• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • NinniNinna

Pillan: ja, det är rätt bra. Enda problemet är att det fortfarande känns som att jag är omringad av gravida. Känslan går inte riktigt över. Sen så mötte jag en glad bekant som berättade om sin fantastiska semester och frågade vad jag gjorde. Inte så kul fråga, eftersom jag fick sista ma under semestern. Ingen uppiggande semester direkt.... men jag ska inte klaga. Vi ska ta en höstresa istället. Ska bli superskönt :)

Hur är det med dig Pillan?

• LuPeRo

Ninni: Ja du det där med att vara omringad av gravida gäller här med. Min väninna som envist vill dra upp sin graviditet gjorde just det idag.
    Jag missunnar inte henne den glädjen, men det är jobbigt att lyssna och prata om det när det känns som att man är mil ifrån sitt mål.
    Det är nog därför som mitt humör pendlar idag. Jag är ledsen, glad, arg, lat, irriterad, trött och en himla massa annat.
    Inte lätt att vara kvinna ibland

• icka76

God morgon i tråden!

Bettan: Håller tummarna för ett vettigt bemötande och att du får några svar på dina frågor idag. Kram.

Pillan: Ibland har man sånna dagar där man inte orkar ta sig för någonting.

Ninni: Jobbigt det här med gravida. De två som blev gravida strax efter mig i vintras har nu fått sina små, den ena förra veckan och den andra i onsdags Ska tillbringa helgen med den enda gravida jag vill umgås med frivilligt nu. Men det känns helt ok. Förra helgen var vi ju uppe i Dalarna hos sambons kusin med familj. De har 2 döttrar, en på 2,5 och en på 5 månader. Båda två är helt underbara. Jag satt med den lilla hela tiden och bytte blöja och kånkade runt, det enda jag inte gjorde var att amma Jag har upptäckt att jag mår bra av att vara med bebisar, det är magarna jag inte riktigt gillar.

EGO: Började få spottings igår, hoppas det är mensen som är på g. Hade lite ångest igår, funderade mycket på om jag verkligen är redo att börja försöka igen, jag är livrädd rent ut sagt att det ska bli som sist och att det ska bli för många foster. Sen är det det här med det nya jobbet (många det, det blev ) Känns som jag vill komma in i det innan jag blir gravid igen. Men sen tänkte jag lite till och kom fram till at vi kan ju börja med några småförsök, inget riktigt allvarligt. Visst kommer jag tempa och så, mest för att se om jag får äl men jag tror inte vi kommer att vara lika hysteriska riktigt än.

• LuPeRo

icka: Jag lät mig själv vara lite nere igår och idag känns allt mycket bättre Man kan inte gå runt och må dåligt för jämnan (som jag gjorde innan).

Ang vänner som är gravida/har barn.
    Du slog huvudet på spiken där tror jag, att det är inte barnen man har problem med, det är ju alla magar. Vetskapen om vad som växer där inne drar ju fram en avundsjuka som inte är av denna planet.

Jag tycker det verkar som att du har det rätt klart för dig hur planen ser ut för er. Försök lite så där smått då och då, händer det så händer det.
    Detta alternativet är nog det bästa för din kropp då du annars kanske riskerar att vänta fyrlingar eller något

ickavännen, släng ett öga på min kurva. Vad i hela fridens namn sysslar min temp med? Är det verkligen normalt att den hoppar så mycket?
    Hmmm, det där kommer att ta mig evigheter att lära mig

Bettan: Dagen med stort "D" för dig idag. Håller tummarna på att läkaren kan ge dig ett vettigt svar!

• BettanB

Sitter här och väntar på att bli uppringd. Var någon med hemligt nummer som ringde 10:30 när jag var ifrån telefonen och jag blev så nervös över att någon av oss missat tiden (jag har skrivit 11:30). Fick ringa tidsbokningen med andan i halsen, men de sa att hon nog ringer snart. Shit, jag har verkligen nerverna utanpå. Höll på att börja gråta och var helt hundra på att det blivit fel och att ingen skulle ringa (den här gången heller). *biter-på-naglarna*

Piratpartist, javisst!
  • TantTingeling

*Kramar om Bettan* Och hoppas att allt går vägen idag och att du denna gången inte når dag 100 utan mens (men att du vid nästa mensuppehåll har en knodd i magen som vill stanna). Fy vilken pärs du går igenom.

• icka76

Pillan: Tempen kan gå upp under tiden du knaprar pego, hände alltid för mig. Om du kollar på mina kurvor ser du att tempen stiger lite i början för att sedan gå ner igen.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet