• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Caribe

Ja nog är det många på gång nu, det är spännande värre

Rödluvan wow 15st embryon även om ngt skulle duka under till imorgon så blir det ju rekord skörd, grattis vännen!

Mens, mens, mens var är du? Komsi komsi komsi...lockar.....
  • Rödhåriga tjejen

Caribe: Tack! Jag får erkänna att jag är lite nojig för att det inte skall finnas några kvar... Gaaaaaa. Det är nog mina tidigare erfarenheter som spökar. Jag får försöka tänka på att mina ägg inte är inblandade den här gången, utan ägg från en kvinna som redan har barn.

• Makima46
    geten skrev 2009-10-07 13:02:38 följande:
    Hej!har en liten fråga som jag undrar om ni kan hjälpa mig att svara på:Är på ruvardag 11 (har gjort äd, dock i Sverige) Nu till min fråga har haft "mensvärk" till och från sedan i lördags och innan det så hade jag jätte hugg i höger äggstock som stålade ut lite i ljumsken. Har även haft ont långt ner i svanken från och till. Om det varit en normal menscykel så skulle mensen kommit i måndags eller tisdags men ännu ingenting (brukar även ha spottings ett par dagar innan) Tror ni att detta kan vara ett gott tecken eller luras kroppen??
    Det är jättesvårt att svara på. Våra kroppar fungerar sååå olika.

Många har dock haft de symtom du beskriver och varit gravida. Men det är ju ingen garanti att det är så. Man är tvungen att tålmodigt vänta på testdag för att vara säker, vilket inte är lätt{#lang_emotions_surprised}

När jag gjorde ÄD första gången så kände jag från RD 7 att det drog i livmodertrakten och ut mot ljumskarna. Det kändes lite som mensvärk men mer som träningsvärk. Och jag var gravid den gången. 

Håller tummarna att någon därinne har fastnat hos dig{#lang_emotions_sunny}

Makima   
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • mytrouble
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-07 15:57:43 följande:
    Jag får erkänna att jag är lite nojig för att det inte skall finnas några kvar... Gaaaaaa. Det är nog mina tidigare erfarenheter som spökar. Jag får försöka tänka på att mina ägg inte är inblandade den här gången, utan ägg från en kvinna som redan har barn.
    Ja, försök kom ihåg det nu {#lang_emotions_wink} 15 st är ju otroligt bra {#lang_emotions_laughing}
    Väntar tvillingar, vecka 25+2
  • solstickan41

Geten, jag kände först ett stick i livmodern . Dagen efter hugg i äggstocken... trodde först att båda embryona fäst men att den andra fäste i äggledaren. Har haft 2 utomkveds förut. Men det visade sig att det bara var en som fäste. Min kropp reagerar så att en äggstock hugger till när jag blir gravid. Det har hänt tidigare också men då har jag som sagt fått utomkveds men inte nödvändigtvis på samma sida som hugget.

Det var någon som skrev om kliande som om man har loppor. Så hade jag när jag var gravid. Jisses det var jobbigt men gick över efter några veckor. Då var jag kanske i vecka 13-15 minns inte så noga. Det är nog hormoner i kroppen som åstadkommer det.

• Bettina

Hej tjejer
    Har legat i bakgrunden ett tag men försökt hålla mig uppdaterad på tråden.
    Grattis till alla ni som ruvar och som är gravida.

Jag har fått en beskrivning från EGV i Riga på hur förloppet mellan nedreglering till ET skall så till samt vilka mediciner som skall användas.

Det jag inte hänger med på är vilka mediciner skall man välja, skall jag välja dem eller skall jag be min gyn här i Sverige välja och skriva ut dem?

Zoladex 3,6mg OR
    Diferilin injection

Utrogestan - 6 tablets per day OR
    Vagitorium 400mg 2 times per day OR
    Crinone 8%

Dexona
    Prednisolone 5mg,
    Aspirin 75mg

Ni som har genomgått ÄD och med er erfarenhet, är det några mediciner som är mer att föredra än andra?

Förresten, vi fick veta lite om donatorn:
    Hon är 20 år gammal, 165cm, gröna ögon och brunt hår.

Låter som en kopia av mig....fast 20 år yngre

Kramar
    Bettina

• Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-07 17:47:39 följande:
    Ja, försök kom ihåg det nu 15 st är ju otroligt bra
    Tack! Ja, jag får försöka göra det.
    Det är verkligen HUR lätt som helst att oroa sig när man är i det här... Och har jag turen att få ett plus så fortsätter det.

Tiden släpar sig fram.
  • Rödhåriga tjejen
    Bettina skrev 2009-10-07 18:05:20 följande:
    Hej tjejerHar legat i bakgrunden ett tag men försökt hålla mig uppdaterad på tråden. Grattis till alla ni som ruvar och som är gravida.Jag har fått en beskrivning från EGV i Riga på hur förloppet mellan nedreglering till ET skall så till samt vilka mediciner som skall användas.Det jag inte hänger med på är vilka mediciner skall man välja, skall jag välja dem eller skall jag be min gyn här i Sverige välja och skriva ut dem?Zoladex 3,6mg ORDiferilin injectionUtrogestan - 6 tablets per day ORVagitorium 400mg 2 times per day ORCrinone 8% Dexona Prednisolone 5mg,Aspirin 75mgNi som har genomgått ÄD och med er erfarenhet, är det några mediciner som är mer att föredra än andra?Förresten, vi fick veta lite om donatorn:Hon är 20 år gammal, 165cm, gröna ögon och brunt hår.Låter som en kopia av mig....fast 20 år yngre KramarBettina
    Hej Bettina! Vad kul att du är på gång med behandling!

Jag skulle tro att de presenterat de alternativ som finns. Bäst är att kolla med dem på kliniken.

Jag gjorde så att jag innan mitt första besök hos AVA Riga kollade med min gyn här i Sverige om han skrev ut recept. Jag ville helst köpa mediciner här. AVA har kunnat tala om vad medicinerna heter på svenska.

Det tips jag har är ang Progesteron vagitorier: (Svenskt preparatnamn.)
    Läkaren på AVA i Riga sa att dessa vagitorier är bättre än tabletterna de har i Lettland. Men att vagitorierna inte finns i Lettland.
  • merlot

Rödluvan - det kommer att gå bra imorgon ska du se! {#lang_emotions_flower}

Makima - gratulerar till ruvarstatus! Håller tummarna. Hårt!

Hinos - skönt att det har löst sig med FK

Pigan - vad roligt att höra! Grattis!!

Bettina: jag var på EGV för 2 veckor sedan. Fick samma lista som du har fått. Jag inboxar dig. Det här är min första ÄD och jag har ingen aning om vilka mediciner är att föredra. Jag har gjort precis enligt klinikens anvisningar och hoppas på att det ska funka. 

Vid det här laget har ni kanske fattat att jag gärna skrattar åt mig själv och bjuder på allt dråpligt jag råkar ut för. Så dagens skörd blev följande:

- kl.06:00. så jag tänkte "tjuvtesta" idag. andra här inne har ju fått utslag redan innan RD12, så jag kunde inte hålla mig längre. clearblue testet låg ju där i lådan och stirrade på mig. först ska man ju lyckas att få av plasten på den här h-e förpackningen. kl.6 på morgonen och kissnödig. med detta sagt är jag INGEN morgonmänniska. äntligen får jag upp förpackningen, kissar, tittar på stickan och INGET HÄNDER???? jag har alltså MISSAT att kissa på stickan. ***f-n, h-e, s-t*** försöker pressa fram några droppar men ingenting. skitsur. och neggo. och jag är ju säkert inte gravid ändå, så varför håller jag på att göra mig till så där, tänker jag då. och ångrar mig genast. eller? åh. jobbigt. men fortfarande sur.

- kl.10. sitter vid skrivbordet. jobbar. plötsligt får jag känslan av att det är lite luftigt. tittar ner under blusen. JAG HAR GLÖMT BH.n! min kollega tittar snett på mig när jag suckar och skakar huvudet åt mig själv, så jag delar på min lilla hemlighet om de befriade brösten. Big mistake. Resten av dagen ägnade hon sig åt att göra roliga gester, blinka, skicka mail och till sist även ett sms när jag gick hem. "du - glöm inte BHn imorgon" {#lang_emotions_djavulsk}

- kl.18. kommer hem. min kärleksfulla man frågar hur min dag har varit (han är väldigt brydd om mitt välbefinnande dessa dagar, vilket är fint). jag frågade sedan var hundens filt var och han svarade - ja du, den kanske är stulen eftersom ytterdörren inte var låst och larmet var av när jag kom hem... ooooops

nu vill jag bara gå och lägga mig så att det blir morgon. ny dag. nytt försök med att kissa PÅ stickan... {#lang_emotions_tongue_out}

Bättre att tända ett ljus än aldrig så litet än att förbanna mörkret.
  • isisisis
    merlot skrev 2009-10-07 19:33:30 följande:
    Rödluvan - det kommer att gå bra imorgon ska du se! Makima - gratulerar till ruvarstatus! Håller tummarna. Hårt! Hinos - skönt att det har löst sig med FK Pigan - vad roligt att höra! Grattis!! Bettina: jag var på EGV för 2 veckor sedan. Fick samma lista som du har fått. Jag inboxar dig. Det här är min första ÄD och jag har ingen aning om vilka mediciner är att föredra. Jag har gjort precis enligt klinikens anvisningar och hoppas på att det ska funka.  Vid det här laget har ni kanske fattat att jag gärna skrattar åt mig själv och bjuder på allt dråpligt jag råkar ut för. Så dagens skörd blev följande: - kl.06:00. så jag tänkte "tjuvtesta" idag. andra här inne har ju fått utslag redan innan RD12, så jag kunde inte hålla mig längre. clearblue testet låg ju där i lådan och stirrade på mig. först ska man ju lyckas att få av plasten på den här h-e förpackningen. kl.6 på morgonen och kissnödig. med detta sagt är jag INGEN morgonmänniska. äntligen får jag upp förpackningen, kissar, tittar på stickan och INGET HÄNDER???? jag har alltså MISSAT att kissa på stickan. ***f-n, h-e, s-t*** försöker pressa fram några droppar men ingenting. skitsur. och neggo. och jag är ju säkert inte gravid ändå, så varför håller jag på att göra mig till så där, tänker jag då. och ångrar mig genast. eller? åh. jobbigt. men fortfarande sur. - kl.10. sitter vid skrivbordet. jobbar. plötsligt får jag känslan av att det är lite luftigt. tittar ner under blusen. JAG HAR GLÖMT BH.n! min kollega tittar snett på mig när jag suckar och skakar huvudet åt mig själv, så jag delar på min lilla hemlighet om de befriade brösten. Big mistake. Resten av dagen ägnade hon sig åt att göra roliga gester, blinka, skicka mail och till sist även ett sms när jag gick hem. "du - glöm inte BHn imorgon" - kl.18. kommer hem. min kärleksfulla man frågar hur min dag har varit (han är väldigt brydd om mitt välbefinnande dessa dagar, vilket är fint). jag frågade sedan var hundens filt var och han svarade - ja du, den kanske är stulen eftersom ytterdörren inte var låst och larmet var av när jag kom hem... ooooops nu vill jag bara gå och lägga mig så att det blir morgon. ny dag. nytt försök med att kissa PÅ stickan...
    Hihi! Gör INGET mer idag Merlot,för säkerhets skull
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa