• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • plupp06
    Bettina skrev 2009-10-07 18:05:20 följande:
    Dexona
    Prednisolone 5mg
    Nyfiken, vet inte om du kan svara men ska du ta både dexamethason och prednisolon?
  • Rödhåriga tjejen

Merlot: Vilken dag! Fast jag fick mig ett gott skratt. Du är ju helt underbar! Lycka till imorgon med att pricka stickan och med resultatet.

• mytrouble

Bettina: Roligt att ni är på gång nu! Den donatorn skulle ha passat mig också {#lang_emotions_dreamer} Var ont om grönögda när jag skulle välja.

Merlot: {#lang_emotions_laughing} Jösses. Snacka om tankspridd! Att inte märka att man är utan BH förrän på jobbet?! Vad blir nästa? Att glömma trosorna?! {#lang_emotions_laughing} Ha ha. Håller med Isis - tur för dig att denna dag snart är slut. Håller tummarna för imorgon!

Väntar tvillingar, vecka 25+2
  • Annikamarie

Hej på er alla tjejer!
    Lycka till med ruvning.
    Plus er som är på gång.
    Ja nu snart ska jag sätta i gång igen med de sista 2 fryst embryon, troligen blir det mitten av november.
    'Jag har tagit upp några frågor till Åbo ava om immunlogiska fraktorer och andra mediciner.Jag fick svar att de inte har stort kunskap om immunlogiska m.m.
    Riga har större kunskap .
    Men de har 50% gravidfrekenser på ET, 29% på FET.

Kanske tar jag Riga nästa gång.Men just nu är jag vädligt osäkert om jag ska våga satsa några gånger.Om det misslyckas igen och igen.Tufft precis som ni andra här inne.

• Bettina
    plupp06 skrev 2009-10-07 19:54:02 följande:
    Nyfiken, vet inte om du kan svara men ska du ta både dexamethason och prednisolon?
    Estra, jag vet faktiskt inte. Kliniken skrev ju:
    Dexona - 1 tablet per day, usually in evening, 2-3 days+ 2 weeks, if pregnant - 7-8 weeks and may be more;
    Prednisolone 5mg one time per day

Har ingen aning vad dessa mediciner är till för.
    Någon som vet?
  • plupp06

Bettina: Båda är kortisonpreparat, man tar oftast dessa för att dämpa immunförsvaret en aning, det anses öka chansen för infästning. I Sverige används preparaten av ett mycket fåtal läkare, men utomlands är det vanligare.

• mytrouble

Annikamarie: Hej! Det var ett tag sen. Hoppas det går bra för dig den här gången med frysisarna {#lang_emotions_smile}

Väntar tvillingar, vecka 25+2
  • Kikki70
    silverhästen skrev 2009-10-07 09:43:43 följande:
    Hej Härligt att det finns så många att dela den här speciella upplevelsen med. Blev dock lite orolig( nojjig som man är!) efter att ha läst en del inlägg. Jag gjorde ÄD i Åbo och har inte fått med mig någon medicin med mig hem om jag skulle få en blödning? Hur har ni andra valt ställe som ni gjort ÄD på och vad har ni fått för info vid ev graviditet? risk för missfall etc? Är i v.5 nu och går och väntar på att få göra UL om två v för att se graviditeten. Är mycket NERVÖS att något ska hända och att graviditeten ej ska gå vägen.
    Hejsani issio1 - jag fick inte heller med mig extra medicin från Åbo någon av gångerna och trots blödningar i alla graviditeterna har det gått vägen. Vad jag förstår så är blödningar, både tidigt och sent i graviditeten, vanligare vid ÄD-graviditeter än vid "vanliga" graviditeter.

Är det någon mer än jag som ska gå på tillväxt UL p.g.a. att det är en ÄD-graviditet?! Detta enligt PM för ÄD som gäller här på SU Göteborg.

Lycka till med din graviditet.
  • mytrouble

Kikki: Enligt vårdprogrammet från SÖS, Stockholm, skulle man göra TUL ca v 32 av den anledningen. Inte för att jag fattar varför det skulle vara ökad risk. Nu ska jag göra UL då iallafall pga tvillingarna {#lang_emotions_smile}

Väntar tvillingar, vecka 25+3
  • Makima46

Hej alla!

Ville bara ge ett tips om någon av er är "kaffekärringar" precis som jag, att jag hittat ett afrikanskt te som heter Rooibos och som är koffeinfritt.

Finns i många goda smaker. Min favorit är infusion och görs av Lipton.

I afrika så dricker de gravida och ammande teet för att stimulera bröstmjölksproduktionen.

Är även stimulerande för matsmältningen och motverkar stress.

Makima

Ruvare. Tänk om min enda önskan kunde slå in
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa