Inlägg från: Kattstugan |Visa alla inlägg
  • Kattstugan

Löpartråden 11

Isold och Waimea: det låter som att ni båda är i fin form inför Lidingöloppet! Kul!

Själv är jag förkyld och har inte kunnat springa sen i torsdags. Med tanke på att det inte är många dagar kvar nu till LL så känns det ju lite halvruttet. För att inte säga helruttet. Blä.

Nyfiken på hur det har gått för LillLisa idag

• Kattstugan

LillLisa: hehe, ni var så duktiga båda två Grattis grattis! Känns det bra idag?

Tror inte det blir något Växjö maraton för mig heller i år, har inte tränat tillräckligt så då känns det inte riktigt lockande. Men vem vet.

Kjempe: hej! En massa kramar tillbaks! Hoppas det går bra med rehaben så vi snart har dig tillbaks här!

Isold: långpass och fest - låter som en lyckad helg

Vilken tur jag har - verkar som att det bara var en fjuttförkylning Idag mår jag fint igen (bara pyttelite rasslig i luftrören) så jag vågade mig ut och sprang på eftermiddagen. Började försiktigtvis med att ge mig iväg på ett 5-km spår, så jag inte skulle behöva springa så långt om det inte kändes bra. Men det var inga problem så jag sprang ett varv till och ett varv till och så ett litet 2-km-varv på det. MEN (känner jag att jag vill säga) jag tog det superlugnt, så lite förståndig var jag allt. Hoppas det känns bra imorgon så jag slipper ångra mig

• Kattstugan

Hurra, hurra, pers med heeela 20 sekunder På sju LL- starter, den första 1996, har jag lyckats pricka in fem tider inom 66 sekunder. Är inte det lite konstigt? Finns inte så mycket att säga om årets lopp mer än att det började väldigt lätt och bra (tog det kanske lite väl lugnt), men sen blev det riktigt tråkigt när magen ballade ur av sportdrycken. Nå, så kan det gå. Har lite fläckvis träningsvärk idag, blir intressant att se hur det utvecklar sig tills imorgon...

Isold: Du såg iallafall väldigt pigg ut i målet

Tyvärr hade jag ju inte Waimeas telefonnr. Tänkte inte på det förrän jag redan åkt hemifrån. Hoppas det gick bra för dig!

Snillis: hoppas du snart är frisk igen!

Fint att du hittat hit Elektra!

• Kattstugan

Glömde skriva att min tid blev 2.29.09.

• Kattstugan

Trollens mamma: har ju glömt att fråga - vad i hela friden är Batuka? Och var det roligt?

• Kattstugan

Kjempe: tack! Göteborgsvarvet nästa

Waimea: nästan lite synd att det är ett helt år kvar till nästa Lidingölopp va? Bra gjort, otur att du ramlade (låter som att du gjorde en riktig kraschlandning ), men jag gissar att du kommer att satsa hårdare nästa år Var ligger förresten Karins backe? Har aldrig hört det namnet.

Har faktiskt mindre träningsvärk än jag brukar kunna få, men vaderna är ganska onda. Ikväll har jag bara varit ute på en hastig kantarelletarpromenad i skogen med yllemössan nerdragen över öronen (lite förkyld och regn och rusk) men det hann bli så skumt så det var nästan lögn att kunna se en kantarell bland alla gula löv så skörden blev inte så stor. Rätt mysigt ändå, hade längtat ut i skogen hela dagen.

• Kattstugan

Waimea: hehe, ni är så välkomna till Skåne

Kände mig helrisig imorse och blev lite orolig att jag inte skulle kunna springa idag, men det gick över som tur var. Ikväll var det ju min vanliga torsdagsträning med klubben - idag med Isold som gästlöpare Vi sprang ett av mina favoritpass: 3(800+400+400+800) med lång serievila. De passen går nästan alltid bra och det gjorde det idag också. När jag sprang en runda igår morse kändes benen inte alls återhämtade, men det gjorde de idag. Fint fint.

LillLisa: jag har tyvärr ingen koll på hur björnbären artar sig utåt kusten, häruppe i skogen hos mig är det så mörkt så de mognar knappt aldrig.

• Kattstugan

LillLisa: snopet med västen, snajdigt att du lyckades åla dig i den ändå. Jag har tajts i alla tjocklekar, med och utan vindskydd. Underställ har jag bara om det är riktigt kallt. (Eller när jag åker längdskidor, för det tycker jag blir kallare än att springa).

Waimea: har du kommit ut och sprungit än? Inte för att jag tror på det där med "kapitalt förfall".....

Fy vad det regnar och blåser idag!! Drog lite på det, men till slut kom jag ändå ut på en löprunda (knappt 9 km) och åh vad skönt det var! Mycket skönare luft än den råkalla som varit de senaste dagarna, pigga ben och frid och fröjd

Isold: du har väl hämtat dig, hoppas jag?

• Kattstugan

Ännu ett härligt blåsigt pass! 11 km idag, lika pigg som igår

Önskar en trevlig söndagkväll! Här ska bakas äppelpaj Har fått så våldsamt mycket äpplen i år så det räcker och blir över. Nu börjar dessutom våra supergoda blåa vindruvor mogna i växthuset, inte dumt.

Svar på tråden Löpartråden 11