Har du fördomar mot unga föräldrar?
Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?
Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?
Säger det inte sig självt att ett barn inte är lämplig förälder??
anna apelsin skrev 2009-08-30 22:45:40 följande:
jag hade precis fyllt 17 när jag fick mitt första barn nu är jag 20 ok väntar mitt 3dje skulle inte vilja vara ett ända år äldre än va jag är idag.
ok tykker då absolut ATt jag är lämplig som förälder ok de har ja då varit ända sen mitt första barn kom upp på magen !!
Ja men jag tror nog att ALLA småtjejer som får barn känner att dom är mogna..
Zack o Bella skrev 2009-08-30 22:00:30 följande:
Och jag håller inte med dig alls!
Zack o Bella skrev 2009-08-31 08:29:51 följande:
Ja exakt.. Naivare är ett ganska bra ord.
Och idag är du 24. Det är också väldigt ungt!
okej .. men nu ha naturen gjort att man kan få barn så tidigt så då lä de väl vara någon mening me de åxå :)
Zack o Bella skrev 2009-08-31 08:33:12 följande:
Nja inte direkt då jag själv fick mitt första tre månader innan jag fyllde 17.
Däremot så vet jag nu att jag var inte redo för barn då och det var min pojkvän verkligen INTE heller . Jag tycker inte egenligen att man bör få barn innan man är myndig. Känns lite oklokt att bestämma över någon annans liv när man knappt bestämmer lagligt över sitt eget.
Finns många fördelar och nackdelar med både ung och äldre förälder.
Hade jag vetat vad jag vet idag hade jag INTE glömt den endaste lilla p-pillan som gjorde att C kom till.
Cs pappa är fortfarande inte ens ä närheten av "mogen" när det gäller att uppfostra och ta hand om sitt barn. Och då är han ändå 24. Så det är skillnad på män och kvinnor också.
Hmm vad rörigt det blev. hehe . Nej eller jo fördomar kanske lite grann frafmröallt om man är under 18 OCH det beror endast på att jag vet vad man får gå ingeom som omyndig förälder.