• anna apelsin

Har du fördomar mot unga föräldrar?

Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fördomar mot unga föräldrar?
  • Mittilvet

Unga föräldrar för mig är de som är upp till 25 ungefär och visst har jag säkert fördomar, ju yngre desto fler.

Detta delvis för att så många unga föräldrar, särskilt då kvinnor, hela tiden hävdar sig och vill tala om för hela världen att de verkligen ÄR mogna.

Är man mogen så behöver man inte få den bekräftelsen från andra anser jag så de fäller krokben på sig själva enligt min mening.

Alla är självklart olika individer men jag klumpar ihop folk för att underlätta för mig, är över trettio och har vart ute och rest 2 år, haft olika jobb och bott på olika ställen så jag har träffat, och kommer träffa, fler folk än jag individuell kan sitta och diskutera och med det kommer självklart fördomar som ofta bara är gemensamma kännetecken mer än fördomar.

• Phlippan87

Zack o Bella skrev 2009-08-14 11:19:40 följande:

Precis.. ca 20 minuter.. Men allt beror ju på vad man jämför med!
    så, man måste bo i centrum typ då??
    sambon är uppvuxen i täby, där är det ca 30 minuter in till centralen
    jag är uppvuxen på landet med 9 km till närmsta busshållplats
    så länge jag kan ta mig till jobbet på mindre än 1 timme har jag bra pendelavstånd (i dagsläget har jag 30 minuter enkel resa med bil till mitt jobb)
  • Me o Mike

Jag bor själv i täby! Åker dock aldrig kommunalt..
    Men jag väljer iaf hellre täby framför haninge!

Phlippan87 skrev 2009-08-14 12:01:26 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-08-14 11:19:40 följande:
    så, man måste bo i centrum typ då??sambon är uppvuxen i täby, där är det ca 30 minuter in till centralenjag är uppvuxen på landet med 9 km till närmsta busshållplatsså länge jag kan ta mig till jobbet på mindre än 1 timme har jag bra pendelavstånd (i dagsläget har jag 30 minuter enkel resa med bil till mitt jobb)
  • Phlippan87

Zack o Bella skrev 2009-08-14 12:05:15 följande:

Jag bor själv i täby! Åker dock aldrig kommunalt.. Men jag väljer iaf hellre täby framför haninge!
    smaken är som baken, och jag anser inte, det jag sett, att täby är så pass mycket trevligare än haninge att det väger upp hyresskillnaderna
  • Me o Mike

Skämtar du??
    Täby är ett av de bättre ställena i hela uppland..

Phlippan87 skrev 2009-08-14 12:30:25 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-08-14 12:05:15 följande:
    smaken är som baken, och jag anser inte, det jag sett, att täby är så pass mycket trevligare än haninge att det väger upp hyresskillnaderna
  • Sanningens väg
    PD77 skrev 2009-08-14 10:49:47 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-08-13 14:49:06 följande:
    Så du "erkänner" då att äldre har mer erfarenhet. Och att de i allmänhet har mer livserfarenhet eftersom de vet bättre vad ett felaktigt beteende är...?
    Vad är det jag ska erkänna?
    Jag har aldrig påstått att man bör uppmuntra unga att skaffa barn tidigt.
    Ja, jag anser och hoppas att en 30 åring har bättre förstånd än en 16 åring.
  • Sanningens väg

Zack o Bella skrev 2009-08-14 10:59:01 följande:

Jo det är långt! Och tyresö är ännu längre! Men det beror ju på från vart man mäter!! Sanningens väg skrev 2009-08-13 14:23:50 följande:
    Med buss 813 tar det väl en halvtimme in till t-centralen...
  • millipore

Zack o Bella skrev 2009-08-14 12:31:28 följande:

Skämtar du??Täby är ett av de bättre ställena i hela uppland..
    Självklart sett helt objektivt!
  • Sanningens väg

Fragile Flower skrev 2009-08-14 11:25:48 följande:

Vet man som 16åring inte om att alkohol skadar barnet så man inte vara mogen nog för att vara gravid.Jag var 16år när jag blev gravid, och jag var väl medveten om vad alkohol skadar. Så därför avstod jag. Och det går ju knappast att missa att man inte ska dricka under graviditeten med tanke på informationen på mödravården osv.Jag hade reagerat lika starkt vare sig den gravida kvinnan var 16 eller 40år gammal.
    Okej.
  • Me o Mike

Nää faktiskt inte!

Men jag vet inte.. Kanske det finns minde bra områden i täby me! Det är stort där!

millipore skrev 2009-08-14 13:19:58 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-08-14 12:31:28 följande:
    Självklart sett helt objektivt!
Svar på tråden Har du fördomar mot unga föräldrar?