Har du fördomar mot unga föräldrar?
Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?
Fördomar finns överallt, men hur har du det när det gäller unga föräldrar?
Zack o Bella skrev 2009-08-13 10:51:49 följande:
Och om du inte skaffar barn när du är 5 år så kommer det inte hjälpa ett skit när du sitter där med obstinata tonårsbarn med en HELT annan vilja och spunk än du.
Det mest patetiska som finns i mina ögon är föräldrar som inbillar sig att de VET hur deras tonåringar har det och tänker...
De flesta tonåringar sliter ihjäl sig för at vara anti sina föräldrar ändå. Det är det som ÄR att vara tonåring. Man anser sig vara världsvan och mentalt peakar vid 15... Då kan du ta din erfarenhet från din tonårstid 15-20 år bort och stoppa i lämplig anatomisk öppning.
Mjo Haninge kan man hitta något som är ok.. Men det är LÅÅÅNGT bort!
Även blackeberg har en del OK områden faktiskt..
Rinkeby är ju ett NO NO!!
Zack o Bella skrev 2009-08-13 10:51:49 följande:
alltså kan ni sluta upp att snacka om vart man ska bo isthlm och var man inte bör bo. det har väl ingenting med tråden att göra???
det spelar väl ingen roll om man bor i rinkeby eller i sthlms innerstad. bara man är en bra förälder.
Jag har bara en sak att tillägga i den här helt utflippade OT diskussionen, och det är Kom igen när ni är 30 så tar vi en diskussion då om hur det är att vara förälder och om hur mycket man minns och hur relevant det är samt hur mycket lika eller olika tonåringar är nu som då. Jag har varit 18, 20, 30 och vet hur det är så jag kan jämföra. Allt annat är antaganden från yngres sida. Saker förändras inte så mycket som man gärna tror när man är yngre, och man är inte lastgammal tant som inte minns någont, men det trodde jag med i min naivitet så det är inget fel med att tro det. Men den som lever lär.
Amen!!