• anna apelsin

Har du fördomar mot unga föräldrar?

Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fördomar mot unga föräldrar?
  • Sanningens väg

Suck, varför blir det dubbla inlägg hela tiden.

• millipore
    Darla skrev 2009-08-13 11:59:32 följande:
    Exakt det som jag har försökt få fram här med en sovande bebis på armen och skrivandes med en hand Du summerade ihop det perfekt.
  • Vanilj L
    Syrenia skrev 2009-08-13 14:04:51 följande:
    Haha.. ofta är det första jag får höra när jag träffar nya mammor eller andra som jag träffar när jag har med mig barnet att jag är ju en så UNG förälder, men hallå... jag är 30 år! Var 28 när jag fick honom.Jag visar fortfarande leg på Systemet och när jag köper cigaretter, och har mött på fördomar från både förskolepersonal och andra mammor bara för att jag ser yngre ut. Korkad är jag inte heller, vilket många verkar anta.Sedan brukar de bli ganska paffa när de förstår att de gjort bort sig rejält. Mest fördonmar tycker jag det verkar vara mot att jag är högutbildad, att jag har ett spännande liv, att jag fortfarande går ut ibland, går på konserter och köper snygga kläder till mig själv. Att jag hade en lätt förlossning och inte gick upp i vikt efteråt utan gick ut från BB i storlek 34-36 var inte heller poppis. Ja, det blev lite flummigt, men så verkar det tycker jag.Det är ju larvig att försöka se yngre ut än vad man är, men man måste väl inte deka ned sig heller?Jag blir förskräckt när jag ser mina gamla klasskompisar som nu är 30 år gå runt i tantkläder eller mjukiskläder, med håret i en tofs, feta och med ett missnöjt uttryck i ansiktet. Varför skulle de vara mognare än vad jag är?Tror fördomarna mot unga mammor egentligen bara är avundsjuka.
    Vad bra skrivet.
  • 060102 Ronja

nja beror på hur ung personen är och hur personen betersig tillsammans med sitt barn.
    men annars har jag nog endån inga fördomar för jag hoppas de som är aldeles för unga som 14/15 få stöd och lite hjälp, då borde de inte va några problem .

• PD77

Sanningens väg skrev 2009-08-13 14:49:06 följande:

Jag anser att det är värre i och med att hon är äldre och bör då ha insett att det är ett felaktigt beteende. En 16 åring har jag lite mer "förståelse" för. Hon kanske inte förstår bättre eftersom hon är så ung. Vill understryka att det forfarande är lika fel och skadar barnet lika mycket.
    Så du "erkänner" då att äldre har mer erfarenhet. Och att de i allmänhet har mer livserfarenhet eftersom de vet bättre vad ett felaktigt beteende är...?
  • SweetStarAngel

Ja men jag försöker se förbi fördomarna.

Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt!!
  • Me o Mike

Jo det är långt! Och tyresö är ännu längre!

Men det beror ju på från vart man mäter!!

Sanningens väg skrev 2009-08-13 14:23:50 följande:

Zack o Bella skrev 2009-08-13 11:14:50 följande:
    Haninge är inte alls långt bort.Tyresö är också ett fint ställe.
  • Phlippan87

Zack o Bella skrev 2009-08-14 10:59:01 följande:

Jo det är långt! Och tyresö är ännu längre! Men det beror ju på från vart man mäter!!
    när vi tittar efterlägenhet är det pendelavstånd till centrum vi tittar på, och pendeltåg till centralen från haninge tar inte särskilt lång tid... tar inte mycket längre tid än att åka buss härifrån till närmsta större stad (ca 20 minuter)
  • Me o Mike

Precis.. ca 20 minuter.. Men allt beror ju på vad man jämför med!

Phlippan87 skrev 2009-08-14 11:14:59 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-08-14 10:59:01 följande:
    när vi tittar efterlägenhet är det pendelavstånd till centrum vi tittar på, och pendeltåg till centralen från haninge tar inte särskilt lång tid... tar inte mycket längre tid än att åka buss härifrån till närmsta större stad (ca 20 minuter)
  • Ruggugglan
    Sanningens väg skrev 2009-08-13 14:49:08 följande:
    Jag anser att det är värre i och med att hon är äldre och bör då ha insett att det är ett felaktigt beteende. En 16 åring har jag lite mer "förståelse" för. Hon kanske inte förstår bättre eftersom hon är så ung. Vill understryka att det forfarande är lika fel och skadar barnet lika mycket.
    Vet man som 16åring inte om att alkohol skadar barnet så man inte vara mogen nog för att vara gravid.

Jag var 16år när jag blev gravid, och jag var väl medveten om vad alkohol skadar. Så därför avstod jag. Och det går ju knappast att missa att man inte ska dricka under graviditeten med tanke på informationen på mödravården osv.

Jag hade reagerat lika starkt vare sig den gravida kvinnan var 16 eller 40år gammal.
    BF 19 januari.
Svar på tråden Har du fördomar mot unga föräldrar?