• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Rödhåriga tjejen
    Caribe skrev 2009-09-18 08:56:53 följande:
    ...
    Jag får fundera på det där med vaccinet det blir ju troligtvis mitt under mina FET planer...
    Hej, Caribe! Jag skulle inte ta vaccinet just när du gör FET. Själv går jag på allergivaccinationsbehandling och jag har tid för en spruta veckan efter mitt preliminära ET-datum. Jag kollade med min allergiläkare och hon tyckte inte jag skulle ta den sprutan så nära inpå ET, utan att jag skulle vänta några veckor.
  • Bette
    Gottisen skrev 2009-09-18 20:51:16 följande:
    Nioli Vad kul, nu får vi hålla alla tummar och tår. Bette Bebben ville nog vara med på gympan : ) Jag blöder och har spottings om vartannat. Fick svar idag på onsdagens blodprov (då RD 21). Hcg var drygt 7700 och progesteronet 20. Hoppas bara att inget tråkigt hänt efter det med tanke på blödningarna. Jag sa till min gynläkare idag att ingen ville ta emot mig för ul, då gav de mig en tid direkt på måndag morgon. Nu känner jag mig lugnare.
    Du har välidgt högt hcg, kan vara så att den ena av de två ger upp tidigt. Du väntar definitivt barn det är inget snack om saken. Fortsätt att ta extra vaggisar, jag tog många extra vaggisar när jag hade mina spottings. Det ska bli bebbe 2010 för dig.

Kramar

Bette
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-18 23:10:23 följande:
    Hej, Caribe! Jag skulle inte ta vaccinet just när du gör FET. Själv går jag på allergivaccinationsbehandling och jag har tid för en spruta veckan efter mitt preliminära ET-datum. Jag kollade med min allergiläkare och hon tyckte inte jag skulle ta den sprutan så nära inpå ET, utan att jag skulle vänta några veckor.
    Jag skulle nog inte ta det heller under en behandling, med tanke på att kroppen skall fokusera på de små embryona.

Bette
  • Mirva
    mytrouble skrev 2009-09-18 20:02:43 följande:
    Nioli: Grattis och ruva lugnt nu! Mirva: Hej! Kul att se dig i tråden igen - det var längesen
    Hej Mytrouble! Tackar Ja, det var ett tag sedan, tittade in för att se att det går framåt här för trådens gäster, och det gör det ju. Hoppas att allt är bra med dig
  • Gottisen
    Bette skrev 2009-09-18 23:18:10 följande:
    Du har välidgt högt hcg, kan vara så att den ena av de två ger upp tidigt. Du väntar definitivt barn det är inget snack om saken. Fortsätt att ta extra vaggisar, jag tog många extra vaggisar när jag hade mina spottings. Det ska bli bebbe 2010 för dig.KramarBette
    Hoppas verkligen du har rätt. Hur många vaggisar tog du varje dag när du blödde?
  • isisisis
    Gottisen skrev 2009-09-19 09:49:22 följande:
    Hoppas verkligen du har rätt. Hur många vaggisar tog du varje dag när du blödde?
    Jag blödde också mina första 3 veckor.
    hade hcg på 10000 på RD 17.
    Jag tog 4 vagitorer varje dag,och vilade i soffan jättemycket.
    Inga långpromenader eller långa shoppingturer
    Lycka till!
  • mytrouble

Mirva: Jo, det är bra - peppar, peppar {#lang_emotions_smile} Hur är det med dig och din lilla tjej? Tänker du göra några fler behandlingar? {#lang_emotions_dreamer} Kram

• Bette
    Gottisen skrev 2009-09-19 09:49:22 följande:
    Jag tog ca 4-5 det berodde på, jag hade mycket ont i magen de första dagarna också samt att jag var i Spanien på semester, men jag garderade mig med många vaggisar så jag kunde ta extra om det behövdes.

Bette
  • Makima46

Lycka till Nioli!{#lang_emotions_sunny}

Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Mirva
    mytrouble skrev 2009-09-19 11:08:05 följande:
    Mirva: Jo, det är bra - peppar, peppar Hur är det med dig och din lilla tjej? Tänker du göra några fler behandlingar? Kram
    Mytrouble, vad skönt att höra! Jo, det är bara fint med oss, lillgumman springer omkring och är fullt sysselsatt dagarna i ända.
    Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa