Har du fördomar mot unga föräldrar?
Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?
Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?
Inte mot unga föräldrar i sig men deras prioriteringar har jag fördomar om. Är det inte bättre med, utbilning, inkomst, bostad innan man planerar barn? Så tänker jag =) =) Men jag tror absolut att en ung kan vara bra förälder.
Nu kör jag lite dubelmoral eftersom jag kommer skaffa min utbildning samtidigt som jag är gravid och får barn men det var lite oplanerat med bebis .
531 är inte avsedd för denna tråd...
Det finns inget annat ställe än på FL (och främst i liknande trådar) som mina fördomar blir bekräftade.
Läste en tråd tidigt i morse där en 17-åring med bebis i magen tyckte på fullt allvar att människor är uppdelade i raser. Det är tragiskt att unga föräldrar som inte är färdigutvecklade eller (uppenbarligen) färdigutbildade ska uppfostra barn.
Dock, på min arbetsplats finns det föräldrar som fått barn som tonåringar, de är numera vuxna och de är långt från mina fördomar. Så det finns självklart undantag.
till er som frågar om VART i sthlm vi tittat på lägenheter, läs mitt inlägg igen..
och enligt stockholms bostadskö's egen statistik förmedlas de flesta lägenheterna till de som stått mellan 2 och 5 år i kön... finns en hel del fina lägenheter i kista, skärholmen och många andra platser också där kötiderna inte alls är megalånga...
eller så får ni flytta hit, här har vi för tillfället 4 lediga lägenheter i ett hyreshus med sammanlagt 12 lägenheter.. och standarden är kanon så..
Det spelar ju ingen roll om du minns hur det var att vara tonåring. DIN tonåring kommer tycka du är torr och tråkig och fattar ju ingentiiiing... precis som alla andra tonåringar.
Newsflash: Man blir inte lobotomerad när man fyller 30. Jag minns det mesta, en del som jag gärna hade glömt också från min tonårstid.
Hmm ok. Ja i dessa områden förstår jag att kötiden är kort...
Jag är nog ganska fördomsfull vad gäller unga föräldrar, trots att jag nog skulle klassas som ung förälder själv! (Är 20 år)
Mina fördomar gäller dock inte ekonomi eller utbildning, själv tycker jag det är en utmärkt tid att skaffa barn då man studerar eftersom man ofta har mer tid över än en som arbetar. Den ekonomiska biten handlar om planering och prioriteringar.
Både jag och min sambo studerar, har lägenhet i stockholms innerstad, har två hundar och en son, vi klarar oss jättebra på csn-lån och föräldrapenning! (Jag studerar på distans, så jag får FP+studiemedel.)
Mina fördommar bygger främst på de unga föräldrar jag känner till i min omgivning, som skaffar barn med fel personer, fortsätter festa mycket, inte sätter barnen i första hand, är ansvarslössa m.m..