• anna apelsin

Har du fördomar mot unga föräldrar?

Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fördomar mot unga föräldrar?
  • PetraD

nej, har absolut inga fördomar bara för att de är unga föräldrar

• PD77

Sanningens väg skrev 2009-08-14 13:17:32 följande:

Vad är det jag ska erkänna? Jag har aldrig påstått att man bör uppmuntra unga att skaffa barn tidigt. Ja, jag anser och hoppas att en 30 åring har bättre förstånd än en 16 åring.
    Men oj, förlåt, jag blandade ihop dig med en annan.
  • MinNatalie

Endel tror att ålder och livserfarenheter gör dom mognare och smartare än andra.
    Ingen kan vara mer eller mindre förberedd på att vara förälder förens man en gång varit det!

• hannahlilla
    MinNatalie skrev 2009-08-20 19:29:55 följande:
    Endel tror att ålder och livserfarenheter gör dom mognare och smartare än andra.Ingen kan vara mer eller mindre förberedd på att vara förälder förens man en gång varit det!
    För mig är det en självklarhet att ålder och livserfarenhet gör en mognare.
  • anna apelsin
    hannahlilla skrev 2009-08-22 13:12:55 följande:
    För mig är det en självklarhet att ålder och livserfarenhet gör en mognare.
    Nja, det beror väl på hur man levt? Livserfarenheten behöver inte vara positivt när det gäller att vara förälder. Mogen kanske man är, men för vad? Jag tror att det beror på vilket bagage man har, inte åldern..
  • Me o Mike

Att vara mogen ger en ett annat sätt att agera i vissa situationer.

anna apelsin skrev 2009-08-29 22:21:22 följande:

Nja, det beror väl på hur man levt? Livserfarenheten behöver inte vara positivt när det gäller att vara förälder. Mogen kanske man är, men för vad? Jag tror att det beror på vilket bagage man har, inte åldern..
  • Phlippan87
    Zack o Bella skrev 2009-08-30 19:08:08 följande:
    Att vara mogen ger en ett annat sätt att agera i vissa situationer. anna apelsin skrev 2009-08-29 22:21:22 följande:
    men det innebär inte automatiskt att man är mognare bara för att man är äldre
    Vår lill* älskling, BF 22/12 2009
  • Me o Mike

Finns säkert en del äldre som gör ogenomtänkta saker.

Phlippan87 skrev 2009-08-30 19:28:51 följande:
    men det innebär inte automatiskt att man är mognare bara för att man är äldre
  • anna apelsin
    Zack o Bella skrev 2009-08-30 19:08:08 följande:
    Att vara mogen ger en ett annat sätt att agera i vissa situationer. anna apelsin skrev 2009-08-29 22:21:22 följande:
    Jag anser att man inte automatiskt blir mognare bara för att man blir äldre.
    Det finns många vuxna/gamla människor som definitivt inte är lämpliga som föräldrar, samtidigt som det finns unga som kan vara jättebra föräldrar.
    Jag anser att det beror på vad man bär med sig i livet, vilken uppväxt man haft, vilka föräldrar man har, vilka värderingar, vilka vänner man har osv.
Svar på tråden Har du fördomar mot unga föräldrar?