• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-10-08 10:51:29 följande:
    isisis: tack (måste kopiera ditt inlägg och spara ner i word ) hmm båda mina föräldrar har psoriasis och så har vi reumatism i släkten på mamma sida. Är ju inte särskilt gammal dock, 29 år. Kanske ska man försöka få en läkare att ta TNF då (om det inte går vägen nu) har förstått att det inte är så lätt dock... Låter däremot som man ska vara lite försiktig med korisonet. Kanske vågar mig på trombyl om ingen läkare vill hjälpa mig... Intressant det där med estrofem! Att östrogen inte var bra sa läkarn på ava, cellprov var dock längesen jag tog. kram och supertack!!
    Hihi spara i word?

Håller tummar för dig nu
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-10-08 10:53:25 följande:
    isisis: tycker du verkar kunna mycket det är bra med lite kunskap innan man hoppar på sina läkare rödluvan: hehe ja visst går det långsamt när man bara väntar!
    När testar ni??

Tyvärr är inte alla läkare så förtjusta i att man är insatt.
    Man får krusa lite och pejla läget och ta det lite försiktigt så de inte blir förnärmade
  • kramiiis

isisisis: jag är så glömsk av mig och orkar inte leta i trådarna (igen) när jag vill få reda på saker, så jag sparar ner inlägget istället för det var en väldans bra sammanfattning . Lat? glömsk? jag?

tack

ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • kramiiis
    isisisis skrev 2009-10-08 10:58:07 följande:
    När testar ni?? Tyvärr är inte alla läkare så förtjusta i att man är insatt.Man får krusa lite och pejla läget och ta det lite försiktigt så de inte blir förnärmade
    hehe jo, jag vet... Men mina läkare är vana med mig nu är forskarstudent så läser runt en del och frågar och de har förstått det

är ju bara på RD7 vill testa NU! men får nog glatt vänta till nästa torsdag ändå.
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-10-08 11:01:02 följande:
    hehe jo, jag vet... Men mina läkare är vana med mig nu är forskarstudent så läser runt en del och frågar och de har förstått det är ju bara på RD7 vill testa NU! men får nog glatt vänta till nästa torsdag ändå.
    Haha! Det var ju praktiskt
    Då är det ju lite legitimt

Jag brukar oftast "ha en känsla" i kombination med lite gravkänningar.
    Man känner nästan på sig (inte alltid dock) att det fungerat.

Du verkar ha den optimismen?
  • kramiiis
    isisisis skrev 2009-10-08 11:05:37 följande:
    Haha! Det var ju praktiskt Då är det ju lite legitimt Jag brukar oftast "ha en känsla" i kombination med lite gravkänningar.Man känner nästan på sig (inte alltid dock) att det fungerat.Du verkar ha den optimismen?
    jupps! Har lagt upp egna förslag på hur jag skulle köra mina 3 sista ivf:er, inte för att det gick vägen, men jag har iaf provat olika metoder/preparat varje gång till skillnad från många andra...

däremot känner jag mig ju inte så hemma på ÄD så där sa jag ingenting

Jo jag har nån sorts känning att det har fungerat, men jag vågar inte tro helt på det riktigt än. Men ngt är annorlunda denna gång
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-10-08 11:12:37 följande:
    jupps! Har lagt upp egna förslag på hur jag skulle köra mina 3 sista ivf:er, inte för att det gick vägen, men jag har iaf provat olika metoder/preparat varje gång till skillnad från många andra... däremot känner jag mig ju inte så hemma på ÄD så där sa jag ingenting Jo jag har nån sorts känning att det har fungerat, men jag vågar inte tro helt på det riktigt än. Men ngt är annorlunda denna gång
    Nä,man törs ju inte riktigt det
    Håller tummarna ordentligt iaf
  • kramiiis
    isisisis skrev 2009-10-08 11:15:52 följande:
    Nä,man törs ju inte riktigt det Håller tummarna ordentligt iaf
    hihi tack
  • esther123

Hej alla: jag är på väg att välja klinik. Ni känner igen frågan. Jag har läst massor här på FL och gjort en lång lista på kliniker. Är nu nere på två att välja mellan. AVA och EGV i Riga. AVA verkar ju vara superproffs. Har däremot läst här på FL att det var lite rörigt efter att Dr Oleg slutade. Jag har pratat på tel med dr Maris och han lät bra på tel. Men om det är någon av er som har varit där nyligen får ni gärna berätta om erat intryck. Ser även att Sleeping beauty hade åsikter tidigare om att ordinationen inte var helt, helt tydlig. Men de har kanske blivit bättre igen. vad säger ni?

• isisisis
    esther123 skrev 2009-10-08 11:45:01 följande:
    Hej alla: jag är på väg att välja klinik. Ni känner igen frågan. Jag har läst massor här på FL och gjort en lång lista på kliniker. Är nu nere på två att välja mellan. AVA och EGV i Riga. AVA verkar ju vara superproffs. Har däremot läst här på FL att det var lite rörigt efter att Dr Oleg slutade. Jag har pratat på tel med dr Maris och han lät bra på tel. Men om det är någon av er som har varit där nyligen får ni gärna berätta om erat intryck. Ser även att Sleeping beauty hade åsikter tidigare om att ordinationen inte var helt, helt tydlig. Men de har kanske blivit bättre igen. vad säger ni?
    Hej Esther.Vilka kliniker har du sållat bort från din långa lista och varför?
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa