• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • BettanB

Hej, alla.

Ninni: jag beslöt att räkna blödningen som mens trots att den var så liten, så nu tempar jag och har koll istället.

Pillan: Är ni väldigt upptagna med annat eller?

icka: Låter som en smart plan.

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo
    Ni får det att framstå som att vi är kaniner, men vi detta laget är man väll egentligen det ett par dagar varje månad

icka: Efter att ha kvidit i ca 10 minuter innan så lyckades sambon ta sprutan på mig Jag kan INTE se när nålen går in i huden. Allt annat kan jag klara av galant. Och sambon lyckades göra det helt smärtfritt
    (ankan är en ugly duckling som man kan få i spelet 'Farmville' på FaceBook )

Bettan: Vi har varit såååå upptagna hela helgen, men nu är butiken stängd så nu räcker det

Ninni: Jodå, jag tror det går bra här Nu antar jag att ÄL är över för denna gången så nu är det bara att sysselsätta sig i 2 veckor innan det är dags för mens, igen Hur går det själv?
  • icka76

Pillan: Tack för förklaringen av ankan Trodde det var en hyllning till en viss Anna Anka

• SanneS

Hej tjejer. Här är det också ÄL-tider och vi har inte bestämt oss för om vi ska förska eller låta bli att försöka denna månad. Vi gör helt enkelt så att vi inte tokförsöker men vi låter inte bli att försöka heller så ser vi vad som händer med +, utredning, diagnos och ev. behandling (blödarsjuka) osv. Ibland känns det som att jag försöker planera allt till vansinne så nu låter jag bara det som sker ske. For now.

• Viktoria5

Hallå!

icka: Känns sunt tänkande, börjar känna lite som dig också. Men det kan ändras igen.

tankar: Så fruktansvärt okänsligt av din kompis.

Har inte tänkt på det förr, men jag tycker nog också magar är jobbigare än när väl bebisen har kommit ut.

Här är det också ÄL-tid Och det innebär att avstå för mig och mannen min... Ja ja bäst att stabilisera värdena först och det är väl bäst att ha en mens imellan mf och ev ny graviditet har jag förstått det som.
    Men det är första gången jag har ÄL och inte önskar att det tar sig. Men har landat efter mf och det är skönt. Så skönt att inte behöva blöda så länge denna gång.

• tankar2009

Tack för all sympati från er när det gäller min "vän" och hennes okänslighet. För övrigt så fick min syster en liten dotter idag och jag känner enbart en enormt stor lycka faktiskt. Längtar så efter att träffa henne och jag hoppas att jag kommer att känna mig enbart glad då. Visst finns ens egna tankar i botten men jag försöker att inte ägna dem en tanke utan endast känna glädje och lycka åt min systers lilla flicka. Jag var oerhört nervös inför dagen, men jag tror att det hade varit mycket mycket jobbigare för mig om något hade gått snett vid hennes förlossning eller om barnet varit sjukt. Nu vet jag ju att det faktiskt "kan" fungera och förhoppningsvis även för mig någon gång inom en snar framtid. :)

• NinniNinna

Tankar: grattis, då är du moster nu.

Icka: låter klokt. Ska försöka lära mig av ditt lugn :)

Pillan: bra att ni varit aktiva ;) Här har det också varit ÄL-helg och vi har också haft fullt upp... gissa om sexlivet får sig ett uppsving de dagarna ;) Hoppas det gav resultat för er!

• Viktoria5

Hej hej!
    Har precis varit och tagit mitt TSH och T4 prov. Såg att de kryssat i t4 också annars tänkte jag frågasätta varför det inte togs. Sedan tog de några antikroppar också, förstod inte riktigt vad det var. Någon som har en aning om detta??
    Ha en bra dag allihopa!!

• LuPeRo

icka: Den där Anna Anka har jag hört en hel del om (har inte sett programmet själv). Men min mamma informerade mig om att hon kommer från Bjuv här i Skåne, ca 2 mil från min hemby
    Så vi kan låtsas att det är en hyllning till henne
    (hon får mig som skåning att skämmas ju)

tankar2009: Grattis till din syster (och till dig såklart)! Det är helt underbart att få en systerdotter (har själv 2 st)

Sanne: Jag tror att det låter bra så som ni gör nu. Har du fått höra något mer om dina provsvar?

Viktoria5: Jag kan tänka mig att det är en konstig känsla, men samtidigt kan det vara sunt för er att vänta. Inte bara fysiskt utan även psykiskt

Ninni: Ja nu är min butik stängd för denna gången
    Det värsta är egentligen att man endast rullar mellan lakanen vid ÄL-tider, resten av tiden så har man fullt upp med att leta symptom. Vilken cirkel man hamnat i egentligen

• SanneS

Pillan: Jag har precis fått en kallelse för att åka till sjukhuset och lämna fler blodprov. Ska få svaren vid läkarbesök 5/11. Känns långt bort för jag vill ju veta NU.
    Nästa vecka är det dags för den där operationen som jag beskrev förut; läkaren går in med en liten kamera och kollar efter sammanväxningar i livmodern och om det finns några så opererar han bort dem. Blir narkos vilket jag är lite nervös över men det har ju gått bra vid skrapningarna så det borde inte vara nått att oroa sig över.

Visst blir det lätt så att man bara rumlar runt i sänghalmen vid ÄL-tider och sen bara går och letar symptom och känner efter om "det tog sig". Varje månad säger jag åt mig själv att vara lite cool fram till BIM och inte gå och leta symptom men det går aldrig. ALDRIG. Men den här månden ska jag försöka

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet