Löpartråden 11
Tråd nummer 11 för oss som löptränar.
Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!
Tråd nummer 11 för oss som löptränar.
Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!
Hej hej!
Tittar in och vill önskar er alla lycka till på Lidingöloppet.
Själv står jag under rehab och min tillvaro i träning är en massa _långa_ prommisar med svärmors 10 år gamla Papillion.
Jag kommer tillbaka till Gbg varvet är det tänkt men min rygg är inte bra sen min fallolycka.
På kärleksfronten har jag det absolut bäst... kär som aldrig förr i min endurograbb!! Det blir Rännerslätt även i år..
Kram till er alla.
LillLisa: Vad var det jag sa?! Du äger! Vilken kanontid! Nu har maken att göra, va?!
Kjempe: Man blir alltid varm om hjärtat av att se dig här! *kram* Svärmors papillon lär ju bli i bra form om inte annat. Jag har anmält mig till Gbgvarvet nästa år, så vi blir ett par stycken som ska dit.
Kattstugan: Näe, å, hoppas förkylningen släpper. Jag har väntat hela helgen på att ungarnas förkylning ska drabba mig, men peppar, peppar.. Nu verkar det som om jag slipper, håller alla tummar jag har!
Ny 13kmrunda med hund ikväll. Ingen terrier på släp den här gången..
Fick stanna ett par gånger och kalla in hunden, hon är väldigt, väldigt väldresserad, tävlar i agility och lydnad (och matte är hundinstruktör) så hon är väldigt lättsam att ha och göra med, men hon gillar att jaga ekorrar och rådjur. Hur som helst, precis som jag trodde landade jag på en kmtid strax över 5 min/km inkl stopp, så jag inser att träningen börjar ge resultat nu - jag tyckte att jag sprang på ungefär 5.20-tempo, så skönt kändes det i kroppen.. Kul!
Har bestämt mig för att inte springa Växjö marathon. Inte för att jag inte vill, utan för att maken ska hålla kurs hela lördagen och jag har lite svårt att hitta annan barnvakt till de små trollen. Frans är väl ok, men Idde är i minsta laget för att härda ut i fem-sex timmar utan mamma el pappa. Sen tänkte jag också att ett marathon är en juste karamell att suga på till nästa säsong - kan jag klura på om det är Växjö marathon som gäller eller om jag ska testa något annat och ha Växjö som säsongsavslut 2010..
Waimea; maken var också duktig, han kom in på 1.37 nånting, nästa år tar jag honom!
Visst verkar vi ha ett harmoniskt äktenskap?
Vad bra att du tar Växjö maraton nästa år, då kanske jag också är mogen att ta steget!
LillLisa: hehe, ni var så duktiga båda två
Grattis grattis! Känns det bra idag?
Tror inte det blir något Växjö maraton för mig heller i år, har inte tränat tillräckligt så då känns det inte riktigt lockande. Men vem vet.
Kjempe: hej! En massa kramar tillbaks! Hoppas det går bra med rehaben så vi snart har dig tillbaks här!
Isold: långpass och fest - låter som en lyckad helg
Vilken tur jag har - verkar som att det bara var en fjuttförkylning
Idag mår jag fint igen (bara pyttelite rasslig i luftrören) så jag vågade mig ut och sprang på eftermiddagen. Började försiktigtvis med att ge mig iväg på ett 5-km spår, så jag inte skulle behöva springa så långt om det inte kändes bra. Men det var inga problem så jag sprang ett varv till och ett varv till och så ett litet 2-km-varv på det. MEN (känner jag att jag vill säga) jag tog det superlugnt, så lite förståndig var jag allt. Hoppas det känns bra imorgon så jag slipper ångra mig
Tack Kjempe! Hoppas att promenaderna gör susen för din rygg. Det låter härligt med kärleken! Hur går det för sönerna?
Waimea, du verkar vara i toppform nu, perfekt tajming!
Kattstugan, jag håller tummarna, det verkar lovande inför lördagen
Jag fick ett roligt pass idag, knappt 14 km, mestadels på mer eller mindre leriga stigar upp och ner för rullstensåsen en liten bit bort.
Waimea, grattis till nytt pers! Bra självfötroendestärkning med ett sånt pass inför LL. Själv sprang jag 5 ine lika snabba km igår, hade tänkt 10 men benen var så sega så jag avbröt. Nu får det blir vila fram till lördag.
*gäsp*
Vinkar trött från babyland. Nu har jag haft tröttaste natten hittills. Stora killen fick feber igårkväll och satt och ryckte i en kombination av att vara trött och av att ha feber på väg upp, samtidigt klippte han igen ögonen. Otäck syn, men efter lite alvedon och ompyssling somnade han lugnt och febern sjönk. Vid fyra kom han till min säng och sen sov varken han eller jag särskilt mkt, vid 05.30 var det uppstigning.
Innan dess bestämde sig lillhönan, även hon snorig, för att klockan två, ja då vill man vara vaken och skratta och ligga och tindra.. Hon jagade upp sin pappa (och höll mig vaken med) och satt uppe och lekte en halvtimme. Även hon tyckte att 05.30 var en bra tid att gå upp.. Misstänker att storebror väckte henne..
Hur som helst var båda barnen pigga och glada och den store vrålhungrig (tryckte i sig en hel portion havregrynsgröt efter att ha önskat det till frukost), så sjukdomsnivån verkar modest.
Lite OT, men vad jag förvirrat försöker komma till är att båda ungarna är förkylda, jag känner en antydan till kli i halsen och näsan, så jag trycker hypokondriskt och desperat i mig Echinacea för att förhindra förkylning. Tror faktiskt att det funkar, men behöver lite råd.. Jag planerade en lätt runda ikväll, men ska jag strunta i det och vila till LL eller ska jag köra ändå? Känns konstigt att inte springa på tre dagar (känner mig redan helt förslappad.. Måste varit glassen som jag åt igår..), men det kanske är ok?
Hej igen!
Här kommer lite OT
Tittar in och vinkar med min vänstra hand, som glittrar av en ring *ler brett*
Vi förlovade oss på höstdagjämningen uppe på ett berg med stora klippor. Vi hade bestämt att vi skulle gå dit upp och dricka lite cider och växla ringar, för att sen gå hem till honom och äta lite mat.
När vi växlat ringarna så började T gräva i sin ryggsäck och kom fram med en glsaburk med lite röd färg och en tunn pensel. Så tyckte han att jag skulle kolla efter en bra plats att måla typ Å