• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • BettanB

Hej, alla.

Ja, det är jättebra att ha koll på det mesta och fylla i det på FFsidan. Ger en bra överblick. Själv tycker jag även att själva tempandet är bra i "förberedelsesyfte" so 2 speak, eftersom dippen oftast kommer dagen innan ÄL. Vet inte hur jag skulle klara mig utan tempandet; ger åtminstone ett intryck av NÅGON form av kontroll.

TT: Oh jisses, vad spännande! *håller-tummarna*

icka: Låter som en kul helg.

Ego: Läkaren ringde till slut. Hon var väldigt trevlig och det kändes som om hon har koll. *hoppas* Nu skall jag knapra något östrogenpreparat i 7 dagar för att bygga upp slemhinnan och sen skall jag ta Provera i 10 dagar igen. SEN skall mensen förhoppningsvis komma. Så det är närmare en månad till alltså. Men bara den kommer någon sabla gång, jag är verkligen SÅ trött på det här.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Och tack för alla hälsningar.

Själv skall jag bara SLAPPA hela helgen.

Piratpartist, javisst!
  • Viktoria5

jag skall jobba hela hlgen, någon måse ju göra det också...

Ha en bra helg allihopa!!

Kram på er!

• Bebislängtan82

Jag som är 27 får alltså inte vara med i denna tråden?
    Har haft 3 ma efter varann och inga barn sedan innan.

Är 2010 vårt år
  • LuPeRo

TT: Mmmm, nu skrev du något som gjorde mig sugen. Dom berömda kladdkakemuffinsen som florerat på FL ett tag. Jag ska nog genast göra en hög

Bettan: Yes!!! Nu äntligen händer det något Visst, en månad till blir drygt men samtidigt är det kanske större chans att mensen faktiskt kommer.

Ninni: Jag förväntar mig en recension på filmen imorgon för det är just den vi vill se här hemma

icka: Jaha du, hela din helg är fullspäckad med både det ena och det andra När vi ändå är inne på ämnet trädgård, själv ska jag klippa ner min änglatrumpet och ta in den. Sen ska jag plantera ljung i mina balkonglådor. Sedan ska jag plantera om min lilla jordgubbsplanta så den står sig över vintern. Så min helg blev rätt livlig trots allt

• icka76

Nu har jag överlevt helgen, höggravid vänninga med 2,5 årig dotter är på väg hem och jag slappar framför fl. Helgen har varit jättemysig. Jag och vänninan satt uppe till halv3 inatt, har nog inte hänt på väldigt länge, och bara pratade. Är lite seg nu för 2,5 vaknade vid 6.

Bettan: Äntligen verkar du fått prata med en vettig läkare. Säger som Pillan nu är det stor chans att den verkligen kommer. Hade hon någon plan B utifall? Sa hon nått angående fortsatt mf-utredning? Vad trodede hon om ditt höga TSH?

Tingeling: Väntar med spänning på nytt prov.

Hade tänkt röja i trädgården idag men vädret känns inte lockande, då dra böckerna jag köpte igår mer.

• BettanB

icka: nej, jag fick bara östrogen för att bygga upp slemhinnan och provera för att stöta ut den igen. Inget tal om vidare utredning eller så... Så det kan jag nog se mig om i månen efter...

Piratpartist, javisst!
  • icka76

Bettan: Då var hon kanske inte så vettig ändå Håller tummarna att östrogenet gör verkan och att du får mens nu.

• BettanB
    icka76 skrev 2009-09-27 15:56:50 följande:
    Bettan: Då var hon kanske inte så vettig ändå Håller tummarna att östrogenet gör verkan och att du får mens nu.
    Nej, det ÄR ju fortfarande SU vi talar om... SÅ vettigt kan det väl knappast bli då...
    Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Bettan: vet inte riktigt vad jag ska säga... Trodde också att det var bra nyheter först, men nu inser jag att det inte riktigt är en långvarig lösning. De ska alltså inte göra nåt mer? Är tanken att mensen ska börja funka av sig själv efter behandlingen?

I övrigt.... Flickan som lekte med elden var helt ok, men gav inga bestående minnen. Vad jag minns av boken, så tycker jag ändå att resultatet var hyfsat. Gillade både första boken och första filmen bättre.

Ha en skön söndag allihopa!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet