• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • supertrouper

gottisen: Nämen vad jobbigt! Håller tummarna stenhårt för att den andra lilla pricken ska klara sig! Massor av tröst- och styrkekramar!

• Makima46
    isisisis skrev 2009-09-21 17:46:31 följande:
    Fick du ändra datumet Makima?Det var ju toppen!
    Ja, det var skönt att bara kunna flytta fram allt en vecka.
    Har ju nu börjat med Progynon. Och om VUL den 2 okt är ok så är prel. datum för FET 6 okt.{#lang_emotions_cheers}
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-09-21 18:04:56 följande:
    Ja, det var skönt att bara kunna flytta fram allt en vecka. Har ju nu börjat med Progynon. Och om VUL den 2 okt är ok så är prel. datum för FET 6 okt.
    Vad bra Ibland är de ju hopplösa att ändra nånting.
    Inte så långt kvar då!
  • saknarknytte
    Bette skrev 2009-09-21 15:44:38 följande:
    Jag kan rekommendera Prima Liv mödravård när man gjort ÄD, de är mycket bra och de vet vad de gör. Inskrivningssamtalet varade i en timme tror jag. Jag har fått alla ultraljud som skall göras osv. De är superbra.Bette
    Bette, Tack för tipset! Fantastiskt att de gör sådant gediget bakgrundsarbete. Låter mycket lovande. Satte du in 1 el. 2 ägg?

Gottisen, Hoppas innerligt att det går bra för er.
  • sanndy

Gottisen: Tänker på dig och hoppas så att allt går vägen med det lilla hjärtat! Andra har klarat det - det gör ni också!

Tack för tipset om Prima Liv, Bette. Undra om det tar emot 40+ också.

Min klinik har hjälpt mig med alla prover, ultra och mediciner hittills (de har verkligen varit underbara) men nu när graviditet är konstaterad vill de inte göra mer provtagningar eller annat utan hänvisar till MVC. Recept skiver de ut även i fortsättningen och det är jag väldigt tacksam för. Om jag inte får fatt på någon annan klinik här i Sverige får jag antingen chansa med nedtrappningen (både Progynon och senare även Progesteronet) eller försöka att få komma tillbaks till EGV för provtagning och konsultation. Om det av någon anledning blir en andra gång kommer jag i förväg att försäkra mig om att jag kan få all den hjälp jag behöver. Vad jobbigt sådant här blir mitt i allt annat man har att oroa sig för.

Har fått en liten, liten blödning igen i eftermiddag och ökat upp dosen med Progesteron 400 mg till (nu 4 vaggisar) och hoppas att det går vägen- tack för tipset! Är i vecka 9 (eller 8 pga att knytet är 1 vecka för litet). Kommer att ringa MVC nu för att få en tid för inskrivning och få kontroller planerade.

Merlot: Gillar din humor - precis vad som behövdes!

• actionvera

Gottisen: Håller tummarna för att hjärtat skall fortsätta ticka på det ena embryot. Förstår att du är orolig. Har själv varit i samma sits.

KRAMAR

• Hinos

Jag fick en nedtrappningsplan som varar en hel månad. Först trappade jag ner östrogenet då i lördags tog jag sista och nu trappar jag ner progesteronet och sist koritsonet.
    Hade en skön helg i stugan men ligger nu i sängen igen... undra när det ska bli bättre!!
    Här växlar det verkligen från sorg till glädje hela tiden... hoppas så att det ska gå bra för alla!!

• Bette
    sanndy skrev 2009-09-21 19:59:35 följande:
    Gottisen: Tänker på dig och hoppas så att allt går vägen med det lilla hjärtat! Andra har klarat det - det gör ni också! Tack för tipset om Prima Liv, Bette. Undra om det tar emot 40+ också. Min klinik har hjälpt mig med alla prover, ultra och mediciner hittills (de har verkligen varit underbara) men nu när graviditet är konstaterad vill de inte göra mer provtagningar eller annat utan hänvisar till MVC. Recept skiver de ut även i fortsättningen och det är jag väldigt tacksam för. Om jag inte får fatt på någon annan klinik här i Sverige får jag antingen chansa med nedtrappningen (både Progynon och senare även Progesteronet) eller försöka att få komma tillbaks till EGV för provtagning och konsultation. Om det av någon anledning blir en andra gång kommer jag i förväg att försäkra mig om att jag kan få all den hjälp jag behöver. Vad jobbigt sådant här blir mitt i allt annat man har att oroa sig för. Har fått en liten, liten blödning igen i eftermiddag och ökat upp dosen med Progesteron 400 mg till (nu 4 vaggisar) och hoppas att det går vägen- tack för tipset! Är i vecka 9 (eller 8 pga att knytet är 1 vecka för litet). Kommer att ringa MVC nu för att få en tid för inskrivning och få kontroller planerade. Merlot: Gillar din humor - precis vad som behövdes!
    EGV kan väl maila nedtrappningsplanen till er så att ni vet hur ni ska trappa ned medicinerna. Det är väl så de brukar göra antar jag, så gjorde de åt oss alltså jag fick mail om nedtrappningsplan av koordinatorn på AVA kliniken i Riga.

Bette
  • Bette
    sanndy skrev 2009-09-21 19:59:35 följande:
    Gottisen: Tänker på dig och hoppas så att allt går vägen med det lilla hjärtat! Andra har klarat det - det gör ni också! Tack för tipset om Prima Liv, Bette. Undra om det tar emot 40+ också. Min klinik har hjälpt mig med alla prover, ultra och mediciner hittills (de har verkligen varit underbara) men nu när graviditet är konstaterad vill de inte göra mer provtagningar eller annat utan hänvisar till MVC. Recept skiver de ut även i fortsättningen och det är jag väldigt tacksam för. Om jag inte får fatt på någon annan klinik här i Sverige får jag antingen chansa med nedtrappningen (både Progynon och senare även Progesteronet) eller försöka att få komma tillbaks till EGV för provtagning och konsultation. Om det av någon anledning blir en andra gång kommer jag i förväg att försäkra mig om att jag kan få all den hjälp jag behöver. Vad jobbigt sådant här blir mitt i allt annat man har att oroa sig för. Har fått en liten, liten blödning igen i eftermiddag och ökat upp dosen med Progesteron 400 mg till (nu 4 vaggisar) och hoppas att det går vägen- tack för tipset! Är i vecka 9 (eller 8 pga att knytet är 1 vecka för litet). Kommer att ringa MVC nu för att få en tid för inskrivning och få kontroller planerade. Merlot: Gillar din humor - precis vad som behövdes!
    Hoppas att allt går bra och att den lilla klarar sig.

Bette
  • kramiiis

caribe: tack det gick bra, slemhinnan var 10mm och inga cystor. Däremot så hade de inge mer info från åbo hon skulle på kontroll på fredag. Suck mer väntan med ångest. gaaaaah.
    Men ET är planerat till nästa vecka.

Men börjar bli orolig för flyg/båt om det går att få tag på biljetter på så kort tid? Hur har ni andra gjort? Jag frågade om hon kunde säga början eller slutet av veckan, men inte.

gottisen: kramar om!

ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa