Har du fördomar mot unga föräldrar?
Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?
Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?
man ser ju massa ungdomar som bara kastar sig in på olika utbildningar. mest för att dom känner sig stressade över vad dom ska bli eller får lite ångest när livet inte längre handlar om att stiga upp klockan åtta på morgonen och gå till skolan.
dom flesta som bara hoppar in på olika utbildningar hoppar också av efter något år då dom inser att dom inte orkar/vill fortsätta utbildningen eftersom det längre inte intresserar dom. Eller att dom efter flera år kommer på att dom inte vill jobba med det längre och skaffar sig ytterliggare en utbildning. detta gör ju att det blir massa studielån som kommer vara med i flera år.
jag förstår inte varför man MÅSTE stressa genom en utbildning så att det ska var okej för folk att skaffa barn. Duger inte ICA sålänge? vad som helst där man tjänar pengar och har en ekonomi borde duga.
utbildning kan man alltid skaffa(om viljan finns). med eller utan barn.
Dock ska man ha ekonomi när man planerar barn. men som sagt, det kan du få vare sig du jobbar som kassörska, städtant eller civilingenjör.
Jag är en ung mamma.
Blev gravid som 17 år och födde en dotter vid 18 års ålder.
Det är en sak som måånga missar.
MAMMA ÄR INGEN ÅLDER
UTAN NÅGOT MAN ÄR!!!!!!
Vem säger att en mamma som är 30 år, är en bättre mamma än mig eller alla andra unga föräldrar?
Mycket har med ekonomi att göra, men vem säger att man inte klarar av ett barn bara för att man är ung utan jobb?
Det finns så mycket hjälp att få och många bor fortfarande hemma, dock inte jag.
Bor i eget tillsammans med dottern och hennes pappa (poojkvännen) och vi klarar oss, det gör vi.
Vi är inte sämre föräldrar än någon annan bara för att vi är unga.
Det är som att säga att äldre föräldrar är sämre för att dom inte orkar mer eller för att dom är för gammla för barn.
Nej, jag ser en mamma som en vanlig mamma och en pappa som en vanlig pappa oavsett åldern och det BORDE NI MED GÖRA!
SKÄMS PÅ ALLT ANNAT!
oj var visst inloggad på killens sida, aja det är i alla fall hans flickvän som skriver, så ni behöver inte vara oroliga för något annat här.
Men livserfarenhet är väl ändå nåt som underlättar i de flesta situationer....och sånt har man ju faktiskt mer av i 30 års åldern än vid 18 eller hur.
Fast 3 år i sthlms bostadskö är inget alls.. Vart fanns dessa lägenheter??
"Mycket har med ekonomi att göra, men vem säger att man inte klarar av ett barn bara för att man är ung utan jobb?"
Med statens hjälp ja, men är det något att förspråka? Nej. Att planera barn när man inte har ett fast jobb är oansvarigt, speciellt när man som ung har tid på sig att skaffa barn lite senare. Och "lite senare" behöver inte betyda i sena 30 års åldern. Det finns dock ett annat scenario - att man har råkat bli gravid trots preventivmedel och bara tanken på abort är fruktansvärd . Då kan jag förstå att det inte finns något annat alternativ än att leva på socialbidrag kombinerat med föräldrapenning. Därefter får man ta sig i kragen och göra det bästa av situationen - söka jobb eller studera. Skulle det trots alla odds inte ge någon försörjning, ja då finns tack och lov ett trygghetssystem som gör att man inte hamnar på gatan.