Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
ÄD humor. Finns den?
Min man har den humorn som är typisk för engelsmän. Så även i äggdonationsprocessen. Och det skadar ju aldrig med lite skratt mellan allt det här. Sä här kommer några av våra klassiker.
När jag kom hem med mitt arsenal av piller som jag ska ta framöver sa han "If I shake you, you'll rattle"
När jag uttryckte min oro för att glömma att ta något av pillerna, sa han "You know it's time for more pills when you stop rattling". Bra tips, älskling. Tack.
Han ser verkligen fram emot sin "one-night stand" med den lettiska tjej som donerar sina ägg till oss. Han hoppas hon är sexig. Jag tror inte han riktigt har fattat det där med att han ska leverera i en liten burk...
I samband med alla mediciner och hormoner som nu cirkulerar i kroppen var jag rädd för biverkningar, humörsvängningar, depression... som tur är har jag inte märkt av något. Min man har däremot flyttat ut.
En kväll över middagen berättade jag om att det är lite kul med Familjeliv forumet, för där får man glada tillrop och gratulationer när man berättar att t.ex. slemhinnan är fin och tjock. Vem annars om inte ni som är i samma sits kan uppskatta gkädjen med att ha en fin och tjock slemhinna. Han tyckte också det var mycket kul och ville gärna höra mer om slemhinnan till efterrätten. Och sedan kan vi ju fira med ett lördagsnyp och viska sexiga ord som endomitrium, follicles, embryo transfer till varandra...
Har ni något skoj om ÄD?
Hej allihopa!
Här är en till som försöker att bli gravid - har precis varit i Riga och ruvar på två fina ägg.
Jag undrar lite hur ni har löst det med mediciner - har alla köpt utomlands eller har ni lyckats hitta en läkare här hemma?
Särskilt nyfiken är jag om någon hittat en läkare i Göteborgstrakten som skrivit ut - med eller utan förmån. Om nån har ett läkartips kan ni väl inboxa mig?
Lycka till allihopa!
merlot: Jag fick mig några goda skratt av dina historier! Har inga egna att bidra med än i alla fall. Jag får väl testa att viska follikel till min man ikväll.
Det är bra att kunna skratta åt eländet.
Har precis kommit hem från Lissabon och ser att det varit en hel del aktivitet härinne under frånvaron. Har inte hunnit läsa ikapp men önskar grattis till er som fått positiva besked, sänder tröstkramar till er som fått tråkiga besked eller bara behöver en tröstkram och välkommen till ni som är nya!
Nu är vi formellt igång äntligen. Träffade Dr. Tuna, en oerhört (iaf till synes) professionell och trevlig gynekolog, som gav en ordentlig genomgång av hela processen. Vi var där i ungefär en timme och nu är det bara att vänta på att de hör av sig så snart en donator finns tillgänglig. Det känns skönt att de tittar på donatorer hos alla AVA-kliniker och inte bara i Portugal, så förhoppningsvis finns det en tillgänglig snart. Eftersom jag till utseende är väldigt lik portugisiskorna så blir det dock mest sannolikt i Lissabon som vi kommer få en donator.
Någon som vet ungefär hur länge man får vänta på donator?