• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • BettanB

Skitskitskit. Skrev ett långt inlägg tidigare, men min dator havererade så det försvann. *surar*

icka: Jupp, det är just vad dpo betyder.

Pillan: Kan inte du komma upp, så kan vi har Gbgträff?
    Förresten, om du bor i Helsingborg: har du kontakt med eminente läkaren Matthiesen? En av Sveriges absolut främsta när det kommer till upprepade missfall. Och en underbar människa. Fick kontakt med honom i våras och det är han som står för mitt innoheprecept. Kommer åka till honom om/när jag blir gravid igen. HETT tips.

Nä, gör nog så att jag skippar tabletterna ändå. Känns galet att proppa i sig en massa hormoner (kanske) i onödan. KAN ju hända att kroppen fattat galoppen nu. Tempar för att ha lite bättre koll. Skulle mensen inte komma inom typ 35-40 dagar så kör jag kuren då.

Förresten; FY vad jobbigt det är med klumpiga kommentarer. Har varit med om en hel hög tyvärr.

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo

Bettan: Sambon och jag har faktiskt pratat om att åka upp till Gbg. Min kusin har en lägenhet där någonstans som vi skulle låna. Men antingen är dom där eller deras barn så vi får se om den är tillgänglig för oss snart

Tyvärr har jag ingen kontakt med honom men jag har hört en massa bra om honom från många. Så jag funderar faktiskt på att kontakta honom OM jag någonsin skulle bli gravid igen (eller om jag inte blir det). Någon som kan inboxa mig med hans nummer och e-mail om det finns?

• BettanB
    LuPeRo skrev 2009-10-01 17:01:48 följande:
    Bettan: Sambon och jag har faktiskt pratat om att åka upp till Gbg. Min kusin har en lägenhet där någonstans som vi skulle låna. Men antingen är dom där eller deras barn så vi får se om den är tillgänglig för oss snart Tyvärr har jag ingen kontakt med honom men jag har hört en massa bra om honom från många. Så jag funderar faktiskt på att kontakta honom OM jag någonsin skulle bli gravid igen (eller om jag inte blir det). Någon som kan inboxa mig med hans nummer och e-mail om det finns?
    inboxar. Hoppas det kommer fram.
    Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo
    BettanB skrev 2009-10-01 17:08:48 följande:
    inboxar. Hoppas det kommer fram.
    Visst kom det fram, tack så jättemycket
  • BettanB

Och det vore himla trevligt att ses om ni kommer upp. Vi kunde kanske fråga Irma i andra tråden också?

LuPeRo skrev 2009-10-01 17:01:48 följande:
    Bettan: Sambon och jag har faktiskt pratat om att åka upp till Gbg. Min kusin har en lägenhet där någonstans som vi skulle låna. Men antingen är dom där eller deras barn så vi får se om den är tillgänglig för oss snart Tyvärr har jag ingen kontakt med honom men jag har hört en massa bra om honom från många. Så jag funderar faktiskt på att kontakta honom OM jag någonsin skulle bli gravid igen (eller om jag inte blir det). Någon som kan inboxa mig med hans nummer och e-mail om det finns?
    Piratpartist, javisst!
  • icka76

God morgon!
    Röstar oxå för en träff snart och tycker absolut vi ska bjuda in Irma.

Idag har det snöat nere hos oss *brrrr* det tom låg snö kvar på marken.

Mitt kontor är så jäkla kallt, just nu sitter jag med två tröjor (långärmade) en stor sjal runt axlarna och s.k. modifierade torgvantar, d.v.s. avklipta vanliga fingervantar och jag fryser fortfarande Nästa vecka ska jag få byta kontor till ett på andra sidan, solsidan, + att jag även då börjar i Majorna så snart kommer värmen åter till mig.

• LuPeRo

God morgon i tråden!

Bettan: Får vi möjlighet att komma upp så tar vi den, och då måste vi passa på och träffas. Det hade varit sååå kul

icka: Men hallå ja, det måste vara riktigt kallt på ditt kontor. Kan du inte be dom skruva upp värmen eller ställa in ett element till dig. Man kan ju inte riktigt koncentrera sig när det är så kallt.
    Åh vad härligt med snö! Det dröjer nog innan den kommer hit så jag får väll fortsätta längta

Ego: Nu börjar jag bli riktigt nervös inför att ta sprutan hemma imorgon. Jag och sambon konstaterade att jag skulle aldrig kunna bli en sprutnarkoman för jag klarar inte av att se en nål gå in i huden *ryser*
    Och nu har nog min temp fått fnatt. Vanligtvis ligger den på över 36, men idag slog den i botten tror jag på 35,87. Antingen är jag sjuk eller så har något blivit oerhört fel *suckar*

• Liss

Hej alla!
    Tittar bara in en snabbis på jobbet? Har följt er lite då och då de senaste veckorna. Har inte riktigt förstått det där med tempning, är det säkrare än ägglossningstest? Låter lite krångligt att testa varje dag, men man vänjer väl sig.

Vill också passa på att ge alla er som utsatts för plumpa kommentarer en stor kram! Känner så väl igen det. Finns det något mer knäckande än att få höra ?men varför har inte ni några barn då?? eller ?det är verkligen fantastiskt med bebisar, det kommer du också att märka en dag?? Så visst har man velat strypa en och annan, men måste ändå säga att de flesta är väldigt gulliga och förstående. Inte för att det alltid hjälper, men ändå :)

De senaste veckorna har utredningen börjat, så vi har sprungit på diverse provtagningar. Har tappats på litervis med blod känns det som. Eftersom proverna måste skickas till Stockholm tar det 6-8 veckor innan vi får några svar. Känns som en evighet? :( Men nu är det i alla fall igång. Fick tillbaka mensen igår också, får vara glad för det lilla. Vi satsar på fjärde gången gillt?

Icka: Grattis till försäkringspengarna!
    TT: Stort grattis till det starka plusset, håller alla tummar!
    Pillan: Lycka till med sprutan!

Trevlig helg till er alla!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet