• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • LuPeRo

Ninni: Visst är kalender-sex romantiskt Man sitter där med sin almanacka och räknar på vilka dagar man har ÄL och sedan går man in och ber gubben dra över en. Oerhört romantiskt!

• NinniNinna

Hihi, ja fruktansvärt romantiskt ;) Min kille har börjat hota med att sexvägra nästa äl, men han håller det tur nog aldrig när det väl gäller ;)

• LuPeRo

Bettan: Tja, jag brukar anta att man som läkare tar hand om sina patienter. Men jag kan ju ha fel
    Ja men då gör du som jag gjorde! Jag bytte läkare och har aldrig fått så mycket hjälp som jag får nu. Nu händer det något iallafall!

• LuPeRo

Ninni: Ja min hotade också för ett tag sedan om att sexvägra vid ÄL. Men då hotade jag med att sexvägra all annan tid. Så nu funkar det som det ska

• BettanB

Ingen som har tips på bra läkare i Gbg? Kollade på Kvinnokliniken, men där är det låååång kö.

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

PP: skönt att höra att även andra par har dessa galna uppgörelser ;) Romantiskt, som sagt ;)

• icka76

PP: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m45339342.html

BettanB: Om jag inte får den hjälpen jag behöver nu, fast det verkar ju som att hon tog det på allvar, så får vi söka efter nån bra tillsammans. Har vi tur så finns det nån därute som kan hjälpa oss. Tänkte kolla neråt Varberg oxå, eller Halmstad. Kankse finns nått där.

• BettanB

Min fd gyn i Linköping (god vän till Matthiesen) rekommenderade Avenykliniken, men vet inte om det var mer att han kläckte första bästa så där. Har i vart fall skrivit till dem och frågat om de tar nya patienter och så. Annars gick jag till en mysig, mumlande herre för privat VUL när jag gick med Loppan i höstas; han verkade väääldigt disträ, men verkade kunnig.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

icka: fast den FF-tråden är bara till för oss som är med i någon av "våra" 30+trådar. men det är ni kanske? Eller; icka vet jag ju men...

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo

Ninni: Porrfilm, släng dig i väggen! Där är inget sex som går upp mot det framtvingade underbara kalender-sexet

icka: Tack vännen för länken!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet