederna från stötig asfalt. Kollade klockan vid 12 km och låg på ca 55 minuter då, så jag sprang på och sprang t o m om ett par herrar, och hoppades såklart kunna hålla tempot för att nå målet på 1,40. Det gick!

Jag var först av damerna och när jag kollade tiden i skretariatet sa de att tiden var 1.35 nånting, så jag sa att det verkade fort och då började de kolla sina klockor och slutligen fastställdes min tid till 1.40.48 (tror jag). Hurra!

När vi kom hem väntade barnvakten (mamma och pappa) med sovande barn, spagetti och köttfärssås. SÅ gott!

• isold2003

Grattis LillLisa! Vad roligt! Toppen belöning också med middag och sovande barn

Krya på dig Kattstugan! Hoppas att du känner dig pigg redan imorgon så du får ett par pass innan LL åtminstonde.

Svar på tråden Löpartråden 11