• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Rödhåriga tjejen

Hinos: Rackarns vad jobbigt. Tur att du i alla fall mår något bättre. Skönt att det inte är något problem med sjukskrivning. Inget kul att behöva bråka med F-kassan också...

• Hinos

Det vet jag inte ännu... jag har precis skickat in intygen, de är inte så snabba, men barnmorskan sa att de har inte haft problem med FK så jag hoppas det går bra... annars får det ju vara... jag kan inte jobba!!

• saknarknytte

Oj vad mycket det var att läsa ikapp fast att jag kollade igår kväll. Kul att det är så mycket aktivitet.

Pigan STORT GRATTIS.

Makima, kul med en till ruvarkompis. Nu är vi riktigt många och fler kommer vi att bli. Härligt!

Rödluvan, du är i mina tankar.

Håller tummarna för alla ruvare, gravida och ni som står på tur.

Kram

• saknarknytte

AVA Riga sa till mig att börja med 2 st vagitorer per dag, 3 dagar innan insättningsdagen och fortsätta så även efter ETn. Tycker det är lite konstigt att jag inte ska öka antalet vagitorer eller antalet Progynon tabletter efter ET?
    Kram

• isisisis
    saknarknytte skrev 2009-10-07 12:48:33 följande:
    AVA Riga sa till mig att börja med 2 st vagitorer per dag, 3 dagar innan insättningsdagen och fortsätta så även efter ETn. Tycker det är lite konstigt att jag inte ska öka antalet vagitorer eller antalet Progynon tabletter efter ET? Kram
    Du kan inte överdosera progesteron.
    Så om du hellre vill ta 3 om dagen så gör det!
    De flesta kliniker i Sverige rekommenderar 3 om dagen.
    Jag har alltid tagit 3,det är långt över den dosen mina kliniker rekommenderat.De har ofta rekommenderat 400 mg om dagen i tablettform.Det har inte kännts bra för mig.
    Olika kliniker har olika rekommendationer,jag har varit på 4 olika och sedan gjort ett "överslag" och kommit fram till ett schema som jag litar på.

Du ska inte sänka din östrogendos däremot,det är viktigt.
    Behåll samma hela tiden.
  • geten

Hej!
    har en liten fråga som jag undrar om ni kan hjälpa mig att svara på:
    Är på ruvardag 11 (har gjort äd, dock i Sverige) Nu till min fråga har haft "mensvärk" till och från sedan i lördags och innan det så hade jag jätte hugg i höger äggstock som stålade ut lite i ljumsken. Har även haft ont långt ner i svanken från och till. Om det varit en normal menscykel så skulle mensen kommit i måndags eller tisdags men ännu ingenting (brukar även ha spottings ett par dagar innan) Tror ni att detta kan vara ett gott tecken eller luras kroppen??

• saknarknytte
    isisisis skrev 2009-10-07 12:55:24 följande:
    Du kan inte överdosera progesteron.Så om du hellre vill ta 3 om dagen så gör det!De flesta kliniker i Sverige rekommenderar 3 om dagen.Jag har alltid tagit 3,det är långt över den dosen mina kliniker rekommenderat.De har ofta rekommenderat 400 mg om dagen i tablettform.Det har inte kännts bra för mig.Olika kliniker har olika rekommendationer,jag har varit på 4 olika och sedan gjort ett "överslag" och kommit fram till ett schema som jag litar på.Du ska inte sänka din östrogendos däremot,det är viktigt.Behåll samma hela tiden.
    Tack isisisis! Har absolut inte tänkt att ta mindre östrogen. AVA riga har skrivit att jag ska ta
    Progynon pills 2mg x 3
    Progesteron (vagitorer) 400 mg x 2
    Utrogest pills 2 st. x 200 mg x 1 (japp, du läste rätt)
    Dexametazoni 0.05 mg x 1 (japp, du läste rätt)

Har inte fått extra mediciner vid ev. blödning. De har sagt att jag ska höra av mig på en gång om jag börja blöda.
    Kram
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-10-07 10:32:44 följande:
    ooh nu gav du mig hopp!
    Jag slutade med kaffe tvärt och sedan så blev jag mer känslig för saker och ting, då visste jag att jag måste vara gravid. Sedan så hade jag mycket molvärk till och från också.

Bette
  • Bette
    geten skrev 2009-10-07 13:02:38 följande:
    Hej! har en liten fråga som jag undrar om ni kan hjälpa mig att svara på: Är på ruvardag 11 (har gjort äd, dock i Sverige) Nu till min fråga har haft "mensvärk" till och från sedan i lördags och innan det så hade jag jätte hugg i höger äggstock som stålade ut lite i ljumsken. Har även haft ont långt ner i svanken från och till. Om det varit en normal menscykel så skulle mensen kommit i måndags eller tisdags men ännu ingenting (brukar även ha spottings ett par dagar innan) Tror ni att detta kan vara ett gott tecken eller luras kroppen??
    Jag hade också mensvärk i början så det kan mycket väl vara så att du är gravid, men det där är så olika från person till person. Men för mig var det mest att jag slutade tvärt med kaffe och att jag blev mer känslig.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa