• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • kramiiis
    Makima46 skrev 2009-10-07 10:02:29 följande:
    Jag brukar gå upp i vikt när jag tar Progynon o Progesteron men det kan nog vara för jag äter lite mer
    Caribe skrev 2009-10-07 10:04:38 följande:
    Makima - ja medan dom väntar på sitt "tillräckliga underlag" så kan ju vi som kämpat i åratal få prova, när det nu inte skadar med så svaga doser!
    håller med!
    ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • Rödhåriga tjejen
    Caribe skrev 2009-10-07 09:58:01 följande:
    Rödluvan - det är nu 8 veckor sen missfallet men jag gissar att mensen drar ut på tiden för att jag blödde i 5 veckor och för att 5 v efter missfallet kom det ut "en stor bit" som jag inte vill tänka närmare på... och först då slutade jag blöda, hade då även hcg utslag! Så nu har det gått 3 veckor till och jag är grymt otålig vill ju hinna göra FET på den här sidan av året! Ska på akupunktur idag och skall be henne "jumpstarta mensen"
    ....
    Vilken pers!!! Jag hade varit hel-nojig. T.o.m börjat fundera på om det verkligen inte var så att embyot satt kvar. Men jag har hört att det tar tid efter en fullgången graviditet innan mensen kommer igång. Så det kanske är så vid missfall med? (Jag är inte påläst alls inom detta ämne. Har undvikit att läsa om graviditeter sedan mina barnlöshetsproblem startade. Det har helt enkelt varit för jobbigt...)
    Men då kanske det är "bara" en vecka kvar tills den kommer? Förutsatt att din cykel kom igång då du slutade blöda... Ja, det är inte lätt det här. Jag bara spekulerar.
    Kram på dig!!!
  • silverhästen

jag tar fortfarande Progrynon o Progesteron skall ta det till v. 10

• Lilla Fia 65

Låla, du är nedreglerad nu (eftersom du tagit sprutan) Det kommer en blödning inom kort, har nog aldrig hört någon som det inte gjort det för tror jag. Men blödningen är ingen mens utan en bortfallsblödning, har Sleepy förklarat för mig när hon var här.

Jag var också förvirrad över alla datum och mediciner innan jag började inför min första (0ch hitttills enda ET) i maj, men så fort jag börjat på scemat så fattade jag vad allt var till för och det kändes inte alla krångligt längre, utan flöt på.

För övrigt, inför ev, FET så funderar jag på att köra i ostimulerad cykel, dvs helt utan syntetiska hormoner. Söritsa sa i juni att det skulle gå bra men att min doktor i Sverige så fall skulle sätta datum för ET. Han sa också att det var mindre chans att lyckas. Tror mindre på att det är mindre chans att lyckas. Bara man har rätt tjocklek på slemhinnan så... Jag funderar på att göra en provmätning hos gyn strax efter nästa ägglossning trots att jag inte ska göra ET nu.

Fast jag skulle allra helst i så fall inför FET:et vilja kolla när jag har min ägglossning med stickor och sedan ringa kloniken och säga nu kommer jag. Två dagar efter ägglossning borde väl vara bra för ET. Vet dock inte om kliniken går med på detta, men om de är snälla kanske

• Caribe

issi01 - dom sa vecka 10 till mig med, men jag började trappa ned på medicinen då och fortsatte till vecka 12 innan jag slutade helt! Som isisisis skrev så om du får blödningar så är det vila och extra progesteron som gäller!

Mens, mens, mens var är du? Komsi komsi komsi...lockar.....
  • Caribe

Säger så klart STORT GRATTIS till Pigan i den här tråden oxå {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_sunny}
    Njut nu av din mirakel son

Mens, mens, mens var är du? Komsi komsi komsi...lockar.....
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-10-07 10:02:36 följande:
    caribe: Näe jag har inte tänkt på det förut heller de 3 gånger jag ruvat. Men är nog som du säger, nojjandet! Har varit hyffsat lugn hittils, men nu kommer ruvarångesten ikapp. Annat vågar jag inte tro även om jag hopaps Men ngt tidigt att känna redan på RD 6
    Jag kände massor på ruvardag 4 då vet jag att embryot fäste.

Bette
  • kramiiis
    Bette skrev 2009-10-07 10:31:49 följande:
    Jag kände massor på ruvardag 4 då vet jag att embryot fäste.Bette
    ooh nu gav du mig hopp!
  • plupp06
    kramiiis skrev 2009-10-07 10:32:44 följande:
    ooh nu gav du mig hopp!
    jag känner inte ett dugg förutom molande värk i nedre delen av magen men det känslan har jag haft sedan jag började ta östrogenet. Progesteronet märker jag inte av alls, under min testcykel värkte och ömmade brösten något fruktansvärt av progesteronet, men nu inget alls.
  • kramiiis
    plupp06 skrev 2009-10-07 10:53:59 följande:
    jag känner inte ett dugg förutom molande värk i nedre delen av magen men det känslan har jag haft sedan jag började ta östrogenet. Progesteronet märker jag inte av alls, under min testcykel värkte och ömmade brösten något fruktansvärt av progesteronet, men nu inget alls.
    men man behöver verkligen inte känna ngt redan nu! Och biverkningarna av proggen har varit olika för mig under alla mina ruvningar.
    Så jag hoppas för dig!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa