• snillis

Löpartråden 11

Skönt med folk som det är ordning på

• snillis

Skönt att höra att alla ligger i med träningen.

Själv börjar jag känna mig deppig - först benhinnorna som aldrig tycks ge med sig och nu en helvetisk förkylning med halsont från helvetet som har varit rejält sedan förra onsdagen. Så här har det inte tränats på flera veckor *suck suck suck*

Lycka till alla löpare på söndag.

• snillis

Och jag blir avis på alla som kan träna öht.
    Har nu haft ont i halsen i exakt två veckor - så där ont så att jag nästan får panik när jag sväljer, värsta rethostan på nätterna och allmänt risig.
    Lägg till det en hemsk benhinneinflammation på vänster ben.
    Det känns som att jag aldrig kommer att kunna träna igen

• snillis

I morgon bär det av på jobbresa till York, England. Hoppas att jag orkar dra mig fram på lite promenader åtminstone - har inte tränat på flera veckor
    Men nu är i allafall det halsonda borta - nu skall jag bara känna mig lite piggare också.

• snillis

Var och tränade idag för första gången på en månad. Gud så skönt det var.
    Men löpningen lär det dröja med för jag får ont i skenbenen så fort jag ens småspringer lite med barnen. Segt!

• snillis

Fiafria: jag fick ett set med top och mamelucker av maken i julklapp förförra året - av märket Houdini. Skitbra! Vet inte vem som saluför dem men någon sportaffär!

• snillis

Har inte varit inne på ett tag. Har känt mig deppig av att läsa om er andras träning när jag inte kunnat springa själv.
    Jag har försökt att få till två pass per vecka på gym i stället för löpningen (crosstrainer plus lite styrka) men det har inte varit helt lätt med mycket arbete för både mig och maken.
    Men idag testade jag att springa på löpbandet (har alltså inte sprungit en meter sedan jag sprang Umemilen och det är ju flera veckor sedan) och det kändes ingenting i benhinnorna.
    Sprang dock lugnt för att inte riskera nåt så det blev 4 km på 26 minuter.
    Men jag kände mig ändå så lycklig - äntligen

Kattstugan: grattis!

• snillis

Precis hemkommer från ännu en match med löpbandet som jag vann
    Nu skall jag bara få upp flåset igen - just nu springer jag kilometern på 6 minuter - inte riktigt som det var i somras

300 mil - shit vad bra - 1 mil per dag i snitt.

• snillis

Åter ett pass crosstrainer + löpband. Kändes bra i benen men jag tar det försiktigt. Vill verkligen inte dra på mig benhinneinflammation igen. Men det är nästan svårt att sluta springa när jag väl kommit igång för det känns så himla bra.

• snillis
    Gimle skrev 2009-11-11 08:46:45 följande:
    Ni andra springer så långt... Tror inte jag skulle klara av över 10 km mentalt.Själv sprang jag mina 3 km (på löpband) snabbt idag, en hastighet på 13,2 km/h. Var riktigt jobbigt men jag klarade det. Efteråt joggade jag lite och sen tränade jag magen.
    Ta det bara långsamt - öka inte från 5 till 10 km på ett bräde.
    Maken (som är ultramaratonlöpare) säger att bäst är att öka med 10% åt gången. Då hinner kroppen och huvudet med sas.
    Så spring 5 km en vecka, öka sedan på till 6 km nästa vecka, sedan kan du veckan därpå öka på farten men inte distansen.
    Veckan därpå kan du återigen öka på distansen.
    Ja, du fattar
    Ha långsiktiga mål!
  • snillis

Fågelfenix: säger som Kaya - halsont skall man inte leka med. Har man en vanlig förkylning med snor är det OK men just halsont kan få ödesdigra konsekvenser. Risken med att träna med halsont är att det lite då och då är symptom på hjärmuskelinflammation. Det har dött ett antal person ev att träna med det. För några(7-8?) år sedan så var det en del orienterare som strök med pga det. Det har även dött personer som styrketränat.
    Så bit ihop - det är snart över!

• snillis

En nyfiken fråga - ni som tränar så där mycket - tränar era äkta hälftar lika mycket? Och i så fall - när sjutton ses ni?
    Jag tycker att det är svårt att få till det rent logistiskt.

Svar på tråden Löpartråden 11